חדשות בארץ

המשטרה: מתחילת המלחמה סוכלו 38 פיגועים בירושלים

מחבלים, חלקם תושבי מזרח ירושלים ומחנות הפליטים, ניסו לבצע פיגועי מטענים וירי נגד כוחות הביטחון ואזרחים. אמש אותר תיק במזרח העיר ובו שישה מטענים מוכנים לשימוש

זירת פיגוע בירושלים, ארכיון (צילום: Jamal Awad/Flash90)זירת פיגוע בירושלים, ארכיון (צילום: Jamal Awad/Flash90)
אא

המשטרה פרסמה הערב (שלישי) נתונים מהם עולה כי מתחילת מלחמת חרבות ברזל סוכלו בירושלים 38 פיגועים. כך דווח בחדשות 12.

הסיכולים, שב-12 מהם נעצרו חשודים, בוצעו בעקבות מידע מודיעיני או דיווחים שהתקבלו, וחלק מהם בזכות ערנות שוטרים בשטח, כולל בעיר העתיקה.

מתחילת המלחמה, לפני חמישה חודשים סוכלו בגזרה 38 פיגועים או תכנונים לביצועם. היום הותר לפרסום, כי פעלו בלשי המשטרה פעלו אמש יחד עם שוטרי יס"מ וכלב מג"ב בבית חנינא, וחשפו תיק ובתוכו שישה מטעני צינור. חבלני המשטרה נטרלו אותם וחשוד אחד נעצר. נבדק הקשר שלו למטענים, כמו גם יעדם.

במשטרת ירושלים הוסיפו כי נמשכת גם הפעילות נגד המסיתים לטרור, ובשבועיים האחרונים נעצרו 21 חשודים. נגד שישה מהם הוגש כתב אישום בתום חקירה.

אחד החשודים הוא תושב מזרח ירושלים שהביע תמיכה במחבל שביצע בחודש שעבר את הפיגוע בצומת ראם. המסית הצהיר ברשתות ״נלך בדרכך פאדי ג'מג'ום". בסיום חקירתו בימ״ר ירושלים הוגשה נגדו הצהרת תובע.

עוד צוין כי מתחילת המלחמה ועד תחילת חודש רמדאן הוגשו בסך הכל 100 כתבי אישום נגד מסיתים ותומכי טרור בגזרה.

מפקד משטרת מחוז ירושלים: "חמאס מנסה בכל כוחו לייצר הסלמה משמעותית"

מאות שוטרים נפרסו החל החל מאתמול במוקדים שונים בירושלים, בדגש על אזור העיר העתיקה, המקומות הקדושים והצירים המובילים לאזור. זאת, כחלק מתגבור הכוחות עקב חשש שמחבלים ינסו לבצע פיגועים ברמדאן.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, אמר בהערכת מצב: "נכנסים לרמדאן מורכב. ברור שלכולנו שחמאס מנסה בכל כוחו לייצר הסלמה משמעותית בדגש על ירושלים".

המשטרה מפעילה מאז אמש מגוון כוחות ואמצעים טכנולוגיים לאיתור וטיפול בחריגים, למאמץ מניעה ותגובה לסיכול טרור וטיפול במפרי סדר, מסיתים ופורעי חוק, שיפגעו או ינסו לפגוע בציבור המתפללים או שינצלו את ימי הרמדאן לצורך פגיעה באזרחים או בכוחות הביטחון.

תגיות:ירושליםמלחמת חרבות ברזלסיכול טרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה