חדשות בארץ

עלייה מדאיגה בנפגעי פוסט-טראומה מאז המלחמה

בחודשים ינואר ופברואר אובחנו 860 מקרי פוסט טראומה. הבעיה: חלק מהחיילים חזרו להילחם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מלחמת "חרבות ברזל" גרמה לגידול ניכר במקרים של פוסט-טראומה. בחודשים האחרונים, מאז המלחמה, משתפים חיילים רבים שחזרו מעזה בתהליך שעבר עליהם. את המקרים העצובים אפשר לראות מהדיונים בכנסת, לשם מגיעים חיילים שנפגעו ומספרים את סיפורם הכואב.

בדיקה חדשה של קופת החולים מכבי מגלה כי מספר המאובחנים בפוסט טראומה (PTSD) עלה בכ-60%, כך פורסם במהדורה המרכזית של חדשות 13. לפי הנתונים, בחודשים ינואר ופברואר 2024, 860 בני אדם אובחנו עם פוסט טראומה, לעומת 530 אשתקד.

הנתונים עלו בעיקר כאשר חיילי מילואים רבים שבו הביתה בשבועות האחרונים, ולכן במשרד הבריאות גיבשו תוכנית לשיפור המענה בתחום בריאות הנפש.

כזכור, צה"ל פרסם בחודש שעבר נתונים שנאספו במערך בריאות הנפש. לפי הממצאים, מתחילת המלחמה כ-1,730 חיילים טופלו בידי צוות לתגובות קרב. עוד נמצא כי 85% מהם חזרו להילחם למרות מצבם. בנוסף, כ-30 אלף לוחמים עברו שיחות עם קב"ן. מערך בריאות הנפש בחיל הרפואה עדכן כי בוצעו 3,500 שיחות לקווי סיוע טלפוני.

בכתבה צוין סקר נוסף שפורסם במהדורה המרכזית, לפיו חלה הידרדרות במצבן הנפשי של משפחות החטופים: כמעט כל בני המשפחות (96%) דיווחו על שינוי לרעה במצבם הנפשי - נתון גבוה מאוד. מתוכם, כשני שליש תופסים את מצבם הנפשי כבינוני או גרוע, לעומת המצב לפני המלחמה - אז דיווחו ארבעה מתוך חמישה מהם כי מצבם הנפשי טוב מאוד או מצוין. כמו כן, 93% מקרובי החטופים טענו כי חלה ירידה באיכות השינה שלהם. 15% מהם נוטלים כדורי שינה.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלפוסט-טראומה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה