חדשות בארץ

בן ה-13 שניצל מהטבח: "המחבלים הרגו את אבא שלי, נכנסו לסלון שלנו ושתו קולה"

קורן תעסה בן ה-13 סיפר על אשר התרחש בדירת אביו בנתיב העשרה כשהוא ואחיו ניסו להימלט ממחבלים שרצחו את אביו. אחיו הגדול נרצח בחוף זיקים שם שהה עם חבריו. תעסה: "ניסיתי לדבר עם המחבל עם גוגל טרנסלייט אבל הוא חטף לי את הטלפון"

קורן תעסה עולה לתורה ( צילום: Chaim Goldberg/Flash90)קורן תעסה עולה לתורה ( צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

קורן תעסה בן ה-13 ניצל בשמחת תורה מהטבח שביצעו מחבלים ביישוב מגוריו, נתיב העשרה. בריאיון שהעניק לתוכנית "עובדה" תיאר קורן כיצד ניצלו הוא ואחיו, כיצד ברחו מהמחבלים לא לפני שהם רצחו את אביו, גיל, שניסה לגונן עליהם. מאוחר יותר התברר לו כי אחיו הגדול נרצח בחוף זיקים, שם שהה עם חברים.

הנער הצעיר סיפר כי שהה עם אחיו הקטן, שי בן התשע, בדירת המגורים של אביו, בעוד אימו, סבין, נותרה בדירתה (ההורים גרושים) עם אח נוסף. יש לציין כי אביו התקין מחוץ ליחידת המגורים מצלמות אבטחה שתיעדו את רגעי האימה, והתיעוד שולב בסרט הזוועות שהכין דובר צה"ל, והוקרן ברחבי העולם, אך לא בישראל.

הם היו משפחה של שישה: ההורים גיל וסבין תעסה, וארבעת ילדיהם – אור בן ה-17, זוהר בן ה-15, קורן בן ה-13 ושי בן ה-9. לפני כשנה וחצי נפרדו בני הזוג, אך המשיכו להתגורר בשכנות באותו המשק. בית ליד בית, כשמרחק של מטרים בודדים מפריד ביניהם.

בבוקר שבת של שמחת קורן ושי שהו כאמור ביחידת הדיור של האב. זוהר, בן ה-15, ישן בביתה של סבין, ואור הבן הבכור, יצא השכם בבוקר לדוג עם חבריו בחוף זיקים. "הם יורים מטח מטורף. אני בים פה בממ"ד, הם יורים ירי צלפים בלי הפסקה", נשמע קולו של אור תעסה בשיחת הטלפון שביצע עם אימו, זמן קצר לפני שנרצח בחוף.

קורן: "שמעתי את האזעקות. הערתי את אבא שלי ובגלל שהיחידה עשויה מגבס לא יכלנו להישאר שם. הייתה לו מעין מיגונית בצורת איגלו, הוא קרא לזה 'פעמונית'. אז רצנו אליה. הסתתרנו שם. אבא חיבק אותי ואמר לי אל תפחד. אחרי כמה דקות שמענו מחבלים בכביש".

לדבריו, המחבלים הטילו רימון לכיוון פתח המיגונית, וגיל, שהגן בגופו על שני ילדיו, נהרג. הרימון פצע את קורן ושי ומצלמות האבטחה תיעדו כיצד יצאו מהמיגונית מדממים.

"ברגע שהרימון התפוצץ אני ואח שלי הקטן דיממנו בצורה מטורפת", מסביר קורן, "היו לנו צילצולים באוזניים. כשיצאנו ראינו את המחבלים. ניסיתי לדבר איתם בגוגל טרנסלייט - פתחתי את הטלפון, הייתה לי כבר אפליקציה, ניסיתי והוא ישר חטף לי את הטלפון".

בשלב מסוים אחד המחבלים נכנס לבית האב, פתח את המקרר, התיישב מול הילדים ושתה קולה לעיני הילדים ההמומים והפצועים. "הוא לקח קולה ענקית ופשוט נתן בה שלוק. הם הרגו אתא בא וישבו לשתות קולה" - אמר קורן והוסיף: "ואז הוא נעלם יחד עם המחבל השני. בדקתי טוב אם הם הלכו, בדקתי שהם לא בחוץ ואמרתי לשי: 'שי אנחנו חייבים להסתלק מפה' בוא איתי עכשיו". שני הילדים ברחו מיחידת הדיור של אביהם, הגיעו ליחידת הדיור של אימם ונכנסו איתה ועם אח נוסף לממ"ד. מאוחר יותר הם חולצו על ידי אנשי כיתת הכוננות ופונו לטיפול רפואי.

בשבוע שעבר חגג קורן בר מצווה, ועלה לתורה בטקס חגיגי ברחבת הכותל בירושלים.

תגיות:קורן תעסהניצול הטבחמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה