חדשות בארץ

קנדה: הפרלמנט בעד הקמת מדינה פלסטינית - הממשלה מתלבטת

החלטת הפרלמנט אינה מחייבת בשלב זה את הממשלה הקנדית, אך בישראל הביעו דאגה שמדינות נוספות במערב ינקטו בצעד דומה. גורמים במשרד החוץ הישראלי בוחנים כיצד להגיב

דגל קנדה (קרדיט: שאטרסטוק)דגל קנדה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

בישראל הביעו היום (שלישי) דאגה בעקבות החלטת הפרלמנט הקנדי לתמוך בהכרה במדינה פלסטינית. הצעד בו נקטו חברי הפרלמנט הקנדי הוא הראשון מסוגו בקרב אחת משבע המדינות המתועשות (G7).

על פי דיווח ברויטרס, ממשלת קנדה אינה מחויבת בשלב הזה ליישם את החלטת הפרלמנט, אך אם תחליט לעשות זאת - הדבר עלול להוביל לנקיטת צעדים חריפים נגד ישראל. הקו האנטי ישראלי בפרלמנט הקנדי מנסה מזה כמה חודשים להוביל לכך שהממשלה תכריז על השעיית כל סחר של טכנולוגיה וסחורה צבאית עם ישראל.

ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרוּדו, הביע לא אחת תמיכה בישראל, כולל בפעולה הצבאית נגד החמאס. מנגד, הוא הודיע כי הוא בוחן לחדש את המימון לאונר"א, בשל מה שהוא מכנה המצוקה בסיוע ההומניטרי לעזה. בקרב שרים בממשלתו יש המבקשים להכיר במדינה פלסטינית, אולם טרודו נאמן לקו של מדינות ה-G20 לפיו החלטה כזו צריכה להתקבל בשיתוף פעולה עם ישראל.

קנדה היא חלק משבע המדינות המרכיבות את ארגון המדינות המתועשות, ארגון כלכלי בינלאומי שכולל את: ארצות הברית, קנדה, יפן, גרמניה, צרפת, איטליה ובריטניה. מדינות אלו ביחד מייצגות כ-54% מהעושר הלאומי העולמי נטו.

במקביל פועל ארגון ה-G20, שתשע מדינות בתוכו הכירו בפלסטין כמדינה: ארגנטינה, ברזיל, סין, הודו, אינדונזיה, רוסיה, ערב הסעודית, דרום אפריקה וטורקיה. עשר מדינות אחרות לא עשו זאת: אוסטרליה, קנדה, צרפת, גרמניה, איטליה, יפן, קוריאה הדרומית, מקסיקו, הממלכה המאוחדת וארצות הברית). למרות שמדינות אלו תומכות בדרך כלל בפתרון הסכסוך ברוח הקמתן של שתי מדינות, הן נוקטות בעמדה שהכרתן במדינה פלסטינית מותנית במשא ומתן ישיר בין ישראל לרשות הפלסטינית.

תגיות:קנדההקמת מדינה פלסטינית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה