גלויה מקטמנדו

למי עוד יש הזדמנות כזו, לברך על האוורסט?

אשר מביט אל תוך עיניו הירוקות של יצחק בן ה-12, ואומר לו שיעשה זאת. הוא מבטיח. ההשפעה של הילדים בשליחות גורמת לי לדמוע. תמיד. זה חזק ממני

אא

אשר פרץ נכנס אל בית חב"ד בצעדים נמרצים, ומיד ביקש לפגוש את הרב חזקי. הוא סיפר לנו שהגיע הנה להגשים חלום: לכבוש את האוורסט.

האוורסט הוא ההר הגבוה בעולם (8,848 מטרים מעל פני הים), ומתנשא בחלקו המזרחי של רכס הרי ההימלאיה בגבול שבין נפאל לבין טיבט שבסין. רוב שטחו מצוי במחוז האוטונומי הטיבטי שבשליטת סין, וחלקו הדרומי שוכן בתחומי הפארק הלאומי סגרמאטהה שבנפאל.

כן. אשר מודע לכך שמאז שהחלו הניסיונות להעפיל לפסגה, ההר גבה מאות של קורבנות. בשל קשיי פינוי, סכנת מוות ושיקולי תקציב, ישנן גופות של מטפסים שנשארות כמו שהן על ההר.

אשר הוא בחור יהודי מקולומביה, עם פנים של ילד ועיניים מלאות חיים. הוא התחיל לטפס כבר בתור ילד, אבל אף אחד לא חשב שהתחביב הזה יתפתח לכדי מקצוע. כיום הוא כבר כבש כמעט את כל הפסגות. נשאר לו לטפס על האוורסט, והוא החליט שהקמע שלו להצלחה יהיה השמירה על הכשרות.

ארזנו לו מנות מדודות לכל יום. בכל מנה כזו הכנסנו המון אהבה ותפילה, שהכל יעבור בטוב... שאשר ישוב אלינו כמה שיותר מהר, כשהוא בריא ושלם.

ביום שלפני העלייה לאוורסט הוא ישב עם הילדים שלנו וסיפר להם באנגלית את כל הפרטים על המסלול שלו. הילדים מרותקים. הם כבר רגילים לחבר'ה שמטפסים על ההימלאיה, ואף יוצא להם להשתתף בחילוצי חירום בהרים, אבל לא בכל יום הם פוגשים בחור שעומד לטפס על ההר הכי גבוה בעולם. אני רואה אותם רוכנים יחד עם אשר על מפות ענק והעיניים שלהם זוהרות לעומתו.

"יש ברכה מיוחדת שכדאי שתברך", אני שומעת את יצחק אומר לו. "את ברכת 'עושה מעשה בראשית' תיקנו חז"ל לומר על תופעות טבע יוצאות מגדר הרגיל. כאלה שאנחנו יודעים שנבראו בששת ימי בראשית. על ההרים הגבוהים צריך לברך, זה כתוב במסכת ברכות. תברך את הברכה כשתגיע אל האוורסט. פשוט תסתכל על ההר ותברך. למי עוד יש הזדמנות כזו, לברך על האוורסט?!", הוא מוסיף.

אשר מביט אל תוך עיניו הירוקות של יצחק בן ה-12, ואומר לו שיעשה זאת. הוא מבטיח.

* * *

חודש לאחר מכן, אשר עומד כבר כמה מאות מטרים לפני הפסגה. הטיפוס היה קשה ומפרך. ימים של סיוט. עליות מפרכות ושוחקות ברכיים, כוויות קור בפנים ובגוף, שלג כבד בלילות ורוח אכזרית בימים. התנאים הם קשים מנשוא, אבל לאשר יש חיוך גדול. ככל שקשה לו יותר – הוא נזכר בברכה ובמילים של יצחק שלנו. "למי עוד יש הזדמנות כזו לברך על האוורסט?". זה נותן לו כוח. הנה, עוד רגע והוא על הפסגה.

כעת הוא מאושר. אושר אמיתי שכמותו לא חש מימיו. מניף ידיים השמיימה ופורץ בשאגה אדירה. הרוח משתוללת ומכה בפנים. "עושה מעשה בראשית!", הוא זועק אל הבריאה כולה. "למי עוד יש הזדמנות כזו לברך על האוורסט?", הוא צוהל בהתרגשות.

"זה מה שחיזק אותי לאורך כל הדרך", הוא מספר ליצחק כשהוא שב אלינו, כל גופו חבול. "הברכה שידעתי שאני צריך לברך, והאוכל הכשר שהיה איתי!".

אני מקשיבה ודומעת. ההשפעה של הילדים בשליחות גורמת לי לדמוע. תמיד. זה חזק ממני. חזק כמו הטיפוס על האוורסט...

תגיות:חני ליפשיץאוורסט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה