חדשות בארץ

הותר לפרסום: נעצרו ערבים ישראלים שתכננו לבצע פיגועים

פעילות משותפת של השב"כ והמשטרה הביאה לחשיפת ההתארגנות שקיבלה הכוונה מהחמאס ברצועה. נעצרו 13 מחבלים, בהם תושבי סח'נין. כתבי אישום הוגשו נגד המעורבים

הנשק שנתפס (צילום: דוברות משטרת ישראל)הנשק שנתפס (צילום: דוברות משטרת ישראל)
אא
(צילום: משטרת ישראל)

הותר היום (ראשון) לפרסום כי בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי והיחידה המרכזית של משטרת המחוז הצפוני, נחשפה התארגנות טרור באזור הצפון אשר התכוונה לבצע פיגועי טרור בישראל.

במסגרת החקירה נעצרו במהלך החודשים האחרונים מספר חשודים בחברות בהתארגנות, ראש החוליה, סגנו ו-11 חשודים נוספים. רובם תושבי סח׳נין ובניהם- אכרם חלאילה, מחמד מוסא אבו צאלח, עלי חלאילה, מחמד שוהאנה מחמד עיוש. בנוסף נעצר חשוד בסחר באמל"ח, תושב יו"ש, צוהיב ג'לבוש.

במהלך המעצרים נתפסו ארבעה כלי נשק, תחמושת ואפודים, שנועדו לשמש את המחבלים לטובת פעילות הטרור. על פי המידע שנחשף בחקירה גייסו חברי החולייה, מחמד חאלד ומחמד יוסף, חברים נוספים מסח'נין, וכל זאת לצורך קידום פעילות טרור בשטחי ישראל. במסגרת ההתארגנות, רכשו חברי החולייה אמצעי לחימה שמקורם ביו"ש.

כמו כן, התברר כי אחד החשודים, מחמד חאלד חלאילה, עמד בקשר עם תשתית חמאס מרצועת עזה שסיפקה לו הנחיות להכנת מטענים והנחתה אותו לגייס נוספים לטובת קידום פעילות טרור.

בשב"כ ובמשטרה ציינו כי ממצאי החקירה העלו כי נוסף לפעילותם במסגרת התארגנות הטרור, השתתפו חלק מהעצורים ביידוי בקבוקי תבערה לעבר היישוב אשבל במהלך אירועי הטרור של מבצע "שומר החומות" במאי 2021.

מהשב"כ והמשטרה נמסר כי "מדובר בפעילות חמורה כנגד הביטחון של אזרחים ישראליים אשר רקמו תכנית טרור במעורבות ארגון הטרור של החמאס ברצועת עזה, באופן שיש בו גם פוטנציאל פגיעה ברוב הנורמטיבי בחברה הערבית". הבוקר, עם סיום החקירה, פרקליטות מחוז חיפה הגישה כנגד 13 חשודים כתבי אישום ובקשה למעצרם עד תום ההליכים.

תגיות:שב"ככתב אישוםסיכול טרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה