בריאות ותזונה

אוכלים מלפפונים? יש רק דרך אחת לאחסן אותם מבלי שיירקבו

אתר בריאות מפרסם מספר טיפים לטיפול בירק האהוב: הוא ממליץ איך לרכוש אותם, היכן לאחסן אותם וגם טיפ חשוב לגבי שימוש חוזר בעודפי המלפפון שנותרו לכם מהסלט

אא

אחד מסוגי הירקות הכי נפוצים במקרר שלנו הוא המלפפון. אנחנו צורכים אותו דרך קבע בסלט והוא מהווה מרכיב כמעט קבוע בארוחות הבוקר של הילדים (הכריך לבית הספר), בצהריים (הסלט לצד הארוחה) ובערב – ליד החביתה, הטוסט, הקוטג' והגבינה, או ליד כל ארוחת ערב אחרת שלא תבחרו.

בחודשי הקיץ, הצריכה של מלפפונים לא שונה בהרבה, אלא אפילו גדלה. כדי להנות מהם כמו שצריך, חשוב לדעת איך לאחסן אותם נכון. טיפול נכון במלפפון יכול "להאריך" את חייו בצורה שבה תוכלו לצרוך אותו לאורך ימים רבים, והוא לא יתקלקל אחרי שתאחסנו אותו סוף שבוע אחד במקרר.

באתר FOOD 52 פרסמו מספר טיפים לגבי אחסון נכון של המלפפון.

ראשית, נתחיל עם רכישת המלפפונים. על פי האתר, הכי טוב לצרוך מלפפון ירוק לגמרי, ללא נקודות, כשכל סימן של קמטים אומר שהוא בשל מדי ולא כדאי לקחת אותו. בשונה מבננות בשלות, מלפפון אי אפשר לצרוך אם הוא בשל מדי.

לגבי עניין האחסון: רוב המלפפונים מכוסים במעין שעווה, שכבת הגנה שהופכת אותם בטוחים לאחסון במגירה עד שבוע, כשהם לא חתוכים, אבל מלפפונים שקטפתם מהגינה יכולים להחזיק מעמד תוך שלושה ימים בלבד. עוד נכתב, כי יש לאכסן אותם הרחק מירקות ופירות אחרים כמו אבוקדו או בננות ואפילו עגבניות – שגורמות להם להירקב מהר יותר בשל נוכחות אתילן – מעין גז שנפלט מפירות וירקות וגורם לבשלות מוגברת.

יש טיפ אחד חשוב לשמירה על טריות: עטיפה בניילון נצמד. עטיפת המלפפון יוצרת מעין שכבת הגנה נוספת ולכן תוכלו לצרוך אותו ימים רבים.

לגבי עניין החיתוך - אם חתכתם מלפפון ויש עודפים, לא צריך לזרוק אותו. אפשר לעטוף אותו - תחילה בנייר מגבת לח ואז בכלי אטום. המכסה ישמור עליהם טריים. את הכלי אפשר להניח במגירה של הירקות, ואז להשתמש במלפפון החתוך תוך חמישה ימים.

תגיות:ארוחת בוקרמלפפוןטריות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה