חם ברשת

מאות שחקנים בהוליווד תומכים בישראל: "עלילת דם"

מאות שחקנים יהודים חתמו על מכתב נגד נאומו של הבמאי ג'ונתן גלייזר: "ישראל לא מכוונת לאזרחים אלא לחמאס. ברגע שחמאס ישחרר את החטופים וייכנע, זה הרגע שבו המלחמה קורעת הלב תסתיים"

ג'ונתן גלייזר (צילום: shutterstock)ג'ונתן גלייזר (צילום: shutterstock)
אא

מאות שחקנים יהודים בהוליווד חתמו על מכתב תמיכה בישראל, המגנה את נאום האוסקר של הבמאי היהודי הבריטי ג'ונתן גלייזר, כשטען כי הכיבוש הישראלי ניכס לעצמו את השואה והיהדות.

בהצהרה של השחקנים המפורסמים נכתב: "אנחנו מתנגדים לכך שהיהדות שלנו מייצרת השוואה מוסרית בין משטר נאצי שביקש להכחיד גזע של אנשים, לבין מדינת ישראל שפועלת למניעת השמדתה. כל מוות בעזה הוא טרגי, אבל ישראל לא מכוונת לאזרחים אלא לחמאס. ברגע שחמאס ישחרר את החטופים וייכנע, זה הרגע שבו המלחמה קורעת הלב תסתיים. זה נכון מאז מתקפת חמאס".

השחקנים הוסיפו כי "השימוש במילים כמו 'כיבוש' כדי לתאר יהודים שמגנים על מולדת שראשיתה לפני אלפי שנים, והוכרה כמדינה מצד האומות המאוחדות, מעוות את ההיסטוריה. זה מחזק עלילת דם מודרנית שמזינה שנאה נגד יהודים ברחבי העולם, בארצות הברית ובהוליווד. האקלים האנטישמי הנוכחי מדגיש את הצורך במדינת ישראל, מקום שתמיד יקבל אותנו, כפי שאף מדינה לא עשתה בתקופת השואה המתוארת בסרטו של גלייזר".

על המכתב חתמו, בין היתר, השחקנית ג'וליאנה מרגוליס, היוצרת איימי שרמן פלדינו, ברט גלמן, השחקנית ג'ניפר ג'ייסון לי, מפיק הסרטים גארי גילברט והיוצרים ג'ואל פילדס וג'ו וייסברג, השחקניות דברה מסינג וטובה פלדשו, המנהלים גארי ברבר, וכן בכירים בעולם הקולנוע כמו גייל ברמן, איימי פסקל, הבמאים איליי רות' ורוד לוריא,. גם לורנס בנדר, המפיקה ננסי ספילברג, אחותו הקטנה של הבמאי המוערך סטיבן שפילברג, המפיקים הוק קוץ' ושרי לנסינג.

למכתב הצטרפו בהמשך גם כאלה שאינם שחקנים כמו הרב מרווין הייר, מייסד מרכז שמעון ויזנטל, ונציג מסוכנות השחקנים UTA, שהודיעה כי לא תייצג את השחקנית סוזן סרנדון בשל התבטאויותיה נגד ישראל. גם השחקן מייקל רפפורט והשחקנית הישראלית נועה תשבי הביעו תמיכה במכתב.

לפי שעה, גלייזר סירב להגיב על המכתב. המכתב מצטרף למחאה של השחקן מייקל רפפורט ולשחקנית מים ביאליק, שגינתה את נאום גלייזר ברשתות החברתיות.

תגיות:חטופיםחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה