חדשות בארץ

חדשות השבת: לוחם נהרג ברצועה - 16 נפצעו; משלחת ישראלית תמריא לשיחות בארה"ב

כוח יוניפי"ל בדרום לבנון טוען שארבעה מאנשיו נפצעו מפגיעת פגז, צה"ל מכחיש מעורבות בתקרית. הצבא חשף מסמכים של חמאס, שמראים באופן ברור, כי ארגוני הטרור ברצועת עזה מסתירים את ההרג שנגרם משיגורים כושלים של רקטות

אא

לוחם נהרג ו-16 נפצעו בתקרית קשה בחאן יונס - הותר לפרסום כי רס"ל אלון קודריאשוב, בן 21, ממודיעין, נהרג בדרום הרצועה. מלבדו נפצעו 16 לוחמים נוספים, בהם שישה באורח קשה. הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו.

התקרית הקשה התרחשה כאשר טיל RPG אחד שוגר על ידי מחבל לעבר אחת הקומות העליונות במבנה שבו שהה כוח מיחידת "אגוז", בשכונת אל-אמל במערב חאן יונס. כתוצאה מהפיצוץ קרס חלק מהמבנה על הלוחמים.

משלחת ישראלית תצא ביום שני לארה"ב- גורמים בממשל האמריקני אמרו לרשת CNN כי ייתכן שמשלחת הישראלית תגיע לוושינגטון ביום שני. המשלחת תדון עם גורמים בממשל ביידן בסוגיית רפיח ובהמשך הסיוע לרצועה. בבית הלבן ציינו כי ראש הממשלה בנימין נתניהו חזר בו מסירובו לשלוח משלחת ראשות השר רון דרמר. סירובו של נתניהו בשבוע שעבר היה בשל אי הטלת וטו מצד ארה"ב על החלטה של מועצת הביטחון באו"ם, שקראה להפסקת אש ברצועה.

צה"ל תקף בדרום לבנון בעקבות שיגורי כטב"מים לעבר הגליל – כטב"ם ששוגר מלבנון התפוצץ היום במעלות תרשיחא, לא דווח על נפגעים. כטב"ם נוסף נפל בשטח פתוח בגליל העליון. בעקבות השיגורים תקף צה"ל תשתיות טרור ששימשו את חיזבאללה באזורים א-טייבה, א-נאקורה וכפר חנין.

4 מאנשי כוח יוניפי"ל נפצעו בדרום לבנון מפיצוץ פגז - מפקדי יוניפי"ל, הכוח הצבאי לשמירת שלום מטעם האו"ם שמוצב בדרום לבנון, עדכנו כי ארבעה חברי צוות שלהם בדרום לבנון נפצעו מפיצוץ של פגז לידם, בעת שערכו סיור רגלי באזור רמיש. בכלי התקשורת שמזוהים עם חיזבאללה האשימו את ישראל, ואילו דובר צה"ל הכחיש ואמר כי צה"ל לא תקף שם.

מסמכים שנתפסו בעזה מוכיחים - החמאס הסתיר הרג אזרחים משיגורים כושלים -  צה"ל חשף מסמכים של חמאס, שמראים כי ארגוני הטרור ברצועת עזה משתפים פעולה כדי להסתיר את ההרס וההרג, שנגרם משיגורים כושלים של רקטות שנופלות בשטח הרצועה.

בחומרים שנחשפו עולה כי גם במלחמה כיום נרשם אחוז משמעותי של ירי כושל שבוצע על ידי חמאס והג'יהאד האיסלאמי. לפי הנתונים כ-11 אחוזים מהשיגורים שביצעו ארגוני הטרור לעבר ישראל מאז 7 באוקטובר נפלו בשטח הרצועה.

פניה דחופה לשגריר צרפת: "תחזרו בכם מההחלטה להחזיר את המימון לאונר"א" - אנשי תנועת צו 9, המובילה את המאבק נגד אונר"א, פנו במכתב דחוף לשגריר צרפת בישראל, פרדריק ז'ורנס, בקריאה לממשלתו לחזור בה מההחלטה להחזיר את המימון לאונר"א.

במכתב צוין כי "אונר"א הוא ארגון המסייע באופן ישיר לטרור, הן באמצעות תוכנית לימוד להסתה עמוקה נגד ישראל, באמצעות מימון למחבלים שיוכלו להמשיך ולטבוח בלי דאגות כלכליות, ואף בהעברת אמל"ח לארגון הטרור חמאס. עובדי אונר"א היו שותפים בטבח ובחטיפה בשביעי באוקטובר. אנו מאמינים כי המשך המימון לארגון זה יהווה תמיכה ישירה בטרור, ויפגע בסיכויים לשלום באזור".

16 מסיתים ותומכי טרור נעצרו במהלך התפילות בירושלים - שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב עצרו ביממה האחרונה 16 מסיתים ותומכי טרור, שעל פי החשד קראו קריאות הסתה והזדהות עם טרור ומחבלים, במהלך תפילות הרמדאן בשטח הר הבית.

על פי המשטרה חלק מהמסיתים צילמו את המעשה והפיצו ברשתות הערביות. שישה מהעצורים הם תושבי מזרח ירושלים, שניים תושבי הצפון ואחד נוסף תושב כפר קאסם הארץ. בין קריאות ההסתה: תמיכה בחמאס ובראשיו, קריאות לפגוע ביהודים ועידוד ארגון הטרור חיזבאללה לירות על תל אביב. הערב החשודים שנעצרו יובאו לדיון בהארכת מעצרם בבית המשפט.

ארה"ב הטילה סנקציות על גוף תקשורת תומך חמאס - הממשל האמריקני הודיע כי הטיל סנקציות על כמה גופי תקשורת מקוונים פלשתיניים, שמשמשים להפצת תעמולה והעברת כספים לארגוני הטרור ברצועת עזה. אחד ממטרות הסנקציות הוא ערוץ הטלגרם בשפה הערבית GAZA NOW.

המחלקה לבקרת נכסים זרים במשרד האוצר האמריקני הודיעה כי לאחר מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר החלה הישות המקוונת במאמץ לגיוס כספים לתמיכה בחמאס. לערוץ הערבי של Gaza Now יש יותר מ-300,000 עוקבים בערוץ המדיה החברתית אקס, שנקרא בעבר טוויטר, ומספר עוקבים גדול בפלטפורמת הצ'אט המוצפנת Telegram.

בסנקציות כלולות החברות אל-קורשי ו-Aakhirah Ltd, והמנהלת שלהן עוזמה סולטנה, שלכאורה השתתפו במאמצי גיוס הכספים והעברתם לידי קבוצת הטרור. הסנקציות הוטלו בשיתוף פעולה עם המשרד ליישום סנקציות חוץ של בריטניה.

מזג האוויר בתחילת השבוע - מחר, ראשון, יהיה בהיר עם עליה בטמפרטורות. יעשה חם מהרגיל לעונה ויבש. ביום שני יהיה חם מהרגיל לעונה ויבש עד שרבי.

תגיות:חלל צה"לחדשות סוף השבוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה