חדשות בריאות

שותים משקאות דיאט? זה מה שעלול לקרות לכם

לפי מחקר חדש, צריכה קבועה של פחית משקה יכולה לסכן אתכם ולגרום ל"פרפור פרוזדורים" - המחלה ממנה סובל נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן

(צילום: מיכאל גלעדי / פלאש 90)(צילום: מיכאל גלעדי / פלאש 90)
אא

האם אתם לוגמים מדי פעם משקה דיאטטי? קרוב לוודאי שהתשובה היא חיובית. האם אתם שותים אותו על בסיס קבוע? ואם כן, כל כמה זמן אתם פותחים פחית כזאת והאם זה קורה מדי יום? מחקר חדש קובע כי שתיית 7 פחיות כאלה או יותר עלולה להעלות סיכון לבעיות לב – כך לפי כתב העת Circulation Arrhythmia and Electrophysiology.

מי שערך את המחקר הוא צוות חוקרים בסין שהשקיעו ארבע שנים ובדקו מעל 200,000 אנשים בוגרים בבריטניה שלא סבלו בעבר מבעיות לב. הם עקבו אחריהם 10 שנים מאוחר יותר וגילו שאלה ששתו כשני ליטר, כלומר שבע פחיות, של משקאות כאלה בשבוע היו בסיכון גבוה ב-20% לפחות לפתח "פרפור פרוזדורים" מאשר אלה שנמנעו. עוד נמצא במחקר, כי מי ששתה לפחות שני ליטר משקאות ממותקים היה בסיכון גבוה ב-10% למחלת הלב.

לפני מספר חודשים קבע ארגון הבריאות העולמי שאספרטיים, הממתיק המלאכותי בקולה, עלול לגרום לסרטן. חשוב לציין כי המחקר לא הוכח והיו מומחים שטענו כי הנתונים תקיף לטווח קצר, כך שהסיבה האמיתית לבעיות הלב אינה מוכחת.

מחבר המחקר האחרון, ד"ר נינג'יאן וואנג, הסביר בו כי: "ממצאי המחקר שלנו אינם יכולים להסיק באופן סופי כי משקה אחד מהווה סיכון בריאותי גדול יותר מאשר משקה אחר בשל מורכבות התזונה שלנו ובגלל שחלק מהאנשים עלולים לשתות יותר מסוג אחד של משקה. עם זאת, בהתבסס על הממצאים הללו, אנו ממליצים לאנשים להפחית או אפילו להימנע ממשקאות ממותקים וממותקים בסוכר במידת האפשר. זה לא אומר ששתיית משקאות כאלה היא בריאה, והיא אפילו עלולה לסכן אתכם".

כיום, כ-90 אלף ישראלים סובלים מהמחלה, כשלשליש מהם אין סימפטומים לכך, מה שאומר שהיא עלולה להתפרץ בכל רגע ועלולה לגרום לשבץ מוחי בלי שהם היו מוכנים לכך. כידוע, גם הנשיא ג'ו ביידן סובל מהמחלה, שהורגת בכל שנה עשרות אלפי אנשים בעולם.

תגיות:מחקרזירומשקאות ממותקיםמשקאות דיאט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה