בריאות ותזונה

אם אתם נותנים לילדים שלכם לאכול את זה, אתם פשוט מסכנים אותם

ד"ר מאיה רוזמן מסבירה כי צבעי המאכל האלה לא באמת נחוצים בממתקים של הילדים. מהן התופעות שייגרמו למי שאוכל אותם, ואיך משכנעים ילד לא לאכול ממתק צבעוני?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הילדים שלכם אוהבים ממתקים? זה לגמרי בסדר. אבל באיזה מינון אתם מאפשרים להם לצרוך ממתקים, ובעיקר - מהם סוגי הממתקים שהם אוכלים? האם ידעתם שחלק מהם פשוט מסוכנים לבריאות?

צבעי המאכל נמצאים ברוב הממתקים, בין אם אלה חטיפים, גלידות או מוצרי חלב שונים. כיום, כמויות קטנות של צבעי מאכל מאושרות על ידי משרד הבריאות, אבל זה עדיין לא אומר שכדאי לאכול ממתקים שמכילים אותם.

לפי ד"ר מאיה רוזמן, שמפרסמת טור בנושא בעיתון מעריב, "עדיין עדיף לצרוך מהם מעט ככל האפשר, עקב הנזקים הבריאותיים העלולים להיגרם מהם, גם עקב כמויות קטנות. כל הסוכריות, ה'נחשים', הטופי, והסוכריות על מקל – יש בהם כמות עצומה של צבעי מאכל, ובעיקר מן הצבע המזיק ביותר לילדים – הטרטרזין".

רוזמן מסבירה כי במחקרים מדעיים הוכח שצריכת יתר של צבעי מאכל זה גורמת להתנהגות היפראקטיבית. "כאשר מוותרים על מזונות עם צבע זה ומעבירים את הילדים לתזונה חסרת צבעי מאכל - הם נרגעים, והתנהגותם חסרת המנוחה נעלמת".

על השאלה מה עושים כשהילדים מתעקשים דווקא על המאכלים הצבעוניים ענתה: "צריך לשים לב לכך שלפעמים מספיקה רק אריזה צבעונית. יש מוצרי חלב שהאריזה שלהם בצבע חזק, והגבינה או היוגורט בפנים הם בצבע חיוור כי יש בהם צבע מאכל טבעי וזה לא ממש משנה לילדים. זה נכון גם לגבי סוכריות או ארטיקים עם עטיפה צבעונית. חייבים לקרוא את אריזת המזון ולכוון למוצרים שיש בהם צבעים טבעיים בלבד".

 

תגיות:בריאותצבעי מאכל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה