בריאות ותזונה

זה מה שקרואסון יכול לעשות לפנים שלכם

ידוע שפחמימות פשוטות, שנמצאות במאפים ובלחם לבן, יכולות לגרום לבעיות בריאותיות, אבל האם ידעתם שהן גם יכולות להשפיע על האטרקטיביות של הפנים שלכם?

אילוסטרציה אילוסטרציה
אא

צריכה כרונית של פחמימות מזוקקות עלולה לפגוע במראה הפנים אצל נשים וגברים כאחד – כך מצא מחקר חדש שפורסם לאחרונה.

התזונה שלנו ושל רוב העולם המערבי עשירה בפחמימות מזוקקות. פחמימות מזוקקות (או פחמימות פשוטות) שנמצאות במאפים, לחם לבן, פסטה מקמח לבן, דבש, ממתקים, מוצרי חלב ומשקאות ממותקים, יכולות לגרום לבעיות בריאותיות כמו סוכרת והשמנת יתר. עם זאת, בנוסף לבעיות אלו, חוקרים מאוניברסיטת מונפלייה בצרפת מצאו כי צריכה גבוהה של פחמימות פשוטות יכולה להשפיע על המראה של האדם שצורך אותן.

במחקר השתתפו 104 אנשים מבוגרים מצרפת בשביל לבדוק כיצד צריכה כרונית של פחמימות פשוטות משפיעה על אטרקטיביות הפנים. ד"ר קלייר ברטיקאט, מחברת המחקר, אמרה כי "אטרקטיביות, ובמיוחד אטרקטיביות של הפנים היא תכונה חשובה המשפיעה על מגוון תוצאות חברתיות מפתח".

חלק מהמשתתפים במחקר קיבלו ארוחת בוקר עם ערך גליקמי גבוה, עשירה בפחמימות פשוטות שיעלו את רמת הסוכר. שאר המשתתפים קיבלו ארוחת בוקר עם ערך גליקמי נמוך. ידוע כי מזונות עם ערך גליקמי נמוך יאזנו את רמת הסוכר וישפרו את מצב הרוח ורמת האנרגיה בגוף.

לאחר הארוחה, מתנדבים התבקשו להעריך באמצעות שאלון את המראה החיצוני של הפנים של המשתתפים על פי תמונה שצולמה כשעתיים אחרי הארוחה.

מחברי המחקר כתבו כי "ניתוח סטטיסטי הראה כי צריכת ארוחת בוקר בעלת ערך גליקמי גבוה קשורה לדירוגי אטרקטיביות נמוכים לאחר מכן עבור גברים ונשים כאחד. צריכה כרונית של פחמימות מזוקקות במהלך ארוחת בוקר הייתה קשורה גם לדירוגי אטרקטיביות נמוכים יותר, אם כי צריכה של מזונות עתירי אנרגיה היו קשורים לדירוגי אטרקטיביות גבוהים יותר".

"נראה שאטרקטיביות הפנים, גורם חשוב של אינטראקציות חברתיות, מושפעת מצריכת פחמימות מזוקקות מיידית וכרונית אצל גברים ונשים", נכתב.

"ד"ר ברטיקאט אמרה כי "הממצאים שלנו משמשים תזכורת משכנעת להשפעה מרחיקת הלכת של בחירות תזונתיות לא רק על הבריאות אלא גם על תכונות בעלות חשיבות חברתית מיוחדת כמו אטרקטיביות בפנים. חקירה כיצד צריכת פחמימות מעודנת עשויה להשפיע על תכונות אחרות המושפעות מהורמוני המין עשויה לספק תובנות חשובות. למשחק הגומלין המורכב בין תזונה, ביולוגיה והתנהגות חברתית".

תגיות:בריאותתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה