דודו כהן

מכתב גלוי ליאיר שרקי ומלך זילברשלג

אתם יהודים יקרים שמתנגדים לפילוג ושנאה, אז איך קרה שיצאו מתחת ידיכם כתבות שמלבות את הפילוג והשנאה?

00:00
00:00
האזינו לכתבה
colbass.com
שרקי וזילברשלג (צילומים: אריה לייב אברמס, מנדי הכטמן / פלאש 90)שרקי וזילברשלג (צילומים: אריה לייב אברמס, מנדי הכטמן / פלאש 90)
אא

 

שלום יאיר, שלום מלך.

לפני הכל, אתם אנשי מקצוע שאני מעריך מאוד מקצועית. מביני עניין, אכפתיים, מנסים לאזן פעמים רבות. אתם קצת נטע זר ומוזר במערכות שלכם, ובתור אחד שעבד בתחילת תהליך התשובה שלו במערכת חילונית מאוד (כולל הורדת הכיפה בכניסה למערכת העיתון, למשך תקופה מסוימת) - אני מבין מאוד את המקום שבו אתם נמצאים. לא פשוט בכלל.

ועם נקודת מוצא מוערכת כל כך ורקע תורני - הפתעתם אותי לאחרונה. איך מגיעים לכתבות מגזין שמייצרות כל כך הרבה שנאה, פילוג ואיבה מיותרת בין המגזרים, כמו ששניכם פרסמתם לאחרונה? באחת הכתבות שלך מהתקופה האחרונה, זילברשלג, הלכת לצעירים מהפלג הירושלמי, והוצאת מהם טקסט מאוד חד ממדי על סוגיית הגיוס. כשחילוני יושב מול המרקע ושומע את המילים "נמות ולא נתגייס", כמו גם הצהרות פומפוזיות, כאילו איזה צעיר על נדנדה בגן משחקים מנהיג קהל של עשרות אלפים - אתה הרי יודע בפנים בלב שזה רק יגרום שנאה ואיבה, ולא בהכרח בצדק. אתה לוקח במודע אמירה מאוד קיצונית, שם אותה בפריים-טיים, הרבה מעבר לגודלה האמיתי במציאות, ויודע עד כמה זה עלול להרעיל את האווירה ואת הדבק שעוד מחבר בין חלקי העם.

שרקי, אתה עיתונאי מצוין ונעים הליכות, ומנסה לא פעם לבטא את הסנטימנט היהודי גם בסביבה עוינת - אבל כשסיקרת פגישה מוזרה בין אנשי "אחים לנשק" (מבלי להזכיר את הקיצוניות שלהם ואת הקריאות לסרבנות בזמנו) לבין אחד מרבני הפלג הירושלמי - מעבר לסקרנות ולמציצנות, מהו באמת הערך העיתונאי של זה? הרי אנשי "אחים לנשק" מכירים את כללי המשחק התקשורתי והבינו איך עליהם לצאת מול המצלמות. לעומת זאת, הרב לא ממש התנהל לפי כללי הפוליטיקלי-קורקט, והעניק משפטים לא פשוטים לעיכול, בלשון המעטה. לא כוחות. אשת התקשורת יעל שבח היטיבה להגדיר ולשאול: "מה הטעם לפגוש את אחד הפלגים היותר קיצוניים שקיימים פה, האם לא למדנו כלום מהשנה שחלפה? האם לא הבנו שהדרך הנכונה היחידה לגשר היא בלגעת כמה שפחות בקצוות? האם הפגישה הזו מטרתה לחפש מחבר? או להציג עוד קצת את המפלג? מי קהל היעד של הרעל הזה?". בתגובתך אליה, שרקי, די היתממת. כאילו קרה אירוע מעניין ורק דיווחת עליו. אבל זה כמו עץ שנופל ביער ואף אחד לא שומע. אם לא היית מהדהד את המפגש הזה בין הקצוות (כולל המשפט "הייתי מעדיף שערבי יהרוג את הנכדים שלי, ובלבד שהם לא יהיו חילונים"), הוא גם לא היה מרעיל את הסביבה הרעילה ממילא במדינת ישראל, ולא מייצר עוד כמה גלונים של שנאה מזוקקת.

לתת ספוט חזק כל כך על הקצוות שיש לנו בחברה, זו בחירה מודעת להבליט את הסכסוך. כתבות על שיח בין דתיים לחילונים, עם אמירות מעניינות ומורכבות יותר, וכמובן מרואיינים שונים בנימה מפייסת - היו עושות אולי פחות רעש ומביאות פחות לייקים, אבל מאידך לא היו מבעירות את אש השנאה והפילוג. הרי המפגש של הצופים שלכם עם חרדים מתבצע בעיקר דרך תיווך התקשורת, וכשאתם (ועוד כאנשים דתיים) מתווכים להם אמירות קשות וקיצוניות בכתבה מרכזית בפריים-טיים - מבחינתם זו היהדות. רבים בציבור החילוני לא יודעים להגדיר מה ההבדל בין דתי לאומי לחרדי, אז אנחנו מצפים מהם שידעו להבחין בין המיינסטרים החרדי לבין הפלג הירושלמי, שבסופו של דבר נראה אותו דבר? להזכירכם, הרב יצחק יוסף אמר לאחרונה "אותם מיעוט מקרב הציבור שלנו, שלא לומדים תורה, אסור להם בתכלית האיסור להיפטר בתירוצים של 'תורתו אומנותו' והם כשאר העם שאינם לומדים", אז למה להפנות את הזרקור למיעוט שבמיעוט, ועוד עם אמירות קשות כל כך?

ולא, אי אפשר למשוך בכתפיים ולטעון שאנחנו רק כתבים ויש לנו עורכים ואנחנו מסקרים את "האמת". מי כמוכם יודע שהאמת מורכבת פי אלף. אתם הרי לא האלה-השימושיים שהמערכות שלהם מכתיבות להם קו שאין בלתו. יש לכם אג'נדה, יש לכם עקרונות אישיים, וברור לכם שאם התקשורת היתה מתעסקת ב-10% הקיצוניים מימין וב-10% הקיצוניים משמאל, המדינה הייתה בוערת הרבה יותר מהר - אז למה אתם נותנים לזה יד? 

כבר שנים אני מרגיש שבקרב אנשי תקשורת נשכח הביטוי "אחריות". לפעמים התוכן הוא חסר אחריות ברמה הביטחונית, לפעמים חסר אחריות ברמה המוסרית (כמו כתיבה חיובית על חומרים ממכרים, למשל), ובקרב אנשי תקשורת דתיים - מן זרימה מוגברת עם נקודת המוצא החילונית. אל תהיו פראבדה, אבל מאידך - אל תלכו לקיצוניות של המגזר. יש לכם בחירה מה להציג ומה לא, יש לכם בחירה את מי לראיין ואת מי לא. האחריות היא שלכם. יש אינספור מציאות לסקר בכל זמן נתון, אבל זו ההחלטה שלכם איזו מציאות לסקר ומה מידת הרעילות שלה.

כמו שיש כיום תנועה חברתית לעצירת השיח המפלג והרעיל - כך עלינו למחות כלפי תוכן תקשורתי שממשיך לפלג אותנו ולהרחיק אותנו מאחינו החילונים. שרקי וזילברשלג, אתם עושים גם דברים נפלאים וחיוביים בעבודתכם, אני לא טוען שהכל שלילי כמובן, אבל שתי הכתבות הספציפיות האלה הצליחו להקפיץ אותי. וזכרו: אם אחרי כתבה שלכם הצופה הממוצע מתמלא שנאה ותיעוב כלפי הצד השני - הפסדתם. אם אחרי כתבה הצופה הממוצע ירגיש שהוא מבין ומכיל יותר את הצד השני (גם מבלי להסכים) - ניצחתם. רק אל תפסידו ותרגישו שבעצם ניצחתם.

הגאון הגדול הרב זמיר כהן שליט"א יהיה השליח שלכם באמצעות ועדה מיוחדת לקיום מצוות מתנות לאביונים בו ביום > לחצו כאן או חייגו 073-222-1212

תגיות:שנאהיאיר שרקימלך זילברשלג

תגובות

89
מני | 17/04/24 00:49
88
יהודי | 05/04/24 14:37
87
עדיף להפסיק עם הביקורות כל הזמן כלפי אחרים והתנהגויות שלהם, זה רק מנציח את העובדה שאתה חושב שדרכך טובה יותר, הביקורת מפלגת היא לא מאחדת, זה לא ששתי החמודים עכשיו קוראים ואומרים לעצמם "וואהו איך לא שמנו לב למה שעשינו". גם אתה בסוף רק רצית כתבה, אז תפסיקו לבקר חדשות לבקרים אחד את השני!!!!! תרוויח קצת פחות כסף אבל אולי ישאר לנו עם!!!!
עוד אחד | 05/04/24 14:04
86
כל מילה שכתב דודו כהן על הכתבות של יאיר שרקי ומלך זילברשלג היא טובה להליכה של כתבים שהגיעו מהמגזרים הדתיים לתוך התקשורת הלא דתית קרי ערוץ 12 לדוגמא מציגה את המגזרים הדתיים בצורה הכי לא טובה ובכך השנאה בין דתיים וחילוניים רק גוברת. אנחנו כבר הגענו ללפני ה- 7 באוקטובר ואפילו השנאה מתגברת מיום ליום.
אביבה חי'ה גולני | 04/04/24 21:57
85
כ"כ צודק הלוואי וישפיע על האחים שלנו
שירה | 03/04/24 13:53
84
שלומי | 02/04/24 22:48
83
שאפו לך דודו על המילים.אין לי מושג איך לקרןא לשני אלה.אשרייך דודו המשך כך
אורה | 02/04/24 21:51
82
חרדי שגורם לחילול השם, האם יש לו תקנה?
רק אין יראת אלוקים במקום הזה והרגוני. יש מה להוסיף? | 02/04/24 17:47
81
אלי | 02/04/24 16:11
80
כתבה בטוב טעם .עליך נאמר "דברי חכמים בנחת נשמעים " בצורה מאד חיובית בלי השמצות . הערות והארות בטוב טעם עם אהבת ישראל ! חן חן ! שיהי לך תמיד סיעתא דשמיא לעשות קידוש השם כפי שאתה עושה תמיד .
אוהב ישראל | 02/04/24 12:41
79
יש שני צדדים בטנגו הזה | 02/04/24 09:00
78
תודה רבה דודו! מסכימה עם כל מילה! בכתבה של זילברשלג עם שני יוצאים בשאלה, השאלה המתבקשת הייתה למה הם לא מתגסים? הרי הם לא בחורי ישיבה? אבל לא רצו להביך אותם..... זה לא יראה טוב. אהבתי שדודו כתב "רק אל תפסידו ותרגישו שבעצם ניצחתם." תראו איך כולם (כולל חילונים) מעריכים את סיון רהב מאיר- שהיא נאמנה לאמונה שלה. ואת עמית סגל שלא מתחנף אלא אומר את מה שהוא מאמין. אל תהיו פריירים!!! בסוף תצאו מופסדים.
יפה | 02/04/24 06:08
77
ומה שכתבתם לא מרבה שינאת חינם? וגם אם אתם צודקיםאין בזה שום תועלת.
אהבה | 02/04/24 05:09
76
יוני | 02/04/24 00:03
75
כל הכבוד, מילים מדוייקות! לו יהי...
טל | 01/04/24 23:53
74
יאיר שרקי כל העבודה שלו זה להראות לציבור החילוני את הזבל של החרדים. בדיוק בשביל זה הוא מקבל משכורת. הם (החילונים ) הרי לא מחפשים בנו "רק" את הטוב
משה | 01/04/24 23:42
73
לא חסרים עיתונאי מחמד,אז עוד שיכפולים שלהם שגדלו בחממה של גל"צ. מה הפלא? הם התגלו בזכות הכרותם את הלברה החרדית. ודוקא שכאלו מכירים את נקודות התופה שלהם. וממשיכים ומגבירים את הפילוג. יש להוקיע אותם ואת הדו-פרצופיותם.
יהודה נפתלי | 01/04/24 21:23
72
מדויק !! | 01/04/24 21:08
71
בושה לכם יאיר ואלימלך אם בארזים נפלה שלהבת...
אמונה | 01/04/24 20:52
70
מין יסמנים של חרדיות והידברות בגרוש. אני בעצמי חוזר בתשובה ואני לא מוכן ליישר קו עם החרפה הזו. יש פה עיוות מוסרי, והפלג הזה כן מייצג איזה מין עננה בחרדיות שחושבת שרק היא יהודית, ונאמני תורה. אבל במוסר הבסיסי ביותר לקחת חרב ולצאת להילחם להצלת עמך , זה לא… העיקר שהחליפה נקיה. מאי חזית דדמך סומק טפי מדמיו?! צעירים רבים נהרגים וחלקם חוזרים פצועים קשה . וצעירים לובשי חליפות בין הכוס קפה לרוגלעך ולפלפול. כדי להציל ולהגן ממש, 24/7 זהר ותהילים, ותפילות ועבודת ה׳׳. אם הייתם יודעים כמה עובדי ה׳ , ועוסקים בתורה, בעלי מידות , קדושים וענווים יש בקרב הלוחמים …. משיח יחזיר בתשובה את כולם. גם לכם אין פטור
מישהו | 01/04/24 20:45
69
בעל הטור ניסה לשמור על פאסון חיובי כלפי שני העיתונאים. מה לעשות שהשניים נופלים תמיד בלשון הרע ולכן הם דתיים אולי בחזות. ממתי ואהבת לרעך כמוך זה כלל שמוקפד בערוצים בהם הם עובדים? הטוב ביותר לא לצפות בהם כלל.
מאיר יצחק | 01/04/24 20:19
68
מי שיודע מה זה חרדי מבין שבשום שלב דעותיהם לא יצגו את הציבור החרדי. הם מנסים להמציא "חרדי חדש" שימצא חן בעיני החילונים. זה אף פעם לא עבד. וכשאתה אומר שאתה מעריך את מה שהם עושים אתה עוזר להם להמשיך בדרך הזאת.
משה | 01/04/24 20:04
67
איי דודו..מילים נפלאות ונכונות כל כך..אלא מאי..אין סכוי שהם ישמעו לך.שניהם לצערי אבדו את התום שלהם והם כבר מזמן עמוק במדמנה התקשורתית..זה רק עיניין של זמן שגם חיצונית יראו כמו הנוף התקשורתי החילוני הקלסי לצערי..אלא אם יעשו תשובה בעה
יעקב | 01/04/24 18:23
66
לראשונה שמעתי את הרב ה"קיצוני" והסכמתי איתו, שעדיף למות כיהודי מאמין בטבח לא עלינו, מאשר לאבד נשמה יהודית לתהומות החילוניות.
רבקה | 01/04/24 17:22
65
אלי | 01/04/24 17:19
64
לימודי רפואה חשובים כי רפואה תורמת אבל- א. לימוד התורה עצמו מחזיק את העולם ומונע מחלות כמו שאמר החפץ חיים זצ"ל לאדם שטען כמוך ב. יש כוח עליון אחד ויחיד שקובע סדרי עדיפויות, ואת זה הוא כתב בתורה הקדושה
א | 01/04/24 16:29
63
התשובה ברורה מאוד לכל השאלות שהעלת , הם רוצים רייטניג ושהעולם ישרף , לא מעניין אותם כלום חוץ מזה אני לא מבין מה אתה מצפה מהם , אחרי כל החילול ה שהם עושים נראה לך שזה יזיז להם , תפסיקו לייחס להם ציפייה כאילו הם דתיים או משהו כזה . הם יותר קרובים לרפורמים , אני כותב זאת לתועלת על מנת שכולם ייקחו כך את דברהם . ולא יחשיבו אותם כדוגמא ללמוד ממנה ! רק ה יצילנו
יצחק | 01/04/24 16:12
62
כל כך נכון!!! חשוב מאד לעשות קצת סדר עם הדבר המטורלל הזה שמביאים את דעתם של אנשים כ"כ קיצוניים שממש לא משקפים את דעת גדולי ישראל!
רות | 01/04/24 15:55
61
עמרם | 01/04/24 15:55
60
הנחת היסוד הבסיסית של הכתבה, שהאומר "נמות ולא נתגייס" שולי, וזה לא מדויק. זה נכתב על שלטים בהפגנות החרדים, ונאמר ע"י מגוון דמויות כולל רבנים. הכעס הוא על אנשים שלא תורמים למדינה, לא מתגייסים ולא עובדים ומקבלים כספים רבים מהמדינה, ולא כלפי בני תורה שתורמים למדינה עובדים ומתגייסים. ולכן רק הם רלוונטיים לכתבה.
נעמה | 01/04/24 14:45
59
אני מסכימה בהחלט עם הדברים ועם הרעיון של 'לגעת כמה שפחות בקצוות'. אנשי התקשורת צריכים להיות אחראים כלפי העם ולא רק לחשוב על הרווח הכספי מהכתבה שלהם, אלא על איך לא להרוס את העם ע"י הדגשת הקצוות, דבר שמביא לשנאה, לשסע ואולי חלילה יגרום למלחמת אחים.
ענת ר | 01/04/24 14:36
58
מי שצעק מה שצעק הוא לא שריקי , ומי שצעק לא לבד. בשורה תחתונה , החרדים לא מתגייסים, וגם מקבלים על זה כסף. לא מדובר פה על חילוקי דעות מדובר באוכלוסיה שבזכות סטטוס פוליטי מקבלות פריוילגיות על חשבון אוכלוסיות אחרות.
מאשימים את השליח | 01/04/24 14:22
57
את המסר להימנע מהגדלת קיטוב צריך לומר חנופה לאותם אלה כחלק מהתקשורת החילונית כדי להרבות בדווקא קיטוב ולהציג את הפן הקיצוני והלא מיינסטרימי בציבור החרדי.
נחום | 01/04/24 13:54
56
מישהו | 01/04/24 12:54
55
שמעון | 01/04/24 12:45
54
ולגבי החרדים הקיצוניים לא חסר גם חילוניים שלא לוקחים אחריות!!!! בכל מגזר יש קיצוניים לכאן או לכאן !!!
מסכימה שדודו גאווה של כותב!!!! וולגבי.... | 01/04/24 12:23
53
צריך טור שלם כדי להסביר לדור התרבות והפנאי המשועמם ב"מסגרת המקובלת" - בין בצד הדתי ובין בצד הערכי - מהם עקרונות שיכולות להכתיב מסלול אישי או מעמד אישי. אני יודע וחש שעל זה בנוי כל הטור אבל חושב שאנשים לא קוראים בין השורות ברמה מתקדמת. אם אוכל להרחיב ולהסביר : כשאדם ריק מתוכן נפגש באדם מלא בתוכן הוא מקבל הרגשה שמנענעת את אמת הסיפים שלו, וזה גם אדם חובש כיפה וגם אדם נטול כיפה. לכן המקום לייצר שיח הוא בלהראות הבנה בעומק חוסר הסנכרון בין עולם הטקסטים לבין עולם המעשים. אני חושב שהטור הוא ממקום של כאב, אבל כפי שאני אוהב לומר : עוד לא היגענו למצב שבשרות הצבאי - בפקודה - חייל חייב ללמוד חומש, ובישיבה - בחור חייב לעבוד בהצלה או שרות רווחה כל שהוא כחניכה לאומית. (חניכה - שם תואר למקצוע לא לאדם, כוונתי : שרות לאומי).
יחזקאל | 01/04/24 12:07
52
איך הם ילקקו לכל עוכרי הדת אם לא על ידי רמיסת הדת! והשמצת הדת? לא יעזור מה שננסה להסביר ולהלחם! השבוע שמעתי מבחור ישיבה אמיתי! בתגובה לשאלה ששאלו אותו למה אתם לא הולכים לצבא תשובה מדהימה- אני לא רוצה להסביר ולתת תשובה למי שלא רוצה לקבל אותה - הוא במילא לא יבין ומי שרוצה להבין קודם שילך ללמוד מה זה תורה! אז באמת בואו נפסיק להתיפיף בפני כל שונאי ישרל והדת - הם אותו דבר! ורק הוא ילחם לנו אנחנו נשאר כאן אחרונים!
דז | 01/04/24 11:58
51
הם בתחפושת | 01/04/24 11:23
50
סלע המחלוקת בעם ישראל הוא לא חרדים/דתיים חילונים ימנים שמאלנים. אלא ממה שאתה ניזון בתקשורת. כולנו אחים. עד שפותחים טלוויזיה. תקשורת בריאה היא היסוד לשלום בפרט ובכלל. (גם 14 לא צדיקים לענ"ד) פחות חדשות = פחות ריטיינג ופרנסה בשבילם= יותר שלום בעם ישראל. הכל תלוי בבוהן שלנו על השלט.
עמית | 01/04/24 11:17
49
יאללה יאללה | 01/04/24 10:58
48
כל מילה בסלע!
אבי ים | 01/04/24 10:52
47
אורטל | 01/04/24 10:24
46
שניהם ישרו קו עם ערוץ התרעלה בו הם עובדים אני לא צופה כבר, רק ב14, אבל מדיי פעם כשאני נתקלת לבי נכמר, הנסיון שלהם להתחנף לקהל היעד של הערוץ מכעיס, זו ממש בגידה בכל מה שהחיצוניות שלהם מייצגת- יהדות, ציונות מביך ומאד לא מוערך. מזמן לא מעריכה אותם
הילה | 01/04/24 10:20
45
בס״ד חבל לכם חברים להתבלבל מחיזו דהאי עלמה…. יש לכם הזדמנות לקדש שם שמיים ברבים …. לקרב את הגאולה…. למחות את זכר עמלק…
Tehila | 01/04/24 10:11
44
הכתבות המפלגות האלו מאוד מזכירות את הכתבות נגד רבני הציונות הדתית. מישהו אשכרה הקשיב לשיעורי הרבנים, הוציא משפטים מהקשרם ופרסם אותם בתקשורת. מאז הציבור החילוני שונא את הציונות הדתית, שהוכיחה בדם עד כמה היא מחוברת לעם היהודי. בושה וחרפה.
איר | 01/04/24 09:49
43
מכעיס אותי ממש - אתם יודעים בדיוק לאן אתם הולכים, יודעים שזה הכי קיצוני ולא מייצג, יודעים בדיוק מה האג'נדה שלהם ואיך זה ירגיש לצופים שלכם ומוכרים הכל בשביל עוד קצת רייטינג. תתביישו שאתם יוצרים סכסוך בעם שלכם!
נטע | 01/04/24 09:45
42
הכתבים הכאילו דתיים מכסים עבור רייטינג על מכירת המדינה ! הכי גרועים זה אתם ממש דתי מחמד עבור שונאי ישראל ותורת ישראל ! וכן כולם צריכים ללכת לצבא !!! ממש סלבים אתם .
מ. א | 01/04/24 09:28
41
יש את אלה שמוכרים את נשמתם.... אף אחד לא,זוכר אותם
אח | 01/04/24 08:34
40
אלי וקנין | 01/04/24 08:26
39
הקיצונים משני הקצוות לא יביאו אותנו לשום מקום מועיל.
חילוני המעיין בהידברות | 01/04/24 07:25
38
כשאתה כותב על השניים המדהימים האלו
שטויות במיץ | 01/04/24 07:14
37
אחים לנזק הלכו לדבר עם הקיצוניים לא כדי להתקרב אלא כדי להסית. לו רצו לדבר היו מוצאים חרדים נורמליים יותר. לצערי יש קיצוניים שלא מכירים טובה למדינה ומונעים גיוס מבחורים שלא לומדים אלא מבזבזים את זמנם או עובדים בעוד בני גילם מוסרים את הנפש כפשוטו . המציטות הזו חייבת להיפסק.
יהודית | 01/04/24 06:59
36
כל הכתבים לענייני חרדים בעיקר הדתיים לאומיים מלאי שנאה לחרדים. רוב ככל הכתבים החרדים בערוצים הכללים נזקם רב מתועלתם כי הם לא ממש חזקים בחומר. לא יודעים להשיב כהלכה. ולא להתמודד נכון מול המחרפים. אז שאתה תתלונן על מלך זילברשלג שאין בו דבר חרדי לבד הפיאות. או שרקי שקצץ פאותיו וחילל שם שמים שהוא בעל נטייה הפוכה?? השקפה נכונה לא לומדים מלבלרים. יש לנו את הרב זמיר כהן. ויש לנו את הרב ראובן זכאים. ואת הרב אהרון לוי רב מהם ושכמותם יש לקבל השקפה נכונה.
שגיא | 01/04/24 01:40
35
באמת הכתבות של מלך ושרקי-כואב. לא מייצג. והכיי- הלוואי והיו יותר מתחשבות בזמן ובמצב. נשמות טובות , מעניין אם אתם רואים את הכתבות/ תגובות בהידברות, אם זה בכלל מעניין אתכם- שרקי ומלך, אנשים פשוטים כמונו שזועקים זעקה קטנה ומגיבים לטור הזה... תקראו, קחו לליבכם. כולנו, שנזכה לעשות חשבון נפש על הצורך לחיות בביקורת כאילו "בונה" אחד על השני כל הזמן. שנזכה לגדול. בברכה אחיותי ואחי היקרים
rivka m | 01/04/24 00:45
34
נגעו להם בנקודות הנכונות הפכו אותם לחברה שלהם, הצילני גם מיד אחי עשיו, לא צריך טובות ולא כלום רק נזק יוצא מהם שבסוף גם הוא לטובה ישתבח ויתעלה שמו.
גבריאל | 01/04/24 00:43
33
הלא השנים חצו קוים בהתנהגותם. שום דבר בהם לא חרדי וזה בלשון המעטה. אז למה בעצם אתה מצפה מהם ולמה ללקק לעבודתם הכאילו מקצועית? בושה.
| 31/03/24 23:17
32
מסכים לחלוטין.
ישראל | 31/03/24 23:03
31
| 31/03/24 22:54
30
אתמאה | 31/03/24 22:18
29
ציון | 31/03/24 22:17
28
יוחאי | 31/03/24 22:15
27
דודו כהן משתמש במונח "אחריות" כשכוונתו האמיתית היא להסתיר את האמת, לטייח אותה ולהציג הכל בוורוד מתקתק כדי חלילה לא להראות את הצדדים השליליים. הזדעזעתי לראות את המפגש בין אחים לנשק והרב. הציבור צריך לדעת שזה מה שחושבים עליו והוא סוף סוף יתעורר מהאשליה שהציבור החרדי הוא רק נרדף ומסכן. מדברים על אחריות? שהציבור החרדי, כולל אתר הידברות, יקחו אחריות. תוקיעו תופעות בזויות מעצמכם מקרב המחנה שלכם ותזכו באמון הציבור. לא תעשו את זה - לא צריך חשיפות מרחיקות לכת, זה כבר נשפך מכל כיוון.
יוסף | 31/03/24 22:14
26
לדעתי ..אין מקום לתת במה לשתי הקצוות רוב העם מאוחד אני עובד בשטח..העם צמא לפשרנות ואחדות.. וכאן האחריות מוטלת על כל אדם שמקומו בצד המשפיע
גואל | 31/03/24 22:05
25
כתיבה יפה. על נושא כואב. תודה שאמרת את מה שאני לא יודעת איך...
תמר | 31/03/24 20:38
24
הם עוד בשלב של ריקוד מה יפית.. למ. שמש זה גם היה בהתחלה וברגע שהביטחון העצמי קצת עלה הוא הרגיש שלטפס גבוה צריך מקצועיות ולא בהכרח לדרוך על ערימות אנשים בדרך.
יעקב | 31/03/24 20:31
23
במקום זה הוא תוקף את מי שדיווח שהם אמרו אותם.
אאא | 31/03/24 19:19
22
כחילוני אני גאה שאתה מיצג גם אותי. כל הכבוד המשך בדרכך , היא היא המגשרת ולא מפרידה כמו שמנסה הכותב לפני לצייר.
יעקב אברהם | 31/03/24 18:54
21
מימי | 31/03/24 18:37
20
הדבר החמור הוא שהם כביכול עם כיפה ומהציבור החרדי וכשחילוני רואה את הכתבות שלהם הוא חושב בטח שהם מאוזנות ודווקא בגלל זה זה יותר חמור. בסופו של דבר הם בסה"כ קישוט לכל הארס בערוצים
שמעון | 31/03/24 18:24
19
רחל | 31/03/24 17:55
18
בןעז | 31/03/24 17:34
17
אני חילונית מאיזור השרון ומוקפת בסביבה עויינת לכל רמז דתי ולו הקל שבקלים. עם זאת, נלחמת בתופעה המכוערת של השנאה לדת בכל מעודי ולא פעם ניצבת לבדי מול "מלומדים" עתירי פריבילגיות שחשים שהם, הם אלו שיודעים טוב מכולם. על אף היותי חילונית (על מלא) יש לי הערכה עצומה לדת ואיזו אהבה בלתי מוסברת כלפיה וכלפי ההולכים בדרכה. השנאה התהומית של חילונים כלפי הדת אינה מובנת לי מכעיסה אותי ובעיקר מכאיבה. השמאל זורע באין מפריע זרעים של שנאה והכל בשם "הנאורות" ו"הפרוגרסיביות". וכאשר אנשים איכותיים ומיוחדים כמו שרקי ומלך נותנים לזה יד אין לי אלא לומר - אבדנו. גם אנשים טובים נפלו במלכודת השמאל הקטלנית. ארץ ישראל אני אוהבת אותך, אבל את שוברת לי את הלב.
חנה | 31/03/24 16:51
16
הלוואי והם היו באמת יודעים את ההשלכות ההרסיות של זה בפרט שהם מגיעים מהמגזר ויודעים בדיוק למה התכוון המשורר.
קטנה מהחיים | 31/03/24 16:45
15
דוד | 31/03/24 16:41
14
כל העיתונאים "המחמדים" הכוונה לדתיים (נקראים חרדים אצל החילוניים) אם לא שיכתבו כתבות נגד המגזר הם לא ייחשבו ולכן חוץ מלכלך על המגזר לא עושים כלום. פשוט בושה וחרפה
מנחם | 31/03/24 16:20
13
אין כמוך. דודו. באמת רואים שמהרסיך ומחריביך ממך יצאו. לפעמים השנאה העצמית הכי קשה. והנזק כבר נעשה. איך יתקנו אותו? איך ינקו את הלב של מי שכבר קרא? רק להתפלל מעומק הנשמה לישועה וגאולה שיביאו אחדות.
רבקה | 31/03/24 16:16
12
עזוב דודו, הם משרתים את הפריץ. מה לא מובן? צריך למכור צהוב כדי שאפשר להקפיץ את כלל המכירות. ומבחינתם שכולם ילכו לעז...
אורי | 31/03/24 16:09
11
?יאיר מלך | 31/03/24 14:51
10
נכון מאוד , אבל מי אתה ? לא היזדהת לא בתחילת הכתבה ולא בסופה | 31/03/24 14:36
9
ישראל | 31/03/24 13:45
8
יהודה | 31/03/24 12:56
7
הטור נוגע ועוסק בתופעה כואבת במייוחד. חיבת לצין שאני מכירה את הנפשות הפועלות בערך אך לא מהתקופה האחרונה. ב"ה מסתדרים יפה מאד בלי לצרוך טלויזי'ה ובוודאי לא מהמסיתות והמפלגות לצורך פילוג בלבד. כשאין איזון, אין אמת. אבל ודאי שה' זימן לכם לראות כדי להציף את הנושא המשמעותי ואשריכם על כך. המשמעות של להיות 'נגד הזרם' והלוואי שיצליחו בכך הובהרה יפה מאד. חשוב לזכור שאסור לשפוט אותם חלילה למרות שנראה לי שדעת תורה היתה ממליצה להם לשמור על עצמם ולא להתערבב עם המקומות הקשים לשמירה על צלם אנוש כמו במקומות האלו כי הסביבה משפיעה מאד, תמיד, וכמה חשוב לשמור על עצמנו ולא להיכנס לתפקידים שגדולים מרוב האנשים הנורמטיבים בעולם, אבל שוב כמובן שאסור לדון ומאד נשתדל להיזהר שלא לשפוט חלילה. ההסבר קולח וברור מאד, כך גם בלי לראות את הכתבות המוזכרות הצלחתי להבין מה מראים שם (אבל קצת מכירה את אופי הכתבות הכללי כלא מלטף וביחוד לא כלפי חרדים קיצונים) רוצה למסור ישר כוח גדול! במיוחד הענין של הסיקור הלא מאוזן כלפי הרב למול האנשים שמעשי'הם לא יפים אך חיצונית פני'הם צבועות ונראות יפות מאד. אני מאד מזדהה עם הרעיון העולה מהמשפט של הרב. הוא אמנם מאד חריף ואני מאמינה ב99%.99 שהוא חלילה לא התכוון לחלקו הראשון של המשפט אלא רק כהסבר לחלקו השני שהוא נכון ומשמעותי. אנחנו מכירים מספיק אנשים שהיו בעמדות מפתח רציניות מאד גם בתעשית הבידור ובטלויזי'ה וכולי שהחליטו לעשות גב לחילוניות ובחרו צד אחר כי זה מה שהם בוחרים לעשות בחים שלהם, ולא רוצים להמשיך לחיות כחילונים אפילו שכמובן הרבה יותר נוח ומכל הבחינות להמשיך בכך. אין ספק גם שלהשמיע משפט כזה בתקשורת הוא שנוי במחלוקת ואף יכול חס וחלילה לגרור מחלוקת חס ושלום. חבל שלא נותנים קול גדול יותר לאנשים העסוקים באיחוד כמו שי גראוכר שבמודגש דואג לחילים וגם לאברכים ובעצם לכל הארץ. בלי הבדל. הענין המודגש לעסוק בקיצונים הוא כבר מזמן ממש לא משדר אמינות. ברור מעל לכל ספק מה המגמה הברורה ולאן זה הולך. עצוב לראות שאנשים טובים שמגיעים מבתים טובים, מעיזים לעסוק בחוסר רגישות ובצורה לא מאוזנת ולא חכמה בסוגיות הכי רגישות בארצנו הקטנה והמבעבעת גם כך ולא לצורך בישול איטי וארוך של איחוד ואחדות והבנה ושלום. בואו נזכור שכל מי שנותן יד לתקשורת מפלגת הוא קצת מעמיד את עצמו במקום של אויב. הוא מחפש להבעיר? הוא אויב. אנא בואו ניזהר ונתרחק מהדברים האלו. המצב כואב גם ככה. להתעסק בעוד פצע ולחטט בו לא יעשה את ארצנו ואת הפצועים בריאים יותר, לא יכול להפוך את החילים למוגנים יותר ולא את החטופים לקרובים יותר לארץ! די עם הפילוג, מספיק עם השנאה! בבקשה, בואו נזכור את כל האחים שנפלו על מזבח הארץ עוד לפני שבת שמחתורה כדי להבהיר לנו כמה אנחנו אחים! בואו נאהב אחד את השני והאחת את הזולת כמו שאנחנו באשר אנחנו שם, ונשנא רק את המפלג, המרחיק, המשסה ומלבה השנאה כי הוא האויב האכזרי בעצמו! בית המקדש חרב לנו על השנאה הזו. לא ניתן לה דריסת רגל יותר. בדורו של אחאב היו עובדים עבודה זרה לא עלינו, והיו מנצחים במלחמות - בזכות האחדות ובזכות כך ש ל א - ד י ב ר ו - ל ש ו ן - ה ר ע !!! שוב תודה על הטור הנכון והחכם הזה. המשיכו לעשות חיל ובע"ה נעשה ונצליח להביא גאולה ברחמים, בזכויות של כל עם ישראל. אמן ואמן!
Tat | 31/03/24 12:56
6
כל מילה בסלע נקוה שזה אכן יעבור אליהם ונקוה שהם עדין לא נגועים ברשע, במחלוקת ובשנאה לפעמים נראה שהם רוצים למצוא חן בעיני התשקורת שגם שם הם נטע זר
רחל | 31/03/24 12:20
5
הדס | 31/03/24 12:18
4
הכל כשר למצוא חן
שלמה אידר | 31/03/24 12:09
3
אין על הטורים שלך דודו!!
אפרת | 31/03/24 12:04
2
גם אני התפוצצתי לראות את הכתבה של מלך
י | 31/03/24 11:20
1
יענקי | 31/03/24 11:11
הצג את 84 התגובות הקודמות...
רץ ברשת
חדשות היום
לומדים תורה
יהדות
דעות וטורים
מגזין
רוחניות ואמונה
תרבות
בריאות ונפש
תורה ומדע
Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration 0:00
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time 0:00
 
1x
רק תבקשו
Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration 0:00
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time 0:00
 
1x
פרשת ״כי תישא״
Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration 0:00
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time 0:00
 
1x
״ברוך מרדכי״
הילולת רבי קנבייסקי זצ״ל
ההמתנה היא המתנה - מסר מפרשת ״כי תישא״
סגולה מיוחד ליום הפורים
תשמחי, אחותי היקרה!
בני גנץ מעניק משלוח מנות לח״כ אלמוג כהן
הרב יגאל כהן בקריאת מגילה
״רוקעים״ כששומעים את המילה המן
פורים הוא הקשר הכי עמוק שלנו עם הקב״ה
קריאת מגילה בציר פילדפי סמוך לעזה
האישה ששינתה את העולם
‏ראש הממשלה בנימין נתניהו בקריאת מגילה במכללת השוטרים
מתנות לאביונים
השר כץ: ״לעולם לא נפגע בעולם התורה היהודי״
בליל פורים מרבים בתפילות וברשות
חוגגים את חג הפורים סמוך לקבר מרדכי ואסתר באיראן
איילת השחר
אתה יהודי ששייך לסיפור ענק
מצוות משלוח מנות בחג הפורים
הנשיא טראמפ בביקור במוקד איחוד הצלה
ניסים ונפלאות בזמן קריאת המגילה
גדוד 9207 קוראים מגילה בציר פילדלפי - המגילה של זכריה הבר שנפל בעזה
הקראת מגילה של לוחמי אוגדה 252 בעזה
אייל מעניק לאחיו אבירם את הכומתה של שריה אלבוים הי״ד - אחיהם הגדול
״שהחיינו וקיימנו… תודה על התפילות של עם ישראל״
קריאת המגילה במוצב בלבנון
ראש הממשלה מעניק לחיילים משלוח מנות לכבוד חג הפורים
איחוד הצלה במצעד פורים לתושבי שדרות
הידברות שופס

מארז ספרי בריאות ותזונה

129לרכישה

מוצרים נוספים

ילקוט יוסף הגדה של פסח - הרב יצחק יוסף

קערת סימנים לפסח לבנה

הגדה של קופלה

כיסוי פסח סטן וכיסוי אפיקומן

עשר המכות - עשר פאזלים בקופסא אחת

לכל המוצרים