חדשות בריאות

מחקר: עלייה של 35% בהתקפי לב מאז הטבח בישראל

על פי ממצאי המחקר, 94 מקרים כאלה קרו השנה, לעומת 63 בלבד בשנה שעברה. מנהל היחידה לטיפול נמרץ בשערי צדק: "רואים באופן מובהק את השפעות תקופת המלחמה על הציבור. לחץ, דאגה, מתח וחרדה"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ממצאים מתוך מחקר שערכה היחידה לטיפול נמרץ לב במרכז הרפואי שערי צדק בירושלים מצביעים על עלייה של כ-35% באירועי התקפי לב בשלושת החודשים הראשונים למלחמה, זאת בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

על פי הנתונים, קרוב למאה מקרים של התקפי לב דחופים טופלו בחודשי המלחמה לעומת 63 בלבד בתקופה המקבילה אשתקד. ההסבר לכך הוא פשוט: ישראלים רבים נכנסו לחרדה ולטראומה בעקבות אירועי המלחמה וזה הוביל ללחץ נפשי ולגידול במספר אירועי הלב. המחקר נערך ביחידה לטיפול נמרץ לב על ידי ד"ר רנאל לוטטי ופרופ' אלעד אשר. הם מצאו 94 מקרים של התקפי לב דחופים טופלו בחודשי המלחמה, לעומת 63 בלבד בתקופה המקבילה אשתקד.

מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב בשערי צדק, פרופ' אלעד אשר, מסביר: "אנו רואים באופן מובהק את השפעות תקופת המלחמה על הציבור. לחץ, דאגה, מתח וחרדה כפי שכולנו חווינו וחווים עד היום הם גורמים משמעותיים בהתפתחות אירועים לבבים משמעותיים. חשוב לציין כי טיפול מהיר באירועי לב מציל חיים, והגעה מהירה לטיפול בשערי צדק, העברה מיידית לחדר הצינתורים מצילה והצילה את חייהם של רבים מהמטופלים שהגיעו. במקרה של חשש לאירוע לבבי, אין להשתהות ולהגיע מיידית למיון שערי צדק לבירור וטיפול מהיר".

מנהל מרכז הלב המשולב בשערי צדק, פרופ' מיכאל גליקסון הוסיף: "היחידה לטיפול נמרץ לב עבדה לכל אורך המלחמה בעומס גדול בשל העליה במספר הפונים והמקרים הדחופים ובשל גיוס חלק ניכר מאוד מהצוות למלחמה. אנו גאים בצוותים שלנו ובמסירותם הן במאמץ המלחמתי והן בפעילות הרציפה בשערי צדק".

בבית החולים יצאו בקריאה לציבור ומסרו: "אם יש ספק, אין ספק. בואו להיבדק".

תגיות:התקף לבמחקרהתקפי לבהמרכז הרפואי שערי צדקצינתור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה