מעניין

לא רק יפן: מדוע מתייחסת סין אל האסלאם כאל מחלת נפש?

פרופ' להיסטוריה מסביר מדוע בסין נכלאו מיליוני מוסלמים לצורך ריפוי החשיבה שלהם, שלדעת הרשויות גובלת בחולי נפשי

אא

לא רק יפן: דו"ח חדש שפורסם על ידי ארגון זכויות האדם חושף את השינויים שעברו מאות מסגדים בסין - במטרה להגביל ולצמצם את הנוכחות של האסלאם במדינה, זאת למרות שהקמפיין שתחתיו פעלה סין לסגירת מאות המסגדים הללו מכונה 'איחוד מסגדים'. 

בשינג'יאנג לבדה הרסו הרשויות למעלה משני שליש מסגדים, וכמו כן הוצבו שומרים שבודקים מי נכנס למסגדים, ולאיזה צורך. ילדים רבים, למשל, אינם מורשים להיכנס לכותלי המסגדים. איש דת מוסלמי שהתראיין ל-BBC סיפר כי הרשויות בסין התקינו מצלמות בתוך המסגדים, והן עוקבות כל העת אחר זהותם של המתפללים, מתוך הפחד שבין התפילות 'יסתננו' להם דברים התומכים בטרור וקוראים לטרור. 

בעיר לינקסיה למשל, הפכו הרשויות הסיניות את המסגדים ל'מרכזי תרבות' או 'מוזיאונים' שבהם כלל לא מותרת התפילה. 

בסין, שבה חיים כיום 20 מיליון (!) מוסלמים, מתייחסים לאסלאם כאל 'מחלת נפש', שאותה צריך לבלום לפני שהיא 'תדביק' את כולם. לכן הקדימו הרשויות לבנות מחנות מעצר שבהם מוחזקים מעל למיליון מוסלמים 'אויגורים', שרבים מהם מתארים תנאי כליאה קשים כמו העובדה שמאלצים אותם לאכול בשר חזיר ולשתות אלכוהול - דבר שכידוע אסור בדת האסלאם. 

בכתבה שפורסמה ב'וול סטריט ג'ורנל' נחשף כי סין מואשמת בכליאה הגדולה ביותר של אוכלוסיית המיעוטים, ביחס לעולם כולו. בהתחלה נכלאו בסין, ובעיקר בבייג'ינג, קיצונים מוסלמיים בלבד, אולם עכשיו, אפילו ביטויים קטנים שמעידים על זהות מוסלמית כמו גידול זקן ארוך או הליכה עם בגדים מסורתיים, יכולה לשלוח את הנאשמים למתקני הכליאה במדינה.

עם זאת, בסין לא נבהלים מהתווית שהודבקה להם בעולם, וממהרים לתאר את מחנות הכליאה כבתי חולים שנועדו לרפא. "האסלאם היא מחלת נפש, ולכן על מי שלוקה בה להתאשפז ולקבל טיפול בבתי החולים שמחנכים אותם מחדש", מסביר פרופ' להיסטוריה סינית באוניברסיטת ג'ורג'טאון, ג'יימס מילורד שמו. 

לדבריו, עיקר הפחד בסין הוא שהמוסלמים ינסו להקים להם מדינה משלהם, וצעדים אלו נועדו להקדים תרופה למכה. "אם לא נחסל את הקיצוניות הדתית בשורשיה, הטרור יתפשט כמו גידול ממאיר שאין לו מרפא. מחנות הכליאה נועדו לרפא את החשיבה, ממש כמו שבבית החולים מרפאים את הגוף".

תגיות:סיןאסלאםיפןמחלת נפש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה