חדשות בארץ

החטוף שחולץ: "תפסו לי את הרגל ואמרו 'צה"ל, באנו להחזיר אתכם הביתה'"

לואיס הר בשחזור מצמרר מהרגעים בהם צה"ל חילץ אותו מהשבי: "אפילו בסרטים לא ראיתי דברים כאלה. אמרתי לחייל שישב לידי: 'תגיד, אתה בטוח שאנחנו לא בסרט?'. הייתי צריך לצבוט את עצמי, לראות שאני ער"

לואיס הר (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)לואיס הר (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
אא

אחרי 129 ימים חזר לואיס הר משבי חמאס באמצעות מבצע חילוץ מיוחד של צה"ל. הוא חולץ יחד עם פרננדו מרמן אחרי שהיו כלואים בדירה ברפיח וכבר ראו את בנות משפחתם משתחררות. בראיון לחדשות 12 סיפר הר על הרגעים בהם היה נתון במשבר ועל רגעי החילוץ הדרמטיים.

"הדבר הראשון שחשבנו זה שיש פיצוץ של הבניין על ידי צה"ל", סיפר על הדקות בהן חולץ. "התגלגלתי מהמזרן, דווקא לכיוון שבו היו המחבלים. פתאום צעקו: 'לואיס, לפה'. תפסו לי את הרגל ואמרו 'צה"ל, באנו להחזיר אתכם הביתה'. הורידו לנו את הראש ושכבו עלינו. זה היה טירוף. אפילו בסרטים לא ראיתי דברים כאלה. אמרתי לחייל שישב לידי: 'תגיד, אתה בטוח שאנחנו לא בסרט?'. הייתי צריך לצבוט את עצמי, לראות שאני ער. שזה לא עוד אחד מהחלומות שלי".

לואיס הוא לא בן המשפחה היחיד שנחטף. יחד איתו נחטפו מניר יצחק בת זוגו קלרה, אחיה פרננדו, אחותה גבריאלה ליימברג ובתה מיאה, שנחטפה יחד עם הכלבה בלה. הבנות שוחררו אחרי 53 ימים.

"כשהשתחררו, אמרו לנו שעוד למחרת או מקסימום יומיים אנחנו יוצאים", משחזר לואיס. "עוד מעט מסיימים עם הילדים והנשים וזהו, מתחילים עם הגברים. כשהתחילו ההפגזות של צה"ל אמרנו 'זהו, לא יוצאים'".

על המחשבות שעטפו אותו בשבי אמר: "חשבתי שאנשים עסוקים במלחמה, בעצמם. שכל העם לחוץ מכל מה שקורה מסביב. התווכחתי עם פרננדו על זה. הוא אומר לי 'בטח יש ארגון כזה, שמראה להם מה לעשות ולמי לפנות. בחמאס הזהירו אותנו שמזל"ט יתפוס שאנחנו שם ונתניהו ישלח מטוס להפציץ אותנו. כאילו מה שהוא רוצה זה להרוג את כל בני הערובה כדי שלא לעשות עסקה".

על הימים שהוא עובר היום, סיפר הר: "אני מוצא כל פעם עוד חבר שלי שנרצח, או סיטואציות שלא ידעתי עליהן. היה קטע בעצרת שבא ילדון עם קפוצ'ון חיבק את הבת שלי, נטלי, כאילו הוא הכיר אותה. הוא פנה אליי ואמר: 'יופי שאתה פה. בן דוד שלי היה בצוות שחילץ אותך". שמחתי ואמרתי לו: 'אה יופי, תגיד לו'... הוא עצר אותי ואמר: 'הוא נהרג לפני שבוע'. זה שבר אותי לגמרי".

תגיות:חטופיםשבילואיס הרחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה