חדשות בארץ

אם החטוף שהחלה לשמור שבת: "עולם שלא הכרנו"

שלי שם טוב על ההחלטה שקיבלה: "זו סיטואציה שאין מילים לתאר. איזו פריווילגיה יש לי להתייאש כשהילד שלי נמצא 158 יום בשבי? אחד הדברים שקורים במדינה – חיבור בין המגזרים"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שלי שם טוב, אמו של החטוף עומר שם טוב, סיפרה בראיון כי החלה לשמור שבת. שם טוב סיפרה כי נכחה בסוף השבוע שעבר בפעם השנייה באירוע של ארגון קשר יהודי, שם קיבלה את ההחלטה. "אני שומרת שבת. הכרנו עולם שלא הכרנו לפני", היא סיפרה בראיון שערכה ברדיו קול חי.

"זו סיטואציה שאין מילים לתאר. איזו פריווילגיה יש לי להתייאש כשהילד שלי נמצא 158 יום בשבי? כל מה שאני רואה מול העיניים זה את עומר ואיך אנחנו עושים הכל להחזיר אותו הביתה", אמרה במהלך הראיון. "אחד הדברים היפים שקורים במדינה זה החיבור בין המגזרים. האהבה שאנחנו מקבלים מהמון אנשים".

על סוף השבוע בו החליטה לשמור שבת סיפרה: "זה סוף היה שבוע שני שנעשה לנו על ידי קשר יהודי. מאז שזה התחיל אני שומרת שבת. הכרנו עולם שלא הכרנו לפני. אנחנו כחברה מתייגים בכותרות מגזרים אחרים. הדבר הזה הפיל את החומות. הערכים שלנו ממש זהים".

זאת לא הפעם הראשונה בה משפחות חטופים מתבטאות בנוגע לתהליך ההתחזקות שהם עוברות.

"זו הפעם הראשונה בחיי ששמרתי שבת – אני פשוט מתרגשת", אמרה השחקנית אסתר קסטרו, שבן משפחתה נחטף לעזה והיא, כמו משפחות אחרות, נכחו בסוף שבוע משותף בו שמרו את השבת. שי וינקרט, אביו של עומר וינקרט, שנחטף מהמסיבה ברעים, הוסיף: "אין לי מילים מלבד לומר תודה, הייתה לי שבת קסומה. זו הפעם הראשונה בחיי שאני שומר שבת כהלכתה. קיבלתי ערכות שבת שילוו אותי בשבתות הבאות. 'ושמרו' – ארגון פשוט למופת. ריגשו אותי מאוד. ובבקשה ממכם – תתפללו על הבן שלי – עומר בן ניבה, שיחזור מהר הביתה".

"לא קל להתחיל לשמור שבת", הוסיף אייל כהן שגיסו נמצא בשבי החמאס "זה תהליך, ואני מאמין שנצליח בו, ובזכות זה כל החטופים ישוחררו בקרוב".

מי שיזמה את הקשר הזה היא שם טוב. "המטרה היא לאפשר למשפחות שמעולם לא שמרו שבת – לחוות מהי שבת אמיתית וטהורה כהלכתה. והיה פשוט מרגש. משפחות שלמות ביקשו להמשיך גם בביתם את שמירת השבת", סיכמה.

תגיות:חטוףשמירת שבתעומר שם טוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה