מעניין

לאחר 70 שנה במיכל מתכת – האיש עם ריאת הברזל הלך לעולמו

פול אלכסנדר, המוכר בשם "פול פוליו", נפטר בגיל 78, לאחר שבילה בתוך מיכל מתכת למעלה מ-70 שנה. פול חלה בפוליו בגיל 6 ומאז הוא תלוי בריאת הברזל שמאפשרת לו לנשום

פול אלכסנדר בתוך הריאה המלאכותית. צילום מסך פול אלכסנדר בתוך הריאה המלאכותית. צילום מסך
אא

פול אלכסנדר, המוכר בשם "פול פוליו", נפטר בגיל 78, לאחר שבילה בתוך מיכל מתכת למעלה מ-70 שנה. פול חלה בפוליו בגיל 6, מחלה ידועה גם בשם "שיתוק ילדים", שהשאירה אותו משותק מהצוואר ומטה. ריאותיו נפגעו מהמחלה, והוא היה תלוי בריאה מלאכותית (ריאת ברזל) במשך שארית חייו. הוא שבר שיא גינס לפני ארבע שנים והוכר לאדם שחי הכי הרבה זמן בתוך ריאת ברזל. סיפורו האישי התפרסם במהלך השנים בספר אוטוביוגרפי.

פול חלה בפוליו בשנת 1951 והוא נאלץ להתמודד עם מציאות חדשה– בתוך ריאת ברזל. היא זו שאפשרה לו לנשום והוא היה תלוי בה. כאמור, ריאותיו של פול הפסיקו לתפקד בשל שיתוק שרירי הסרעפת ושרירי הצלעות שלא אפשרו לריאותיו להתרחב ולהתכווץ. אלכסנדר הצליח "ללמד" את גופו לנשום, וכך הצליח לחיות מחוץ לריאת הברזל במשך כמה שעות מדי יום. למרות המחלה הקשה והאתגר הקשה, פול למד באוניברסיטה, הפך לעורך דין ופרסם ספרים. סיפור חייו נגע ברבים מסביב לעולם.

בריאיון ל"גרדיאן" לפני ארבע שנים, נזכר פול במבטים של אנשים שראו אותו: "לא תאמין כמה אנשים נכנסו למשרד עורכי הדין שלי, ראו את ריאת הברזל ושאלו 'מה זה?'. עניתי להם 'זו ריאה מברזל. מה היא עושה? היא נושמת בשבילי'".

בשנים האחרונות הידרדר מצבו, והוא סבל מזיהומים בדרכי הנשימה ומכאבים ברגליו. המימון באתר גיוס התרומות GoFundMe אפשר לו לחיות את שנותיו האחרונות ללא דאגות כלכליות. אחיו, פיליפ אלכסנדר, אמר: "אני מוקיר תודה לכל מי שתרם לקרן גיוס הכספים של אחי. זה אפשר לו לחיות את שנותיו האחרונות באופן משוחרר מלחצים. הכסף ישמש גם למימון הלווייתו בשעה קשה זו".

תגיות:מענייןבריאותחיסון פוליו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה