חדשות בארץ

הרמטכ"ל נזף בתא"ל גולדפוס: "פעל בניגוד למצופה ממפקד בכיר"

רב-אלוף הרצי הלוי קיים שיחת בירור עם מפקד אוגדה 98 בעקבות נאומו, ונזף בו בחומרה. גולדפוס התנצל: "הדרך בה פעלתי הינה שגויה"

תת-אלוף גולדפוס (צילום: דובר צה"ל)תת-אלוף גולדפוס (צילום: דובר צה"ל)
אא

בירור ונזיפה: הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, ערך אתמול (שישי) בירור עם תת-אלוף דן גולדפוס, מפקד אוגדה 98, בעקבות נאום התוכחה שנשא מוקדם יותר השבוע בו קרא למנהיגים "להיות ראויים לנו".

דובר צה"ל מסר כי "בתום הבירור נזף הרמטכ"ל בחומרה במפקד האוגדה, על כך שפעל בניגוד למצופה ממפקד בכיר בצה"ל".

"הרמטכ"ל ציין בפני תת-אלוף גולדפוס, שהוא עשה שימוש באמון שניתן בו באופן שפגע בממלכתיות של צה"ל ובגבולות שבין הדרג המדיני לדרג הצבאי במדינה דמוקרטית".

בצה"ל ציינו כי "לצד הנזיפה החמורה, הרמטכ"ל אמר לתת-אלוף גולדפוס שהוא מעריך את מקצועיותו ותרומתו העמוקה לצה"ל, ובוודאי במהלך המלחמה בחודשים האחרונים, אך אין הדבר מאפשר לו לנהוג באופן בו פעל. תת-אלוף גולדפוס קיבל את הדברים לאשורם, ציין כי הדרך בה פעל הינה שגויה, עומדת בניגוד לפקודות, והתנצל על כך".

כזכור, בנאומו פנה גולדפוס למנהיגים "מכל הצדדים" ואמר: "אני מקווה שיוכלו למצוא זמן להקשיב ללבו של לוחם שנלחם מה-7 באוקטובר. אנחנו נלחמים, אנחנו לא מתעייפים ונחושים לנצח, נחושים להביא הביתה את החטופים. אנחנו, אנשי הצבא, לקחנו בעבר, לוקחים בהווה ולוקחים בעתיד, אחריות על כל מעשינו. לא נברח מאחריות, כמו שאנחנו לא בורחים מהאש".

"אנחנו מרכינים ראש לנוכח הכישלון המהדהד שלנו ב-7 באוקטובר, אבל בד בבד מובילים קדימה. אבל אתם חייבים להיות ראויים לנו, ראויים לאותם לוחמים שקיפחו את חייהם. אתם חייבים להיות ראויים לאנשי המילואים שלא עניין אותם באיזה צד הם, ונלחמו ונלחמים זה לצד זה. תוודאו שכולם לוקחים חלק. אתם חייבים לוודא שלא נחזור ל-6 באוקטובר, ושכל המאמץ והקורבן לא היה לשווא. את זה תשימו לעצמכם טוב טוב בראש, בכל יום ובכל שעה. מדם לבו של לוחם אני מבקש מכם להיות ביחד, מאוחדים, לדחוק את הקיצון ולאמץ את הביחד. תמצאו את הביחד והמחבר. אנחנו בשדה הקרב מצאנו אותו ולא מתכוונים לוותר עליו".

תגיות:נזיפההרצי הלוידן גולדפוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה