בריאות ותזונה

בטוח תופתעו: זה השלב שבו אתם חייבים לאכול את הבננה

האם נכון לאכול את הבננה רגע לפני שהיא מרקיבה ומוציאה לכם "דבש"? לא בטוח. הנה ההמלצה הכי טובה לאכילת הפרי הצהוב

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אחת השאלות המוכרות בנוגע לאכילת בננה היא האם כדאי לאכול אותה רגע לפני שהיא מבשילה, או ממש לפני שהיא מרקיבה. על פי רופא מומחה, ייתכן מאוד שעד היום אכלנו את הבננה האהובה בזמן שלא היינו אמורים לעשות זאת.

חלק מהאנשים סבורים שיש לאכול את הבננות כאשר הן מוציאות "דבש" – החלק המתוק בה, שכולל גם כתמים חומים, אולם ד"ר אמיר חאן, רופא משפחה בריטי מוכר, טוען כי זה ממש לא נכון.

בפוסט שהעלה ד"ר חאן הוא כתב כי בננות ירוקות הן הבחירה הטובה ביותר. "הן מכילות יותר סיבים מסיסים, אבל גם עמילן עמיד ושני הדברים האלה יחד מאטים את העיכול - זה ישאיר אותכם שבעים יותר ולאורך זמן רב יותר. אכילת בננה ירוקה עוזרת להאכיל את חיידקי המעיים שלך, מה שגם שומר אותך בריא".

הוא הוסיף כי בננות צהובות טובות לאפייה כי הן מכילות יותר סוכר, אבל כל אחד יכול להעדיף את הבננה בצורה אחרת. לעמילן העמיד יש יתרונות רבים.

אגב, לפני 4 שנים כתב ריאן פינטו, דיאטן אוסטרלי, כי אסור לאכול בננה כשהיא בשלה מדי. "הדרך הכי טובה להבין איך הערך הבריאותי של הבננה משתנה היא לחקור מה באמת קורה להן בפנים במהלך תהליך הבשלות שלהן", כתב. "בננות ירוקות וצעירות מלאות בעמילן, מה שגורם למערכת העיכול שלנו לעבוד קשה יותר. זו גם הסיבה שבגללה בננות ירוקות וטעימות פחות ממלאות אותנו מהר כל כך. העמילן יכול לגרום לנו גם להרגיש נפוחים ומלאים בגזים. בסוף, הגוף שלנו ימיר את העמילן לגלוקוז. בננות ירוקות יעלו את רמת הסוכר בדם בצורה איטית. העניין היחיד הוא שהן פחות טעימות".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:בננהבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה