חדשות בארץ

הותר לפרסום: חייל צה"ל נהרג בקרב סמוך לבית החולים שיפא

סמ"ר מתן וינוגרדוב, בן 20 מירושלים, לוחם בגדוד 932 שבחטיבת הנח"ל, נפל בקרב עם מחבלים. לוחם נוסף נפצע באורח קל. צה"ל פיזר כרוזים הקוראים לאוכלוסייה לפנות את אזור הלחימה סביב המתחם

סמ"ר מתן וינוגרדוב הי"ד (צילום: דובר צה"ל)סמ"ר מתן וינוגרדוב הי"ד (צילום: דובר צה"ל)
אא

הותר היום (שני) לפרסום כי סמ"ר מתן וינוגרדוב הי"ד, בן 20 מירושלים, לוחם בגדוד 932 שבחטיבת הנח"ל, נפל בקרב בסמוך למתחם בית החולים שיפא בעזה. בכך עלה מספר חללי צה"ל מאז תחילת המלחמה ל-593. בנוסף, בקרב שניהלו הכוחות עם מחבלים שהתבצרו בשטחי בית החולים נפצע לוחם באורח קל.

הפלסטינים דיווחו כי לא הרחק מבית החולים שיפא, שבו פועלים כוחות צה"ל משעות הלילה, פשטו הלוחמים גם על בית ספר שבו נמצאות משפחות עקורים שמצאו מחסה. תושבי המקום אמרו לרשת CNN כי כוחות צה"ל עצרו כמה גברים. עוד טענו התושבים כי טנקים פעלו גם בקצה מחנה הפליטים הסמוך לחוף, ואמרו כי אלו ירו פגזים לעבר כמה מבנים סמוכים.

צה"ל פשט הלילה מחדש על מתחם בית החולים לאחר שנאסף מידע לפיו עשרות מחבלים מסתתרים בו ופועלים מתוכו, זאת לאחר שפונה לפני כחודשיים ממחבלים, ונהרסו המנהרות תחת המוסד הרפואי.

דובר צה"ל פרסם הבוקר תיעוד של הירי שביצעו המחבלים מתוך בית החולים שיפא. לדבריו, "לוחמי צה"ל ושב"כ ממשיכים לפעול לסיכול טרור באופן ממוקד במרחב בית החולים. בשעות האחרונות הלוחמים זיהו ירי לעברם מתוך מספר מבנים בבית החולים, ניהלו עימם חילופי אש ופגעו במספר מחבלים", נמסר בהודעה משותפת לצה"ל ולשב"כ.

עד כה נעצרו כ-80 פלסטינים באזור בית החולים שיפא כחלק מהפעולה. הלחימה כללה היתקלויות ובצבא השתמשו בין היתר ברחפנים ובטכנולוגיות מיוחדות כדי להביא ליחידות יתרונות טקטיים, מודיעיניים ומבצעיים. צה"ל פיזר לפני הצהריים כרוזים הקוראים לאוכלוסייה לפנות את אזור בית החולים וכן את שכונת רימאל בעזה.

תגיות:חלל צה"למלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה