חדשות בארץ

נתניהו: "יש לנו ויכוח עם האמריקנים לגבי הצורך להיכנס לרפיח"

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף בדיון מיוחד בוועדת החוץ והביטחון וסקר בפני חבריה את הנעשה בעזה ובסוגיית החטופים: "אנחנו נתונים ללחץ בינלאומי הולך וגובר, שאנחנו הודפים אותו על מנת להשלים את מטרות המלחמה"

נתניהו (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)נתניהו (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום (שלישי) בדיון מיוחד של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. בפתח דבריו ציין כי ישראל נמצאת במערכה צבאית ומערכה מדינית: "שתיהן קשורות זו בזו, המאבק המדיני נותן לנו את מרחב הזמן וגם את המשאבים כדי להגיע למיצוי תוצאות המלחמה".

נתניהו ציין בפני חברי הוועדה שהלחץ הבינלאומי על ישראל גובר, אך ישראל רוצה להשלים את מטרות המלחמה: "אנחנו כמובן נתונים ללחץ בינלאומי הולך וגובר שאנחנו הודפים אותו על מנת להשלים את מטרות המלחמה. מטרות המלחמה, אני מזכיר בקיצור נמרץ, זה בעצם הריסה או חיסול היכולות הצבאיות והממשליות של החמאס, שחרור כל חטופינו ולהבטיח שעזה לא תהווה יותר איום לישראל. כדי לעשות את זה, אנחנו צריכים להשלים את החיסול הצבאי של החמאס. אין לזה תחליף, אי אפשר ללכת מסביב לזה, אי אפשר להגיד 'נשמיד 80% מהחמאס', 'נשמיד 20%', כי ה-20% האלה יתארגנו בחזרה ויכבשו בחזרה את הרצועה, וכמובן יהוו איום מחודש על ישראל, וכמובן שזה יהיה גם ניצחון לציר הרחב יותר שמאיים עלינו - הציר האיראני".

בדוחא שבקטאר חודש אתמול המשא ומתן בין ישראל לחמאס בנוגע לעסקה שתוביל לשחרור חטופים. גורמים שונים באופוזיציה טענו כי נתניהו מקשיח את עמדו ומקשה על המשא ומתן. על כך אמר ראש הממשלה בוועדה: "צריך להיות קשוח במשא ומתן. אי אפשר לתת ישר על ההתחלה הכול כי האויב ישר ירצה עוד. אני לא חושב שהייתה ממשלה שהייתה נתונה לכאלה דילמות. דילמה אחת הייתה להביא את אלה שכבר הבאנו. אני מחויב לשחרור החטופים".

על המשך התקיפה במרחב רפיח, בניגוד לדעת האמריקנים, אמר ראש הממשלה: "אנחנו נחושים להשלים את החיסול של החמאס. זה מחייב את חיסול הגדודים הנותרים ברפיח וכמובן גדוד וחצי במחנות המרכז. יש לנו ויכוח שאני שם אותו על השולחן, וכולם יודעים אותו, גם ג'ייק סאליבן היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב אמר אותו אתמול. יש לנו ויכוח עם האמריקאים לגבי הצורך להיכנס לרפיח. לא לגבי הצורך לחסל את החמאס, הצורך להיכנס לרפיח. אנחנו לא רואים דרך לחסל את חמאס מבחינה צבאית בלי להשמיד את הגדודים הנותרים הללו. אנחנו נחושים לעשות את זה".

הוא ציין כי "מתוך כבוד לנשיא ביידן, סיכמנו על דרך שבה הם יוכלו להציג לנו את הרעיונות שלהם, במיוחד לצד ההומניטרי, שאנחנו שותפים כמובן לרצון הזה לאפשר יציאה מסודרת של האוכלוסייה ומתן סיוע לאוכלוסייה האזרחית. אנחנו עושים את זה מתחילת המלחמה. אבל הבהרתי לנשיא בשיחתנו, בצורה הברורה ביותר, שאנחנו נחושים להשלים את החיסול של הגדודים האלה ברפיח, ואין דרך לעשות את זה, זולת הכניסה הקרקעית. ההתקפות של ארה"ב ממוקדות בי בגלל שאני מונע הקמת מדינה פלסטינית".

נתניהו חשף בפני חברי הכנסת החברים בוועדה כי ישראל עובדת על מעבר גבולות חדש, במשולש הגבולות בכרם שלום, שיחליף את מעבר רפיח ולישראל תהיה שליטה בו. בנוסף הוא ציין כי ישראל חייבת לשלוט גם בציר פילדלפי. הוא דחה את ההצעות להכניס את הרשות הפלסטינית לעזה מאחר ו"השאיפה הבלתי מתפשרת של כל ההנהגה הפלסטינית לכל גווניה היא חיסול הציונות".

בנוגע לטענות בעולם שישראל אינה מאפשרת הכנסה יתרה של סיוע הומניטרי אמר ראש הממשלה שנבחנת דרך לחלק את הסיוע על ידי גורמים לא מקומיים, מאחר וחמאס הכשיל את הניסיונות לחלק דרך מקומיים.

לסיום התייחס נתניהו גם לנעשה ביו"ש ואמר כי "על רקע המשך הטרור ביקשתי מהצבא להחזיר את המחסומים ולהביא תכנית להכבדתם. בין הירדן לים צריכה להיות שליטה ביטחונית רק של ישראל בכל מצב".

תגיות:בנימין נתניהוועדת החוץ והביטחון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה