חדשות בארץ

בכיר בחמאס חוסל בצפון הרצועה – עשרות מחבלים חוסלו בבית החולים שיפא

ראאד אלבנא, מחבל חמאס בדרגה המקבילה לסא"ל, היה אחראי על חקירות בצפון הרצועה ועל כניסת משאיות. בפעילות בשיפא חוסלו מחבלים, בהם פאיק מבחוח, ראש מנהלת המבצעים בביטחון הפנים של חמאס. האמריקנים טוענים: מרוואן עיסא אכן חוסל

פעילות היום ברצועה (צילום: דובר צה"ל)פעילות היום ברצועה (צילום: דובר צה"ל)
אא
הפלסטינים דיווחו היום (שלישי) כי מפקד של חמאס בצפון רצועת עזה, בשם ראד אל־בנא, חוסל בתקיפה על ביתו. אלבנא, בעל דרגה המקבילה לסא"ל, היה אחראי על חקירות בצפון הרצועה ועל כניסת משאיות.
זהו הבכיר השני שחוסל בתוך יממה, לאחר שאתמול אישר צה"ל את חיסולו, בבית החולים שיפא בעזה, של פאיק מבחוח, ראש מנהלת המבצעים בביטחון הפנים של ארגון הטרור חמאס. בין היתר, מבחוח היה אחראי על סנכרון מנגנוני חמאס ברצועה בשגרה ובלחימה. סוכנות "שיהאב" העזתית המזוהה עם חמאס, פרסמה כי מבחוח היה אחראי באופן ישיר על "אבטחת" משאיות הסיוע ברצועת עזה. הוא אחיו של מחמוד מבחוח, שחוסל על ידי ישראל בדובאי בשנת 2010.
 
(צילום: דובר צה"ל)
לוחמי צה"ל ממשיכים לפעול ברצועה - עשרות מחבלים חוסלו בקרבות
דובר צה"ל עדכן בצהריים כי נמשכת פעילות כוחות צה"ל ושב"כ, כוחות שייטת 13 וצוות הקרב של חטיבה 401 בהובלת אוגדה 162, במרחב בית החולים שיפא. הלוחמים חיסלו מחבלים בקרבות פנים מול פנים ואיתרו אמצעי לחימה במרחב תוך מניעת פגיעה באזרחים, חולים, צוותים רפואיים וציוד רפואי. עד כה במהלך הפעילות בבית החולים חיסלו הלוחמים מעל ל-50 מחבלים ועצרו בשטח כ-180 חשודים.
במרכז הרצועה צוות הקרב של חטיבת הנח"ל המשיך לפעול במהלך היממה האחרונה, הלוחמים חיסלו מספר מחבלים. באחת הפעילויות זיהו הלוחמים מחבל יורה לעברם ובתוך דקות ספורות סגרו עליו מעגל, יחד עם כוח הטנקים של הגדוד, וכן חיסלו אותו.
במרחב אל קרארה שבעיר חאן יונס צוות הקרב של חטיבה 7 וכוחות חיל האוויר חיסלו מחבלים והשמידו תשתיות טרור באזור. בין התשתיות שהושמדו, תשתית צבאית ממנה בוצע ירי נ"ט לעבר כוחותינו לפני יומיים, ללא נפגעים.
 
ארה"ב מאשרת: מרואן עיסא, סגנו של מוחמד דף, חוסל
היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן התייחס למלחמה ברצועת עזה, ואישר כי "ישראל עשתה התקדמות משמעותית במרדף אחר חמאס, וחיסלה אלפי פעילי חמאס ובהם סגנו של מוחמד דף, מרואן עיסא". לפי סאליבן, "שאר בכירי חמאס מסתתרים ככל הנראה במנהרות, ישראל פועלת להגיע אליהם גם כן. אנחנו פועלים כדי להבטיח זאת".
גורמים ישראלים התייחסו לדבריו של סאליבן ומסרו כי הם "חושבים" שעיסא חוסל ב"סבירות גבוהה מאוד" אך ציינו כי "עד שלא נדע ב-100% - אנחנו מעדיפים להיות זהירים".
התקשורת הפלסטינית דיווחה במקביל כי בחמאס הביעו חשש שישראל תנסה להגיע קרקעית לשטח תקיפת עיסא ובכיר נוסף בארגון הטרור, כדי לחפור ולהוציא את גופותיהם. המטרה: שישמשו כקלפי מיקוח בעסקת חטופים.
תגיות:מלחמת חרבות ברזלחיסול ממוקדעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה