סגולות

העצה של הרבנית קניבסקי ע"ה לזיווג הגון

עד כמה חשובה שמירת הלשון, ומה יעשה מי שמורגל בלשון הרע?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כאשר היו בנות רווקות מגיעות אל הרבנית קניבסקי ע"ה, ומבקשות עצה וסגולה לשידוך טוב, היתה אומרת להן: קבלו עליכן את עצתו של הרב סגל זצ"ל, ראש ישיבת מנצ'סטר שהסתובב בעולם ואמר: לא ראיתי בית אחד שקיבלו על עצמם ללמוד 2 הלכות בשמירת הלשון ולא ראו ישועה. כולם נושעו, זה בזיווג לילדיו, זה בפרנסה וזה בזרע בר קיימא וכל הישועות.

סיפר לי אברך מראש העין שהוא ושני אחיו היו מעוכבים בשידוכים, ובעת ששמעו עצה חשובה זו, קיבלו על עצמם בצורה רצינית סדר לימוד זה. בכל ערב ישבו ולמדו יחד, ובאותה שנה שלושתם התחתנו, והדבר מפליא.

בספר "אורות אילים" נאמר כי כאשר האדם מדבר טוב על חברו, כך גם בשמים מדברים עליו המלאכים רק טוב.

וכתב הגר"א באיגרתו: "ובכל רגע ורגע שאדם חוסם פיו ולשונו זוכה בשבילו לאור הגנוז (מעלה עצומה בגן עדן) שאין כל מלאך ובריה יכולים לשער". והוסיף הגר"א: אבל העיקר לזכות לעולם הבא הוא בשמירת פיו, וזה יותר מכל התורה והמעשים.

בית שנזהרים בו מלשון הרע, אי אפשר לתאר את מידת הקדושה השרויה בו. וכתב הצדיק הרב שמואל הומינר זצ"ל, שהאיש הישראלי צריך לחסוך מעיסתו על מנת לקנות את ספר "חפץ חיים", וללמוד בו תדיר. ובירך הבבא סאלי שכל בית שילמדו בו בספר זה, יזכו בני הבית לברכה והצלחה בכל מעשה ידיהם.

סגולה למי שמורגל בלשון הרע, שיאמר או שיאמרו למענו מזמור נ"ב בתהילים במשך 72 יום, ויועיל.

כל אדם שמעוניין יכול לארגן בביתו שיעור מעצים בנושא שמירת הלשון באופן חד פעמי לחיזוק להארת ביתו ולחזק את סובביו בנושא חשוב זה, וניתן לפנות לשם כך למחלקת חוגי הבית של הידברות. כמו כן ניתן לרכוש בהידברות שופס את הספר "נצור לשונך".

תגיות:לשון הרעסגולות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה