בריאות ותזונה

המאכלים הגרועים בעולם: אל תגידו שאתם אוכלים סוכריות גומי

אתר בריאות סקר את המאכלים הגרועים, כולל נקניקיות ועוף מטוגן. אבל יש מאכל אחד שמומלץ לא לאכול בכלל

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אתר בשם "Eat this ,not that" פרסם לאחרונה רשימה של שבעה המאכלים גרועים ביותר לבריאות המוח, שכדאי מאוד לא לצרוך. ברשימה הזאת מופיעים בין היתר סוכריות גומי, שמסתבר כי הן יכולות להוות נזק בריאותי עצום.

סוכריות גומי חסרות כל ערך מזין. הן עשויות מסוכר טהור. צריכת סוכר בכמות גבוהה כל כך נקשרת לפגיעה בזיכרון ולסיכון לדמנציה. באתר הבריאות ממליצים לוותר על סוכריות הגומי לחלוטין, ולהעדיף חטיפים מתוקים אחרים, כמו פירות.

גם עוף מטוגן מחוץ לרשימה באתר. מחקרים הוכיחו קשר בין צריכת מזון מטוגן לסיכון לבעיות בריאות קוגניטיביות. עוד מאכל שהוזכר כמסוכן הוא נקניקיה. מחקרים קושרים בין צריכת בשר אולטרה מעובד להשפעות שליליות על הבריאות.

לאחרונה פורסמה רשימה אחרת של מוצרים ממש לא בריאים, שמכילים סוכר, מלח או מוצר מעובד ואל מומלצים לצריכה. אחד המוצרים הוא דגני בוקר, שמוגדרים כמזונות מעובדים ויכולים לגרום להשמנה, מחלות לב וסוכרת. חלק מדגנים מכילים כמויות גדולות של סוכר, בעיקר אלה הממותקים שהילדים שלנו אוכלים מדי בוקר. על רוב האריזות, כך תגלו, נכתב כי מדובר בדגנים מלאים, אלא שקיימים פערים בכמויות הסיבים התזונתיים.

ומה עוד מסכן אותנו? משקאות דיאט. אנשים חושבים שצריכת משקה ממותק כזה היא בריאה משום שאין בו סוכר, אבל ההפך הוא הנכון – הם מכילים ממתיקים מלאכותיים וצבעי מאכל שמזיקים מאוד לבריאות. לגבי החישוב הקלורי, מדובר למעשה במים, אבל לא מדובר במוצר בריא. השימוש בתחליף סוכר גורם לבעיות אחרות. הוא לא מפחית באחוזי השומן ומגביר את הסיכון לסוכרת, מחלות לב ותמותה מוקדמת.

מזון נוסף שאינו בריא הוא פופקורן מופחת שומן. אריזה כזאת מכילה מעל 300 קלוריות. המזון הזה, שנצרך בשקית, מאפשר הכנה מהירה אך יש בו כמות גדולה מאוד של מלח. בנוסף, לא ברור מדוע הוא מוגדר כמוצר "לייט" - יש בו פחות קלוריות משקית פופקורן רגילה, אבל הרכב השומן בו מזיק. אז איך מכינים? כמו פעם, בסיר עם מעט מאוד שמן וכמובן - גרגירים טבעיים.

תגיות:בריאותסוכריות גומי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה