חדשות בארץ

דיווח ערבי: חמאס חיסל ראש חמולה ברצועה - נחשד בקשרים עם ישראל

התקשורת הפלסטינית דיווחה כי מוכתר חמולת דגמש ניהל מגעים עם צה"ל, כדי לסייע בחלוקת הסיוע ההומניטרי לאזרחים בצפון הרצועה. בעבר התנגשו גורמים בחמולה עם אנשי חמאס

משאיות סיוע נכנסות לעזה (Chaim Goldberg/Flash90)משאיות סיוע נכנסות לעזה (Chaim Goldberg/Flash90)
אא

התקשורת הפלסטינית דיווחה היום (חמישי) כי אנשי חמאס עצרו והוציאו להורג את המוכתר של חמולת דגמש, שיושבת בצפון הרצועה. המוכתר, סאלח דגמש, נחשד בשיתוף פעולה עם ישראל. בחמאס טענו כי ניהל מגעים עם צה"ל כדי לסייע בחלוקת הסיוע ההומניטרי לאזרחים בעזה.

גורמים בחמולה תקפו בעבר את החמאס והתנגדו לפעולות שלו. עם זאת, חלק מבני החמולה היו מעורבים בעבר בחטיפת גלעד שליט.

בישראל העלו לאחרונה רעיון לשתף פעולה עם חמולות בצפון הרצועה ובמרכזה כדי שייקחו על עצמן את חלוקת המזון הנכנס כסיוע הומניטרי. הועברה הצעה למספר חמולות לפקח על החלוקה ולמנוע הגעת הסיוע למחבלי החמאס. בשבוע שעבר דיווח עיתון א-שרק אל-אווסט הסעודי כי לשכתו של מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, פנתה לדמויות שונות מחמולות ברצועת עזה שמצויות בסכסוך עם חמאס.

ראשי חמולות והמוח'תארים לא מיהרו לקבל את ההצעה הישראלית, ובשבוע שעבר פרסמו הצהרה ובה הבהירו כי לא ישתפו פעולה עם ישראל: "החמולות הפלסטיניות עומדות כמכשול בלתי חדיר בפני הניסיון של הכיבוש לעמוד בקשר כדי לחדש את הפרויקט... העם הפלסטיני עומד אל מול התוקפנות, והמשפחות לא יהיו פגיון בצד של מטרתן. המשפחות מסרבות לכל עיסוק אל מול הכיבוש" – נכתב באותה הודעה. גורמים בישראל ציינו כי לא מן הנמנע שחמאס "הכריח" את כותבי ההצרה לכתוב אותה.

תגיות:חמאססיוע הומניטרימלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה