חדשות יהדות

לראשונה באוקראינה: 1,000 משלוחי מנות לחיילים היהודים המוצבים בחזית

'פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה' החלה בחלוקת משלוחי מנות לחיילים יהודים המשרתים בצבא אוקראינה. כ-40 אלף משלוחי מנות חולקו ל-180 הקהילות היהודיות ברחבי המדינה

(קרדיט: FJCU)(קרדיט: FJCU)
אא

'פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה' (FJCU), ארגון הגג המאגד את 180 הקהילות בכל רחבי המדינה, הודיעה היום (רביעי) כי החלה בחלוקה של למעלה מ-1,000 משלוחי מנות מהודרים לחיילים יהודים המשרתים בצבא אוקראינה ומוצבים במחוזות דונייצק, לוגנסק וחרקוב – לאורך יותר מ-1,200 קילומטרים של החזית הקשה.

מדובר בפרויקט מורכב, הן בשל איסור הגישה לאזרחים לחזית והן בשל הפרוצדורה המורכבת הקשורה בהרכבת רשימת החיילים לפי הפלוגות והגדודים השונים. בסופו של דבר, האישור מקייב הגיע ומשלוחי המנות יצאו לשטח לקראת חלוקתם לחיילים בימים אלו. 

האחראי על החלוקה הינו הרב יעקב סיניאקוב, הממונה מטעם הפדרציה על הפעילות השוטפת במשך כל השנה מול חיילים יהודים שגויסו לצבא. לצורך חלוקת משלוחי המנות בנקודות השונות, הוא נעזר בשמונה מתנדבים שמתחלקים לזוגות ומסתובבים בגזרות. 

הערכות כוללות מגילת אסתר עם תרגום אוקראיני, אוזני המן, שוקולדים, חטיפים ומיני מאפה ואפילו וודקה בייצור מקומי של 'ליין' מיוחד לחג הפורים. במהלך החג צפויות להיערך 'קריאות מגילה' לחיילים במספר נקודות בחזית. 

בנוסף לחלוקת הערכות לחיילים, בשבוע שעבר סיימה הפדרציה את חלוקתם של כ-40 אלף משלוחי מנות ל-180 הקהילות היהודיות ברחבי אוקראינה. בערים המרכזיות נערכה חלוקת המשלוחים בשיתוף פעולה עם שלוחי חב"ד המקומיים המכהנים כרבני הערים, בעוד ביישובים קטנים יותר הובאו המשלוחים לבתי הכנסת או למרכזים הקהילתיים וחולקו על ידי מתנדבים ליהודים המתגוררים בהם. שלוחי חב"ד, בתמיכת הפדרציה, יערכו קריאות מגילה בקרוב ל-60 ערים ויישובים במדינה.

יו"ר הפדרציה, הרב מאיר סטמבלר, מסר: "בחודשים האחרונים התגברו ההפצצות על ערי אוקראינה, אך למרות זאת אנחנו כאן למען כל יהודי ויהודיה ברחבי אוקראינה - במאמץ להביא אליהם את דבר החג ואת שמחת החג. יחד עם בני ישראל בכל מקום שהם, אנו תפילה כי עוד לפני החג נזכה לחגוג את נס הפורים של דורנו - בגאולה האמיתית והשלימה".

(קרדיט: FJCU)(קרדיט: FJCU)
(קרדיט: FJCU)(קרדיט: FJCU)
(קרדיט: FJCU)(קרדיט: FJCU)

תגיות:פוריםמשלוח מנותאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה