חדשות בארץ

בכיר חמאס ומחבלים משוחררים חוסלו ברצועה – ביניהם אחד מחוטפיו של נחשון וקסמן

בפעילות במרחב בית החולים שיפא בעזה חוסל מחמוד חליל זקזוק, אחראי על ירי תלול מסלול בעיר עזה. כמו כן, חוסלו פאדי דויכ, שביצע פיגוע ירי באדורה בשנת 2002, ובו נרצחו ארבעה ישראלים, וזכריה נג'יב, מחוטפי החייל נחשון וקסמן הי"ד

לחימה בעזה (צילום: דובר צה"ל)לחימה בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

הותר לפרסום (מוצאי שבת) כי בעקבות מידע מודיעיני של אמ"ן ושב"כ, לוחמי שייטת 13, יחידת דובדבן, סיירת נח"ל וגדוד שקד של גבעתי פשטו על מבנים בבית החולים שיפא, וחיסלו כמה בכירים בזרוע הצבאית ובמודיעין חמאס.

הבכיר שחוסל הוא חליל זקזוק, סגן אחראי ירי תלול מסלול בעיר עזה. במהלך המרדף בבית החולים, לוחמי סיירת הנח"ל חיסלו במבנה בית היולדות את פאדי דויכ, פעיל בכיר במודיעין הצבאי של חמאס. דויכ ביצע פיגוע ירי באדורה בשנת 2002, בו נרצחו ארבעה ישראלים - קטיה גרינברג, דניאל בת-אל שפי, יעקב כ"ץ ואריק בקר הי"ד. הוא שוחרר בעסקת שליט וגורש לעזה לאחר מכן.

בחילופי אש עם מחבלים באזור בית החולים חוסל גם זכריה נג'יב, מחוטפי החייל נחשון וקסמן הי"ד, ששימש בעזה פעיל בכיר במטה הגדה של חמאס. נג'יב קישר בין פעילות חמאס ברצועת עזה ליהודה ושומרון וסייע בהכוונת פיגועים. בעבר, נג'יב שוחרר בעסקת שליט.

מצה"ל נמסר כי "הכוחות עצרו וחיסלו מחבלים בקרבות פנים אל פנים, איתרו אמצעי לחימה רבים, בניהם, נשק צלפים, רובי קלאצ׳ניקוב, מחסניות ורימונים".

הרמטכ"ל: "נמשיך בפעולה"

רב אלוף הרצי הלוי סייר אתמול בבית החולים שיפא וקיים הערכת עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, מפקד אוגדה 162, תת-אלוף איציק כהן, מפקד שייטת 13, אלוף-משנה א׳ ומפקדים נוספים.

בשיחה אמר בין היתר הלוי: "זו פעולה שאני אומר לכם, לתכנן אותה בתוך מלחמה, להוציא אותה בתוך מלחמה, לבצע אותה נכון בתוך מלחמה, מאוד מאוד מורכב. ההישגים הם הישגים מאוד גבוהים. יש כאן מימוש של רעיון תחבולני שהוא מאוד מרשים, יש כאן מסר מאוד מאוד חשוב, בית חולים הוא לא מקום בטוח. אנחנו עושים הכל לא לפגוע בחולים, לא לפגוע בצוותים הרפואיים, אגב, זה שהמבצע הזה, אין בו איש צוות רפואי אחד שנפגע, אין בו חולים שנפגעו ויש הרבה מאוד מחבלים שנהרגו, הרבה מאוד מחבלים שנשבו, זה רמת לחימה מאוד מאוד גבוהה".

הלוי הוסיף כי "אף אחד לא יכול לגלגל אחורה כמות כזו גדולה של מחבלים עצורים, כמות כזו גדולה של מחבלים הרוגים, בכירים כל כך הרבה, ומיטוט של רעיון שאנחנו יכולים להיות במקום ופה לא יגעו בנו. המבצע הזה לא הסתיים. את המבצע הזה ממשיכים לעשות ביסודיות עד שמודיעים שסיימנו".

המסמכים חשפו: חמאס ניסה להסתיר פגיעה באזרחים ברצועה

צה"ל חשף מסמכים של חמאס, שמראים באופן ברור כי ארגוני הטרור ברצועת עזה משתפים פעולה כדי להסתיר את ההרס וההרג, שנגרם משיגורים כושלים של רקטות שנופלות בשטח הרצועה.

בחומרים שנחשפו עולה כי גם במלחמה כיום נרשם אחוז משמעותי של ירי כושל שבוצע על ידי חמאס והג'יהאד האיסלאמי. לפי הנתונים כ-11 אחוזים מהשיגורים שביצעו ארגוני הטרור לעבר ישראל מאז 7 באוקטובר נפלו בשטח הרצועה.

בין היתר נחשף מסמך, בו כתבו מפקדי חמאס הוראות כיצד לציין, במקרה של שיגור כושל שפוגע באזרחים עזתיים, כי מדובר באירוע "נפילה של מיירט כיפת ברזל ולהאשים את ישראל".

(צילום: דובר צה"ל)

נמשכת הפעילות בחאן יונס

צוות הקרב של חטיבת גבעתי ממשיך לפעול במרחב אל-אמל. הלוחמים חיסלו ביממה האחרונה מספר מחבלים שניסו לפגוע בכוחות באמצעות מטען. אתמול, לאחר שיגור משטח רצועת עזה למרחב כיסופים שנפל בשטח פתוח, כלי טיס של חיל האוויר תקף את המרחב ממנו בוצע הירי והושמדו שלושה פירים מבצעיים.

עוד נמסר כי צוות הקרב של חטיבת הנח"ל ממשיך לפעול במרכז הרצועה וחיסל מספר מחבלים לאורך היממה האחרונה. באחת התקיפות, הכוחות זיהו חוליית מחבלים במבנה צבאי, אשר נראו מנסים לשנע אמצעי לחימה, כלי טיס תקף וחיסל את המחבלים. לאחר התקיפה נראו פיצוצי משנה המעידים על הימצאות אמצעי לחימה רבים במקום. דקות ספורות לאחר מכן, מסוק קרב תקף והשמיד את המבנה הצבאי ממנו יצאו המחבלים.

צה"ל חיסל את סגן מפקד יחידת הרקטות והטילים של חיזבאללה

כלי טיס של חיל האוויר תקף וחיסל במרחב אל-בזוריה שבלבנון את עלי עבד אלחסן נעים, מחבל חיזבאללה ששימש כסגן מפקד יחידת הרקטות והטילים של ארגון הטרור. עלי נחשב מוקד ידע משמעותי בארגון, מוביל בתחום הרקטות, ממובילי מתווי שיגור רקטות עתירות משקל ובמסגרת תפקידו פעל לתכנון והפעלת מתווים לעבר עורף ישראל.

שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב בפיקוד הצפון, יחד עם מפקד הפיקוד אלוף אורי גורדין וקציני המטה בפיקוד. בהודעה מטעמו נמסר כי גלנט "צפה בהליך הסיכול הממוקד" של סגן מפקד יחידת הרקטות והטילים של חיזבאללה, וקיבל סקירה על הפעולות המתבצעות במכלול המודיעין לביצוע סיכולים נוספים.

גלנט התייחס לתקיפות הממוקדות של צה"ל ואמר: "אנחנו נרדוף את חיזבאללה בכל מקום בו יפעל ונרחיב את הלחץ וקצב התקיפות - עד אשר נשיג את מטרתנו. ישראל הופכת מהודפת לרודפת אחרי חיזבאללה - נגיע לכל מקום בו הארגון פועל - בביירות, בדמשק ובמקומות רחוקים יותר. נביא לשינוי המצב הביטחוני בצפון ולחזרת התושבים לביתם בביטחון".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלעזהלבנוןחיסול ממוקד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה