חדשות בריאות

לאחר שנים של תלונות על בטן נפוחה ונוקשה – נמצאה הסיבה המפתיעה

במשך שנים סבלה נועם בת ה-12 מבטן נפוחה ובולטת, אך הבדיקות לא הצביעו על ממצאים חריגים. כשהגיעה לבית החולים לבירור מעמיק, נמצאה הסיבה – בבטנה של נועם נמצאה ציסטה ענקית שהכילה שרידי עובר של אחיה התאום

אילוסטרציה אילוסטרציה
אא

נועם (שם בדוי) בת ה-12 הגיעה לפני כחודש לבית החולים אסותא אשדוד עם תלונות על בטן נפוחה וקשה. אימה גליה (שם בדוי) סיפרה לאתר מאקו כי בתה תמיד הייתה רזה, אבל הבטן שלה הייתה בולטת. "כשהייתה תינוקת חשבנו שמדובר בבטן נורמלית שבדרך כלל יש לתינוקות", אמרה, "אבל מגיל 6 היא החלה לבלוט אף יותר, וגם צורתה הייתה מעט מוזרה, אך נועם מעולם לא התלוננה על כאבים".

לפני מספר שנים, גליה ניגשה עם נועם לרופא ששלח אותה לבדיקת צליאק. כשהבדיקה יצאה שלילית, הוא המליץ על טיפול בהשמנה, דבר שפגע מאוד בנועם.

גליה המשיכה להיות מוטרדת מהמצב והחליטה לקבל חוות דעת נוספת מד"ר שירה הראל, רופאה בכירה בתחום אנדוקרינולוגיה ילדים בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד. לאחר בדיקות שלא העלו ממצאים חריגים, ד"ר הראל הפנתה את נועם לבדיקת אולטרסאונד, ובעקבותיה – לבדיקת MRI. הממצאים היו מדהימים.

הרופאים הופתעו לגלות בבטנה של נועם ציסטה במשקל 10 ק"ג. "ראינו שחלק גדול מהציסטה מכיל נוזלים, ושחלק נוסף הוא מוצק ולא היה ברור מה זה", אמר ד"ר ודים קפולר, מנהל יחידת כירורגיה בבית החולים. "עם זאת, הבנו שמדובר בגוף זר שחייבים להוציא".

במהלך הניתוח, הרופאים נדהמו ממראה עיניהם - בחלק המוצק של הציסטה הסתתרו שערות, עצמות ואפילו סחוסים. לדברי ד"ר קפולר, מקרים כאלה מתרחשים בערך אחת ל-4,000 לידות וכ-70% מהמקרים מתגלים עד גיל 5.

בתום הניתוח, הציסטה הוצאה בשלמותה, אך תוצאות הממצאים של הבדיקה הפתולוגית קבעו כי בבטנה של נועם נמצאו, ככל הנראה, שרידי עובר של אחיה התאום, שלא התפתח כראוי ברחם אמה, ואיבריו נבלעו בבטנה של נועם. כיצד דבר כזה קורה? ד"ר קפולר הסביר כי "במהלך השבועות הראשונים של ההיריון, איברי הבטן של העובר נמצאים במי השפיר ומחוץ לבטנו, ובהמשך ההיריון הם נכנסים לדופן הבטן. מסתמן כי בשלב הזה חלק מהאיברים של התאום נבלעו בבטן הילדה".

בשבוע שעבר, נועם שוחררה מבית החולים לאחר יומיים בלבד. הרופאים חשבו שתישאר באשפוז בין 6 ל-10 ימים, אך אימה מספרת שהיא "התאוששה בצורה מדהימה והיא מרגישה מצוין".

תגיות:בריאותכאב בטן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה