חדשות בארץ

מנהיג הרוב בסנאט תקף את נתניהו, בליכוד הגיבו: "ישראל לא רפובליקת בננות"

הסאנטור צ'אק שומר מתח ביקורת נוקבת על ראש הממשלה נתניהו וקרא לקיום בחירות חדשות בישראל. בליכוד אמרו בתגובה: "מצופה מסנאטור שומר שיכבד את הממשלה הנבחרת של ישראל ולא יחתור תחתיה"

נתניהו ושומר (צילומים: יונתן זינדל, פלאש 90; shutterstock)נתניהו ושומר (צילומים: יונתן זינדל, פלאש 90; shutterstock)
אא

תגובות סוערות הערב (חמישי) בישראל לדבריו של הסנאטור היהודי צ'אק שומר, מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט האמריקני, שתקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו וקרא לקיים בחירות בישראל.

מהליכוד נמסר כי "ישראל היא לא רפובליקת בננות אלא דמוקרטיה עצמאית וגאה שבחרה בראש הממשלה נתניהו. ראש הממשלה נתניהו מוביל מדיניות נחושה שנתמכת על ידי רוב עצום בעם. בניגוד לדבריו של שומר, הציבור הישראלי תומך בניצחון מוחלט על החמאס, דוחה כל תכתיב בינלאומי להקמת מדינת טרור פלסטינית, ומתנגד להחזרת הרשות הפלסטינית לעזה. מצופה מסנאטור שומר שיכבד את הממשלה הנבחרת של ישראל ולא יחתור תחתיה. זה נכון תמיד, וביתר שאת בזמן מלחמה".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב בקצרה: "מצפים מהדמוקרטיה הגדולה בעולם לכבד את הדמוקרטיה הישראלית". ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט, התייחס אף הוא לדבריו של שומר: "ללא קשר לעמדתנו הפוליטית, אנחנו מתנגדים בצורה נחרצת להתערבות פוליטית חיצונית בענייניה הפנימיים של ישראל. אנחנו עם עצמאי, לא רפובליקת בננות. סכנת הטרור בדרך למערב, טוב יהיה אם יסייעו לישראל במלחמתה הצודקת ויגנו בכך גם על עצמם".

מנגד, ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לדבריו של שומר במתקפה על ראש הממשלה: "נאומו של הסנאטור צ'אק שומר הוא הוכחה לכך שאחד אחרי השני מאבד נתניהו את גדולי התומכים של ישראל בארה"ב. מה שיותר גרוע זה שהוא עושה את זה בכוונה. נתניהו גורם נזק כבד למאמץ הלאומי לנצח במלחמה ולשמור על ביטחון ישראל".

שגריר ישראל בארה"ב, מייק הרצוג, השיב לסנאטור הדמוקרטי הבכיר בחשבון ה-X שלו. "ישראל היא דמוקרטיה ריבונית. זה לא מועיל, על אחת כמה וכמה במצב בו ישראל נמצאת במלחמה נגד ארגון הטרור הרצחני חמאס, להתייחס לסצנה הפוליטית הפנימית של בעלת ברית דמוקרטית. זה נוגד את המטרות המשותפות שלנו".

בנאום שנשא באולם הסנאט בוושינגטון כרך שומר את נתניהו יחד עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, חמאס והימין הקיצוני בישראל, וטען כי ראש הממשלה נוקט במדיניות "מסוכנת ומלבה". לדבריו, "נתניהו איבד את הדרך כשאפשר להישרדותו הפוליטית להפוך לחשובה יותר מהאינטרסים הלאומיים של ישראל".

"בזמן קריטי זה, אני מאמין שבחירות חדשות הן הדרך היחידה לאפשר תהליך קבלת החלטות בריא ופתוח לגבי עתידה של ישראל, בתקופה שבה כל כך הרבה ישראלים איבדו את אמונם בחזון ובכיוון שלהם", הוסיף הבכיר הדמוקרטי.

הסנאטור מיץ' מקונל, מנהיג המפלגה הרפובליקנית בסנאט, תקף את שומר. הוא כינה את נאומו "גרוטסקי" ו"חסר תקדים", וקרא לכבד את הממשלה הישראלית ב"כבוד הראוי למדינה דמוקרטית ריבונית". גם דיוויד פרידמן, שגריר ארה"ב בישראל בתקופת ממשל טראמפ, הגיב בחריפות על דבריו של שומר ואמר כי הוא "נגעל" מהם: "המנהיג הנבחר באופן דמוקרטי של ישראל מוביל את אומתו בהגנה מפני אויב ברברי, נוקט אסטרטגיה מוצלחת שזוכה לתמיכה רחבה על ידי עם ישראל, ומנהיג הרוב בסנאט דוחף בפומבי לשינוי משטר באמצע מלחמה. הוא צריך להתבייש. הכול פוליטיקה".

תגיות:ארה"בסנאטבנימין נתניהוחרבות ברזלצ'אק שומר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה