חדשות בארץ

ההערכה בישראל: עיסא, רמטכ"ל החמאס, נפגע בתקיפה ישראלית

צה"ל ממשיך לבדוק את המידע בעקבות תקיפת מתחם בכירי החמאס, בו על פי ההערכה שהה מרוואן עיסא, מספר שלוש בחמאס. דובר צה"ל: "על פי המידע לא היו באזור חטופים"

פעילות ברצועה, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)פעילות ברצועה, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)
אא

(צילום: דובר צה"ל)

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אישר הערב (שני), כי בלילה שבין שבת לראשון תקפו מטוסי קרב מתקן תת קרקעי במרחב נוסיראת שבמרכז הרצועה. התקיפה בוצעה בעקבות מידע מודיעיני לפיו הוא משמש את בכירי חמאס ובהם מרוואן עיסא, מי שמוגדר הרמטכ"ל בפועל של חמאס והאיש מספר 3 בארגון. יחד עימו שהה בכיר נוסף בארגון.

הפלסטינים דיווחו כי חמישה נהרגו בתקיפת צה"ל. דובר צה"ל ציין כי "עוד לא ברור אם שני היעדים חוסלו, בין היתר כי הפעולה הייתה בתת קרקע".

לשאלה אם כאשר אושרה התקיפה היה מידע על הימצאות חטופים ישראלים במקום, השיב הגרי כי "בנינו שיטת סיכול ייחודית. לפי האינדיקציות שיש בידינו לא היו במרחב חטופים ישראלים. נמשיך לרדוף את כל מי שהיה מעורב בטבח".

תקיפת היעד בוצעה באמצעות מטוס קרב, ששיגר שלושה טילים על פתח אתר תת קרקעי אליו עיסא עמד להיכנס. סביבו היו עוד מספר מחבלים. במערכת הביטחון התייחסו למבצע לחיסול עיסא כאחד החשובים והאסטרטגיים מאז החלה הלחימה.

עיסא, בן 59, משמש סגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס, עליה מפקד מוחמד דף. עם זאת הוא מוגדר כ"רמטכ"ל בפועל" של הארגון. הוא נולד וגדל במחנה אל בורייג' ומשתייך לקבוצה שייסדה את חמאס. עיסא ישב בכלא הישראלי כחמש שנים בשל מעורבות בפיגועים, ושוחרר לפני האינתיפאדה השנייה. ב-2006 ניצל מניסיון חיסול ונפצע קל. הוא היה נציג חמאס במשא ומתן לשחרור גלעד שליט.

תגיות:עזהחיסול ממוקדמרוואן עיסא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה