חדשות בארץ

כוננות רמדאן: צה"ל תגבר כוחות ביו"ש – בשטח פי 2 לוחמים מאשר ברצועה

לאור החשש מפיגועים וניסיון של החמאס "להבעיר" את השטח במהלך הרמדאן הוחלט בצה"ל להוסיף גדודים מבצעיים לכוח הסדיר הפועל ביו"ש. 20 מבוקשים, בהם אנשי חמאס, נעצרו הלילה בשומרון

מעצר מבוקש, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)מעצר מבוקש, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)
אא

כוננות שיא של מערכת הביטחון לאור החשש שארגוני הטרור ביו"ש יוציאו אל הפועל פיגועים במהלך חודש הרמדאן. צה"ל תגבר את הכוחות בשטח ונכון להיום (שני) מוצבים לא פחות מ-23 גדודים בגזרה. לצורך השוואה, בלחימה ברצועה פועלים כיום 12 גדודים בלבד.

על פי דיווח בחדשות 12, ההנחיה שניתנה לכוחות ביו"ש היא לעסוק בפעולות סיכול בשיתוף השב"כ, וזאת בעקבות ריבוי ההתרעות שהתקבלו. במקביל, הוחלט גם לתגבר את כיתות הכוננות בגזרה.

גם המשטרה הכריזה על כוננות מוגברת לאור התרעות על פיגועים אפשריים בירושלים. דגש הושם על אזור הר הבית ועל שער שכם, לאחר שחמאס קרא לפלסטינים "להבעיר את השטח" בבירה.

שר הביטחון יואב גלנט התייחס לכוננות המוגברת ואמר כי "היעד המרכזי של חמאס הוא לקחת את רמדאן, בדגש על הר הבית וירושלים, ולהפוך אותו לשלב השני של התוכנית שלהם שהחלה ב-7 באוקטובר. היעד הזה מפומפם בידי איראן וחיזבאללה. לנו אסור לתת להם את הדבר הזה, והמשמעות היא שעלינו להרגיע את השטח בכל דבר שניתן".

הפעילות היומיומית לסיכול טרור נמשכת והלילה לוחמי צה״ל, שב״כ ומג״ב עצרו 20 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. מבצע המעצרים בוצע בנור א-שמס וטול כרם. במסגרת המבצע חשפו כוחות הנדסה מטענים שהוטמנו מתחת לצירים, במטרה לפגוע בכוחותינו. מבצע נוסף לסיכול טרור באותו המרחב התקיים לפני יומיים, בו הושמדו מטענים נוספים.

בקלקיליה עצרו הלוחמים מבוקש והחרימו נשק ושבעה מטעני צינור, שהיו ברכבו של מחבל שירה לעבר הכוחות במהלך הפעילות. בנוסף הוחרמו כ-150 אלף שקלים, כספי טרור. בכפר ואדי סימן שביהודה עצרו הלוחמים שלושה מבוקשים ואיתרו מספר בקבוקי תבערה. במזרע אנובני שבחטיבת בנימין עצרו הכוחות חמישה מבוקשים נוספים.

המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-3,500 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, מעל 1,500 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:סיכול טרוריו"שמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה