חדשות בארץ

32 שנה לפיגוע בשגרירות ישראל בארגנטינה: תיק פתוח, ללא מעצרים

בארגנטינה מציינים את יום השנה לפיגוע בו נרצחו 29 בני אדם, ארבעה מהם עובדי משרד החוץ הישראלי. בית המשפט המקומי קבע שאין התיישנות על העבירה והחקירה נמשכת, הממשלות הקודמות נחשדו בניסיון טיוח בשל קשריהן עם איראן

זירת הפיגוע (צילום: Rafael WOLLMANN/GAMMA באדיבות שגרירות ישראל בארגנטינה)זירת הפיגוע (צילום: Rafael WOLLMANN/GAMMA באדיבות שגרירות ישראל בארגנטינה)
אא

בארגנטינה מציינים היום (שני) 32 שנה לפיגוע בבניין שגרירות ישראל בבואנוס איירס. בפיגוע נרצחו 29 בני אדם, מהם ארבעה עובדי משרד החוץ הישראלי. למרות הזמן הרב שחלף והממצאים שמצביעים כי חיזבאללה ואיראן עומדות מאחורי הפיגוע, שבוצע באמצעות מכונית תופת, טרם נעצרו חשודים.

כזכור, בסוף דצמבר 2006, בתשובה לעתירתו של אב ששכל את בתו בפיגוע, בית המשפט העליון של ארגנטינה, במעמד של שבעה שופטים, פרסם החלטה המונעת את התיישנות הפיגוע. משמעות ההחלטה היא כי התיק לא ייסגר, והיא משאירה פתח להמשך חקירה ולמיצוי הדין, בבוא העת, עם האחראים לפיגוע.

אחד המבוקשים העיקריים בגין תכנון הפיגוע הוא אחמד וחידי, שכיהן עד שנת 2013 כשר ההגנה האיראני. חיזבאללה טען שהפיגוע בוצע בתגובה לחיסולו של מזכ"ל הארגון דאז, עבאס מוסאווי, בידי צה"ל ב-16 בפברואר 1992, בדיוק חודש קודם לפיגוע. ארגונים נוספים קיבלו אחריות על הפיגוע, בהם הג'יהאד האסלאמי.

בתקשורת הארגנטינאית פורסם לאורך השנים כי לא מעט גורמים, בהם שירותי הביטחון הארגנטינאיים והממשלות הקודמות במדינה, היו מעורבים בניסיונות לטייח את החקירה. זאת בשל הקשרים של אותן ממשלות עם המשטר האיראני.

בריאיון ל-CNN, ציינה היום גלית רונן, השגרירה הישראלית לשעבר בארגנטינה, כי "הייתה מסקנה חד משמעית שמאחורי הפיגוע עומד החיזבאללה בהכוונה איראנית. לא היו כאן סודות והאמת ידועה. מה שחסר פה זה עשיית הצדק". משטר האייתוללות האיראני הכחיש לאורך השנים את מעורבותו, וסירב להסגיר איראנים ששמם נקשר לפיגוע.

תגיות:ארגנטינהפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה