חדשות בארץ

נדחה ערעור המחבל שרצח את אורי אנסבכר הי"ד

שופטי בית המשפט העליון החליטו להותיר על כנו את עונש המאסר שנגזר בבית המשפט המחוזי. המחבל, ערפאת רפאעיה, נידון למאסר עולם ועוד 20 שנה

זירת הפיגוע (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)זירת הפיגוע (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

בית המשפט העליון החליט היום (שלישי) לדחות את ערעורן של המחבל ערפאת רפאעיה, שרצח בפברואר 2019 את אורי אנסבכר הי"ד. השופטים הותירו על כנו את העונש שנגזר על המחבל בבית המשפט המחוזי בירושלים, מאסר עולם ועוד 20 שנה. השופטים יוסף אלרון, רות רונן וגילה כנפי שטייניץ דחו את טענותיו של המחבל ל"אי כשירות נפשית לעמוד לדין".

אנסבכר, תושבת תקוע בת ה-19, יצאה ב-7 בפברואר 2019 ממרכז "יעלים" לילדים ונוער בסיכון, שם שירתה כבת שירות לאומי, ליער הסמוך. ארפאעיה, תושב חברון אשר שהה בישראל ללא אישור, הגיע למקום עם סכין. בכתב האישום נכתב כי "הנאשם הבחין באורי והחליט להורגה בשל היותה יהודייה. הוא תקף אותה באכזריות".

חקירת השב"כ העלתה כי המחבל, שבעבר ריצה מאסר בישראל בשל מעורבות בטרור, עזב את ביתו שבועיים קודם לכן וחדר לשטח ירושלים בהליכה רגלית, דרך פרצה ברוחב 200 מטרים בגדר ההפרדה סמוך לבית ג'אלא. הוא שהה במספר מקומות בירושלים עד ליום הפיגוע, כאשר נתקל באנסבכר בחורש הסמוך לעין יעל שליד גן החיות התנכ"י.

לפי ממצאי החקירה, הוא נשאר שם עוד זמן מה בניסיון לפגוע ביהודים נוספים. לבסוף נסע לשטחי הרשות הפלסטינית במונית. למחרת, בעקבות מידע מודיעיני שהגיע לימ"ר ירושלים, עצרו כוחות הימ"מ ומשמר הגבול את המחבל סמוך למסגד באל-בירה.

המחבל נעצר בפעם הראשונה ב-2009, בעוון אחזקת סכין באזור מערת המכפלה, הורשע וריצה שלושה חודשי מאסר בפועל בכלא עופר. הוא הורשע פעם נוספת ב-2017 בגין אחזקת סכין ושהייה בלתי חוקית בישראל, ועקב כך ריצה עונש של כחמישה חודשי מאסר. הוא ומשפחתו מזוהים עם חמאס.

לפני שנה שופט בית המשפט המחוזי בירושלים רפי כרמל, הרשיע את המחבל בעבירות המיוחסות לו ודחה את טענות סנגוריו כי אינו כשיר לדין. היום, כאמור, נדחה ערעורו.

תגיות:פיגועאורי אנסבכר הי"דגזר דין למחבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה