חדשות בארץ

יעקב עמידרור חושף: "זה הטיימינג שבו סינוואר ישחרר חטופים"

אלוף במיל' יעקב עמידרור, ראש המטה לביטחון לאומי לשעבר, נשאל על סוגיית החטופים והסביר מתי סינוואר ירגיש מאוים

(צילומים: מרים אלסטר / פלאש 90)(צילומים: מרים אלסטר / פלאש 90)
אא

אלוף במיל' יעקב עמידרור, עמית בכיר במכון ירושלים לאסטרטגיה ולביטחון ולשעבר ראש המטה לביטחון לאומי, התייחס למשא ומתן לשחרור חטופים והביע את עמדתו בנוגע לאפשרות שיחיא סינוואר, מנהיג חמאס בעזה, יסכים לשחרר חטופים.

"לדעתי אין קווים אדומים, מלבד שניים - ישראל לא תיסוג מכל עזה כחלק מהעסקה, ישראל לא תפסיק את המלחמה בעזה. חוץ מזה, הכל חלק ממשא ומתן", אמר עמידרור בראיון ל-103FM. "אסור להפסיק את המלחמה ואסור לצאת מרצועת עזה עד שהמלחמה תיגמר ויאמרו 'אנחנו ניקינו את עזה, מעכשיו זה שטח A, אין לנו מה לחפש בפנים. אנחנו יוצאים החוצה'.

"עזתים יחזרו צפונה. כמו שתושבי מחנה הפליטים בג'נין חוזרים למחנה הפליטים אחרי שמג"ב יוצא משם. בסוף אנחנו לא רוצים להישאר בשטח, לשלוט על שני מיליון פלסטינים, אנחנו רוצים למנוע איום צבאי מתוך רצועת עזה, זה הכל. לא פחות מזה, אבל גם לא יותר מזה. כדי להגיע למצב הזה, אנחנו צריכים סדר גודל של בין חצי שנה לשנה, לנקות את השטח משאריות הגדודים שאותם פירקנו בלחימה קשה.

"מוקדם מדי לקבוע מי ישלוט, זה ייקבע בעיקר על ידי עומק ההרס שנעשה לחמאס", הוסיף עמידרור. "ככל שחמאס יהיה יותר חלש בשטח, כך אפשר יהיה למצוא פתרון יותר טוב. אנחנו צריכים לדבר על זה לקראת סופה של אותה שנה שבה אנחנו מנקים את עזה. עד אז, אני לא רוצה שותף שלישי בעזה. רוב הלקחים שיופקו מהלחימה בעזה לא יהיו רלוונטיים למצב של עזה אחרי שהניקוי ייגמר, משום שזו תהיה עזה אחרת לגמרי מבחינת האיום שלה, מבחינת מה שיש לה ומבחינת מה שאין בה".

על סינוואר אמר עמידרור: "יש פה שתי תפיסות עולם. תפיסת העולם שלי אומרת שצריך להמשיך בלחץ ורק תחת תחושה שהוא הולך להיות מושמד, סינוואר ישחרר את החטופים, כי אם הוא לא ירגיש שהוא הולך להיות מושמד, האינטרס שלו לשמור את החטופים כי זו תעודת הביטוח שלו. הוא יוותר על תעודת הביטוח, רק אם הוא ירגיש שהוא הולך להיות מושמד יחד עם החטופים. הוא צריך להבין שאף על פי שהוא מחזיק בחטופים, הוא הולך ומושמד ואז יהיה לו אינטרס להפסיק את המלחמה על ידי שחרור החטופים".

תגיות:יעקב עמידרורחטופיםיחיא סינווארחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה