בריאות ותזונה

חשבתם שצום לסירוגין יעזור לכם לרדת במשקל? כדאי שתקראו את זה

הדיאטה הפופולרית, 16:8, התפשטה ברשת. מחקר חדש קובע כי היא דווקא עשויה להזיק לבריאות הלב שלכם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לאחרונה החלה להתפשט ברשת דיאטה מסוג צום לסירוגין: מנערים ועד מבוגרים, כולם מנסים את הדיאטה, שכוללת 16 שעות צום ו-8 שעות אכילה (דיאטת 16:8). לחלק מהאנשים הדיאטה הזו מועילה, אך אחרים טוענים כי הם אוכלים כל כך הרבה ב-8 השעות שבהן אפשר לאכול עד כדי כך שהשיטה לא יעילה והם אפילו עולים במשקל.

ככל הנראה, מדובר בדיאטה הכי פופולרית כיום, בעיקר משום שהיא גם חינמית ולא מחייבת הרשמה לשלל האתרים שמציעים תפריט וליווי. אלא מחקר שנערך לאחרונה מגלה כי הדיאטה הזאת, מעבר לשאלה האם היא מועילה או לא מועילה, עלולה לסכן אתכם ולגרום לבעיות לב.

הפופולריות של דיאטת צום לסירוגין הובילה למחקר במסגרתו נדגמו קרוב ל-20 אלף איש, רובם מבוגרים, ומצא כי אותם אנשים היו חשופים יותר למחלות לב בהשוואה לאנשים שאכלו ברוב שעות היום. החוקרים בחנו את ההשפעה של התוכנית לטווח ארוך. השורה התחתונה של המחקר: מי שאכל פחות מ-8 שעות ביום היה בסיכון גבוה של 91% יותר למות ממחלת לב.

במסגרת המחקר, שהוצג החודש, צוין כי מחקרים קודמים כבר מצאו שאכילה מוגבלת בזמן דווקא משפרת מדדי בריאות כמו לחץ דם, רמות גלוקוז וכולסטרול בדם.

"הגבלת זמן האכילה צברה פופולריות למי שרוצה לרדת במשקל ולשפר את בריאות הלב", אמר מחבר המחקר, פרופ' ויקטור וונזה ז'ונג. "יחד עם זאת, ההשפעות הבריאותיות ארוכות הטווח אינן ידועות. הופתענו לגלות, שאנשים שעקבו אחר לוח זמנים של אכילה של 8 שעות מוגבלות בזמן היו בעלי סיכוי גבוה יותר למות ממחלות לב וכלי דם. המחקר שלנו מראה שבהשוואה לטווח זמן אכילה טיפוסי, משך אכילה קצר יותר לא קשור לחיים ארוכים יותר. למרות שהמחקר זיהה קשר בין חלון אכילה של 8 שעות למוות, אין זה אומר שאכילה מוגבלת בזמן גרמה לו".

תגיות:דיאטהמחלת לבצום לסירוגין16:8

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה