חדשות בעולם

נשיאת הנציבות האירופית: "יש תא מעצר בהאג שממתין לפוטין"

אורסולה פון דר ליין, המבקרת בהונגריה, התייחסה למלחמה באוקראינה ולעובדה שישנו צו מעצר תלוי ועומד נגד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין: "הוא מבוקש על פשעי מלחמה ויעמוד לדין"

בניין הנציבות האירופית בבלגיה (צילום: לפי סעיף 27א')בניין הנציבות האירופית בבלגיה (צילום: לפי סעיף 27א')
אא

אורסולה פון דר ליין, נשיאת הנציבות האירופית, התבטאה היום (חמישי) בחריפות נגד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. בעת ביקור מדיני בהונגריה נשאה פון דר ליין נאום בו התייחסה לפוטין ולמלחמה באוקראינה.

על פי דיווח ב-CNN, פון דר ליין ציינה כי נגד פוטין תלוי ועומד צו מעצר שהוצא לפני כשנה בבית הדין הבינלאומי הפלילי. לדבריה, "יש תא מעצר בהאג שממתין לפוטין. הוא יעמוד לדין בגין פשעי מלחמה באוקראינה".

נשיאת הנציבות הוסיפה כי "מעולם לא אשכח את הביקור שלי בעיר בוצ'ה ליד קייב. את מראות ההוצאות להורג של אזרחים תמימים, את ההפגזות האלימות ואת עשרות שקי הגופות ברחובות. ילדים, נשים, קשישים וצעירים שנרצחו בדם קר. אירופה עומדת לצד אוקראינה ותעמוד בעתיד, כל הזמן שנצטרך".   

הנציבות האירופית מהווה גוף פוליטי של האיחוד האירופי המשלב בו זמנית סמכויות של חקיקה, ביצוע ואף פיקוח במסגרת האיחוד האירופי. התפקיד המרכזי של הנציבות הוא הצעת הצעות חקיקה וקידום פעילות מוסדות האיחוד. עם פרוץ המלחמה באוקראינה, ולאחר שרוסיה החלה לסגת מאזור קייב, החלה הנציבות בביצוע תחקירים, שהביאו את האיחוד האירופי לתמוך בהעמדתו של פוטין לדין.

תגיות:ולדימיר פוטיןבית הדין הפלילי הבינלאומיהנציבות האירופית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה