בריאות ותזונה

זה מה שיקרה לגופכם אם תאכלו את 7 המאכלים הללו - בכל שבוע

רופא הודי ממליץ על צריכה של שבעה מזונות על שיאריכו את חייכם, וגם מזהיר אנשים עם מחלות כרוניות, שלא לצרוך אותם

אא

בשנים האחרונות, יותר ויותר אנשים עוברים לתזונה מאוזנת שכוללת בתוכה את כל אבות המזון או עשויה להיות מקור עשיר לסיבים וחלבונים. ישנם מזונות שעשויים לתת ויטמינים מסוימים אך מצד שני, להיות חסרים בחומרים אחרים שלא פחות חשובים לגופנו, ובדיוק במצב כזה נכנסים המזונות שהמדע קורא להם: 'מזונות על'. 

מהם מזונות על?

לדברי התזונאי ההודי ד"ר בהט, מזונות על הם מזונות בעלי 'צפיפות' תזונתית גבוהה מאוד. "זה אומר שיש להם את היכולת לתת לכם כמות משמעותית של חומרים מזינים, עם הרבה פחות קלוריות. הם מכילים נפח גבוה של מינרלים, ויטמינים ונוגדי חמצון, שהם בדיוק מה שהגוף שלנו צריך. נוגדי חמצון, שהם מולקולות טבעיות המצויות במזונות ספציפיים, עוזרים לנטרל רדיקלים חופשיים בגופנו".

מזונות העל לדבריו, הם התזונה שכדאי להעדיף ולצרוך מדי שבוע, שכן הם מגבירים את הסיכוי שלנו לא רק להאריך חיים, אלא אף לסבול מכמה שפחות מחלות לעת בגרותנו. "שבעת המזונות הללו נחשבים למזונות על, וחשוב שתקפידו לצרוך אותם בכל שבוע. אפשר את כולם ביחד, ואפשר רק אחד מהרשימה, אך תוודאו שלא יעבור עליכם שבוע אחד מבלי שאכלתם מהרשימה הזו".

הסופר פוד הראשון הוא אוכמניות

בארץ הן נורא יקרות אמנם, אך כדאי מאוד להשקיע את הכסף הזה בפירות הסגולים והטעימים הללו, שכן הם עשירים בסיבים, ויטמינים ונוגדי חמצון, ועשויים להוריד את לחץ הדם ולמנוע מחלות לב. 

מזון העל השני הוא גוג'י ברי 

הגרגירים האדומים הללו הם מקור מדהים לויטמין C וויטמין E. הם גם עשירים בפלבנואידים שתורמים לבריאות הכבד, העיניים והכליות. 

מזון העל השלישי: עלים ירוקים לסוגיהם 

תרד, פטרוזיליה, ברוקולי, קייל, חסה, מנגולד, כוסברה, שמיר, נענע ועוד הרשימה ארוכה. אם אתם באמת רוצים לשמור על רמות טובות של ברזל, מגנזיום, אשלגן וסידן בגוף,  הקפידו על צריכה של ירוקים מדי שבוע. 

מזון העל הרביעי: דג סלמון 

דג הסלמון מכיל רמה גבוהה ביותר של אומגה 3 שעשויה להפחית את רמות הכולסטרול הרע, להפחית את הסיכון לדפיקות לב חריגות ועוד. 

מזון העל החמישי: אגוזים

אגוזי מלך, שקדים, אגוזי פקאן ולמעשה כל סוגי האגוזים הם מקור מעולה לחלבון צמחי. הם מכילים גם שומנים חד בלתי רוויים, אשר עשויים לסייע בהפחתת הסיכון למחלות לב. 

מזון העל השישי: ירקות ממשפחת המצליבים

ברוקולי, כרוב, כרובית, לפת ועוד: משפחת המצליבים נחשבים למזון על שכן הם מקור מצוין לסיבים, ומכילים פיטוכימיקלים כמו אינדולים שתורמים לבריאות הכללית של הגוף. 

מזון העל השביעי: זרעים לסוגיהם

זרעי חמניות, זרעי דלעת, זרעי צ'יה, זרעי פשתן ועוד: אכילת זרעים נקשרת לשיעור נמוך יותר של מחלות לב וכלי דם, לחץ דם גבוה וכולסטרול. 

למי כדאי להימנע מאכילת מזונות על מדי יום? 

לדברי ד"ר בהט, יש לנקוט משנה זהירות כאשר מדובר באנשים עם מחלות כרוניות. "אנשים הסובלים ממחלת כליות צריכים ליטול ירקות עליים בזהירות, שכן הם עלולים להעלות אשלגן בצורה מסוכנת שעשויה להוביל אף לדום לב. אנשים שסובלים ממחלת כבד חשוב שיימנעו לחלוטין מחלבונים מן החי, שכן הדבר יכול לגרום לאנצפלופתיה כבדית - אובדן תפקוד המוח כאשר הכבד שניזוק, אינו מסיר את הרעלים מהדם. אם יש לכם אבנים בכליות חשוב שתימנעו ממזונות המכילים אוקסלט, כמו אגוזים שצריכה שלהם עשויה להוביל ליצירת אבנים בכליות".

תגיות:מאכליםבריאותתזונהאריכות חיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה