בריאות ותזונה

הנתונים שיפתיעו אתכם: מה עדיף, טונה במים או בשמן?

טונה במים חוסכת לא מעט קלוריות, היא מכילה כמעט 50% פחות, אבל במה עדיפה הטונה בשמן בכל זאת, והאם מומלץ לצרוך אותה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הטונה היא אחד המצרכים שבהם הישראלים אוהבים לעשות שימוש במטבח. היא פופולרית לא רק בכריך שהילדים לוקחים לבית הספר. מדובר באחת מקופסאות השימורים הכי נפוצות במזווה שלנו. הטונה משמשת גם למאכלים שונים, ובחודשים האחרונים הישראלים החלו בטרנד חדש – קציצות טונה שאותן אפשר להכין בטוסטר, עניין שהפך לויראלי ברשתות החברתיות.

טונה בשימורים היא מקור טוב לחלבון, אבל אחת השאלות המעניינות שעולות מפעם לפעם היא עד כמה טונה במים עדיפה על טונה בשמן. בדיקת "מעריב" מגלה שלא בטוח שמה שחשבתם עד היום מדויק.

לפי הבדיקה, הבחירה בטונה מסוג מסוים קשורה בין היתר למטרה שאותה אתם רוצים להשיג – טונה בשמן יכולה להיות טובה יותר למי שזקוק לחומצות שומן, כמו חולים בסיסטיק פיברוזיס, והיא גם עשירה יותר בוויטמין די. זאת אומרת שאם חסר לכם ויטמין די, לפני שאתם יוצאים לשמש כדאי שתשקלו לאכול דווקא את הטונה שמכילה שמן.

הטונה בשמן מכילה פי 4 יותר שומן מטונה במים, ובהתאם – גם החישוב הקלורי. מהבחינה הזאת לטונה במים יש יתרון ברור: ב-100 גרם טונה בשמן יש 194 קלוריות, אך בטונה במים יש 104 קלוריות בלבד. שני הסוגים מכילים 26 גרם חלבון, כך שאין יתרון לאחת הקופסאות. בטונה יש גם חומצות שומן אומגה-3, אך בהקשר הזה ניכר ההבדל בין השתיים. "אם מנקזים את הנוזל הממלא את קופסת השימורים, בטונה במים יישארו רוב חומצות השומן, בעוד שבטונה בשמן חלק מהן ידלפו עם השמן", נכתב בבדיקה.

בכתבה צוין מחקר מ-2011 שמצא שבטונה במים יותר חומצות אומגה-3 מאשר זו המכילה שמן. אז מה עדיף עבורכם? אם אתם רוצים לחסוך בקלוריות, כמו טונה במים. מצד שני, היא מכילה גם פחות חומצות שומן רוויות ויש בה יותר חומצות אומגה-3. אם אתם צריכים ויטמינים ומינרלים כמו ויטמין די, יכול להיות שדווקא טונה בשמן היא הפתרון היעיל עבורכם.

תגיות:טונהבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה