פורים

עד 20 ש"ח: 5 משלוחי מנות שמורות וגננות ישמחו לקבל

בכל השנה עולה הדילמה מחדש. מצד אחד את רוצה להביע הערכה למורות והגננות הנפלאות שמשקיעות בילדייך, ומצד שני, ברוך השם, הרשימה גדולה וההוצאות מרובות. איך עושים את זה נכון ומפנקים את המורות והגננות בתקציב שפוי? הערכה מתוקה

אא

פורים מתקרב, את יושבת עם דף ועט ומכינה את הרשימה של משלוחי המנות. לא מדובר על משלוחי המצווה הנהוגים בפורים עצמו, אלא על משלוחים אישיים שניתנים למורות ולגננות כאות הוקרה על פעילותן לאורך השנה. במשלוחים אלו אין צורך בשני סוגי מאכלים, הם בדרך כלל מכילים שוקולדים איכותיים ולצידם מתנה קטנה המביעה הערכה. את מביטה שוב ברשימה הארוכה, וחושבת: האם זה אפשרי לתת מתנה מכובדת בתקציב שפוי לכל מורה או גננת?

נתחיל בנקודה חשובה: המורות והגננות, שהן לעיתים קרובות אמהות בעצמן, מבינות שיש לכן רשימה ענקית. הן לא מצפות למשלוחים יקרים, אבל בהחלט יודעות להעריך משלוח מעוצב עם פתק ובו מילים טובות ומחממות לב. כך אמרה לי גננת מקסימה שהתייעצתי איתה על הכנת הכתבה: "בתור גננת ממש לא אכפת לי כמה השקיעו במשלוח, מה שהכי חשוב לי ומרגש אותי זה הפתקים שההורים כותבים מהלב – אני גם שומרת אותם".

ואכן, כל מי שיש לה כמה ילדים במוסדות לימוד יודעת שמדובר על כמות נכבדה של צוות חינוכי. תוסיפו לזה את הוצאות פורים הגדולות גם ככה, ואת פסח שהוא ממש מעבר לפינה והשאלה פשוט עולה מאליה: איך מפנקים ומביעים הערכה ועדיין נשארים בתקציב הגיוני? יצאנו לבדוק

1. עציץ קטן

עציצים קטנים ויפים, כמו סוקולנטים או קקטוסים, הם מתנה שימושית שנשארת לאורך זמן. היום אפשר למצוא עציצים עשויים פלסטיק שנראים ממש כמו הדבר האמיתי (ומחזיקים יותר זמן). הוסיפו שוקולד איכותי וכרטיס ברכה מעוצב עם הקדשה אישית. כאמור, המילים החמות חשובות מהכל.

 

2. כלי שימושי

קערה יפה, קופסת אחסון, סכומון, קרש חיתוך מעץ – כל כלי שימושי שעולה על דעתך יהיה טוב יותר מאשר לבזבז כסף על מגש קרטון שייזרק לפח ברגע שהמשלוח ייפתח. הכלי ישמש גם עבור השוקולדים וגם כמתנה פרקטית. בסטוקים השונים אפשר למצוא כלי יפה ומעוצב במחיר לא יקר.

 

3. ערכת קפה / תה

ערכה קטנה שכוללת ספל קרמיקה גדול, שקית קפה / תה איכותית וכפית יפה. ניתן להוסיף גם סוכר חום או עוגיות קטנות. המהדרין יוסיפו בקבוק חלב קטן מעוטר בסרט צבעוני.

 

4. נרות ריחניים או סבון טבעי

נרות ריחניים נעימים תמיד יתקבלו בשמחה. חפשו נרות קטנים ואיכותיים במחירים נוחים. אין צורך לקנות נר ענק עם 3 פתילות, גם נר קטן בצנצנת זכוכית יפה יעשה את העבודה. וכמובן  - המילים מחממות את הלב יותר מלהבת הנר.

לנר אפשר להוסיף סבון טבעי בעבודת יד או לתת את הסבון כמתנה בפני עצמו בצירוף שוקולד טעים.

 

5. מתנה משותפת

מקובל מאוד לאסוף כסף בין ההורים ולרכוש למורה מתנה משותפת. כך משיגים את שתי המטרות: גם עומדים בתקציב שהגדרנו מראש, וגם מעניקים למורה מתנה גדולה ומכובדת.

חשוב לזכור:

  • בכל גן, מלבד הגננת והסייעת, ישנו צוות חינוכי שמורכב מצהרונית, גננת משלימה ועוד. בפרט בגנים מיוחדים כמו גני שפה – הצוות החינוכי גדול. עדיף להשקיע במתנה קטנה לכל אחת מנשות הצוות מאשר לקנות רק לגננת ולסייעת מתנה גדולה. התייעצו עם ההורים האחרים – אולי כדאי לאסוף כסף וכך להבטיח שכל אחת מנשות הצוות תזכה בהערכה הראויה לה.
  • הפתק עם המילים החמות חשוב יותר מהכל. זאת ההזדמנות להביע הערכה בכמה מילים. כתבו ממה אתם מתרשמים בעיקר (המסירות, החיוך בבוקר לכל ילד, החום והאהבה בגן) וציינו עד כמה הגננת / המורה חשובה ומשמעותית עבור הילד. המילים הטובות הן המשלוח האמיתי!

פורים שמח!

יש לכן טיפים נוספים? כתבו לנו בתגובות.

תגיות:משלוח מנותמורותגננותפורים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה