סגולות

תליית ציורי דגים בחודש אדר: מנהג יפה או סגולה לישועה?

גם אתם שמעתם על הסגולה של ציור דגים וליצנים על דף שיש לתלות בבית בחודש אדר? מה המקור לכך, והאם זו באמת סגולה, או פשוט מנהג נחמד שכיף לקיים? באיזה ספר קדמון מובאים הדברים, ובשם מי? יצאנו לגלות

אא

בשנתיים האחרונות, מיד עם התקרב ראש חודש אדר אני מקבלת עשרות הודעות שמפצירות בי לקחת דף, לצייר שני דגים, ליצן, ולהוסיף כותרת: "מזל אדר דגים – משנכנס אדר מרבין בשמחה". יש שכותבים שזו סגולה בדוקה ומנוסה, ויש שמסבירים שזה מנהג יפה שרווח בקהילות אשכנז במאה הקודמת, אך אין בו כל סגולה.

ובכל זאת, בדיקה קצרה העלתה שאכן המנהג הובא בספר קדמון בשם "ילקוט אברהם", שנכתב על ידי הצדיק רבי אברהם ב"ר שבתאי ליפשיץ זצוק"ל. הרב, שחיבר ספרים רבים, ביניהם גם הספר המפורסם "סגולות ישראל", כותב: "לקחת דף ולכתוב את מה שכתבנו למעלה, לתלות בבית ונזכה שבחודש זה יהיו לנו ישועות בע"ה." אמנם הרב לא מציין זאת כסגולה מפורשת, אך מביא זאת כמנהג מקובל וידוע.

כך או כך, סגולות ומנהגים אני אוהבת. בשמחה ציירתי זוג דגים חייכניים, הוספתי ליצן או שניים וכותרת גדולה באותיות דפוס. את השלט תליתי על דלת הבית, והנה נוסף לו סימן שמבשר על חג פורים הקרב ובא. השנה, כך נדמה, כולנו זקוקים למנהג הזה – המצב הכללי לא ממש גורם לנו להיות בשמחה, אז לפחות שתהיה תזכורת כתובה. ובעזרת השם, בין אם מדובר בסגולה ובין אם מדובר במנהג יפה – יהי רצון שנזכה כולנו לראות ישועות וניסים מעל הטבע. אמן!

נוהגים להכין את הדף ולתלות בבית? מכירים מישהו שראה ישועה מכך ומבטיח לכם שזו "סגולה בדוקה"? כתבו לנו בתגובות.

 

 

תגיות:ציורי דגיםסגולהמנהג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה