לאישה

הסוף לבלגן בארונות: 5 טיפים לארגון וסידור הבית עבור "מארגנים נסתרים"

הבית שלכם מסודר אבל הארונות "מפוצצים" ועולים על גדותיהם? האורחים רואים משטחים מאורגנים אבל רק אתם יודעים מה באמת מסתתר בארונות? כנראה שאתם "מארגנים נסתרים". מהן שיטות הסידור היעילות ביותר עבורכם, ואיך תיישמו אותן כבר היום? ואפילו בהסתרה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הדס (שם בדוי) מקפידה מאוד שהבית שלה יהיה מסודר, כל כך מסודר עד שכל מי שנכנס אליה לבית מתפעל מכך שהשיש תמיד ריק ואין עליו כלים או מכשירים חשמליים, השולחנות חפים מצלחות ובאופן כללי הכל נראה מתוקתק. האמנם? הדס יודעת דבר אחד שאף אחד אחר לא יודע עליה (טוב, חוץ מבעלה והילדים) – הארונות שלה הם אסון ארגוני. ברגע שהיא רואה קצת בלגן על השיש – היא מיד תדחוף הכל לארון. כביסה על הספה? אין סיכוי. הכל כבר מזמן בארון, רק לא ממש מקופל או ממוין. הדס היא חיפושית קלאסית – חשוב לה מאוד מרחב אישי מסודר ומאורגן כלפי חוץ, ובמקביל יש לה קושי אמיתי לארגן את החפצים שלה בארונות ומאחורי דלתות סגורות. נשמע לכם מוכר?

אם גם אתם לא אוהבים לראות דברים "על השיש", נמנעים מבלגן בכל מחיר, (גם את זה אומר לדחוף לארונות שלכם עוד ועוד דברים, העיקר שלא יראו), אתם ככל הנראה, כמו הדס, "מארגנים נסתרים".

בכתבה על ארבעת הטיפוסים, גילינו שיש טיפוסים שהם "מארגנים ויזואליים" (פרפר ודבורה), וישנם "מארגנים נסתרים" – צרצר וחיפושית. ואם אין לכם מושג על מה אני מדברת – רוצו לקרוא את הכתבה.לכל טיפוס ישנה צורת הסדר והארגון המתאימה לו, ובמקרים רבים זיהוי מוקדם של הטיפוס יקל עלינו מאוד את מלאכת הסדר והניקיון בבית, במיוחד לקראת פסח.

קראתם את הכתבה וגיליתם שאתם צרצר או חיפושית? מעולה. קבלו 5 טיפים מותאמים אישית שיעזר לכם לארגן ולסדר את הבית בצורה הטובה ביותר עבורכם.

 

צרצר

צרצרים נוטים להיות מאורגנים באופן "מסורתי", ומעדיפים עומס ויזואלי מינימלי – הם פשוט צריכים כמה שפחות "מול העיניים". בנוסף, מעדיף הצרצר מערכות מפורטות לפרטי פרטים. מכירים את אלו שממיינים את הברגים והמסמרים שלהם בקופסאות מחולקות לפי גודל ומספר? אלו צרצרים קלאסיים. הצרצרים יטרחו למיין טושים לפי סוג וצבע, יקדישו קופסה אחת למחקים, אחת לאטבי נייר ואחת לדפי ממו. לעתים קרובות הם יהיו פרפקציוניסטים בכל הנוגע לשימוש בחפצים שלהם, ו"ישתגעו" אם לא יחזירו להם חפצים בדיוק, אבל בדיוק, למקום. יחד עם זאת, הצרצרים הם המארגנים הקלאסיים, ורוב שיטות הארגון המסורתיות מותאמות להם.

להלן פתרונות ארגון טובים עבור צרצרים:

  1. הצרצר אוהב הכל ממוין לפרטי פרטים, לכן הניירת היא אחד הנושאים הכי רגישים אצלו. צרצר קלאסי אוהב שהמסמכים שלו ממוינים לפי קטגוריות ותתי קטגוריות, ואם אפשר להוסיף עוד כמה תתי קטגוריות – מה טוב. לכן, כדאי לו לטפל בנושא הניירת לפני הכל, וליצור מערכת מסודרת לתיוק נייר. מערכת זו תכלול תיוק "לטווח קצר" ותיוק "לטווח ארוך". עצה נוספת היא ליצור מערכת תיוק נייר אנכית שתלויה על הקיר, כגון תאים מיוחדים הנתלים על הקיר ומכילים בתוכם את תיקיות המסמכים. כך, גם אם הכל עדיין לא ממוין לפי רצונו, לפחות ישנו מקום ייעודי לכל הניירת, ובבוא העת – הכל יסודר לפרטי פרטים.

2. צרצרים רבים נהנים מסדר וארגון מפורט ומדוקדק מאחורי דלתות הארונות, ולא מבינים למה תושבי הבית האחרים לא מצליחים לשמור על המערכת המוקפדת שלהם. טיפ חשוב מאוד עבורם הוא לזכור שישנם טיפוסי ארגון נוספים יחד איתם בבית, בדרך כלל חיפושיות ופרפרים - עבורם מערכת מפורטת לפרטי פרטים פשוט לא עובדת.

כיוון שחשוב מאוד לצרצר שכל פריט יחזור למקום, הוא יכול להקל על שאר בני הבית בכך שיצרף תווית לכל סל ומגירה. התוויות יבטיחו שהצרצר (ובני משפחתו, בעיקר) יחזירו הכל לאן שצריך.

3. כיוון שצרצרים אוהבים הכל לפרטי פרטים, הם נוטים "להיתקע" בעת הסידור, ועשויים להאריך מאוד גם במיון חפצים פשוט. עצה טובה עבורם היא להגדיר טיימר בעת הארגון. הטיימר יגרום להם להישאר מפוקסים, וכך הם לא "יזלגו" אל מעבר לזמן שהוקצב להם.

 

חיפושית

החיפושית נלחצת בדרך כלל מהעומס על פני השטח, ואוהבת לשמור על מרחב מחיה נקי ללא עומס. בדרך כלל, החיפושית הקלאסית תתגאה בכך שיש לה בית נקי ומעוצב היטב. אבל אם תפתחו את הארונות שלה, זה כבר סיפור אחר.

איך תדעו אם אתם חיפושית קלאסית? פשוט. אם הבית שלכם נקי ומסודר יחסית, אבל הדבר האחרון שתרצו זה שהאורחים יפתחו בטעות את הארון שלכם ויראו מה באמת קורה שם – אתם חיפושית אמיתית.

להבדיל מהצרצר, טיפוס החיפושית זקוק למערכות ארגון מאקרו פשוטה, קלה ולא מפורטת. ללא מערכת ארגון החפצים של החיפושית פשוט יידחסו לכל פינה אפשרית בבית. החיפושית זקוקה למערכות ארגון פשוטות וקלות בתוך המגירות והארונות. אז איך עושים את זה?

1. סלים יפים: שימוש בסלסילות יפות הוא הפתרון הטוב ביותר עבור החיפושיות. הסלים שומרים על בית יפה ומסודר תוך מתן מקום נגיש לאחסון פריטים קטנים וגדולים. היכן להשתמש בהם? בכל מקום. בחדר הילדים עבור צעצועים, בסלון עבור עיתונים, במטבח עבור ספרי בישול, ובמשרד עבור ציוד משרדי. כיוון שהחיפושית אוהבת מראה מינימלי, נקי ומעוצב  עצה טובה היא להשקיע ולרכוש קופסאות או סלסלות  מעוצבות ויפות במראה אחיד.

3.  דע את עצמך: כל מה שקשה להחזיר למקום – החיפושית פשוט לא תחזיר. זאת הסיבה שפתרונות האחסון עבור החיפושית צריכים להיות פשוטים, נגישים בקלות (בלי מכסים על קופסאות!) וברורים מאוד, עם תווית גדולה. איך עושים זאת? מניחים קופסאות או סלסילות ללא מכסים בתוך המגירות, הארונות וכמעט בכל מקום אחר, ומדביקים עליהם תוויות ברורות.

4. פינוי בינוי: לחיפושית יש הרבה דברים. פעם בחודש כדאי לעבור על החפצים ולהוציא לתרומה פריטים שאינם בשימוש. הארונות יהיה פחות עמוסים, ולכן קלים יותר לתחזוקה ולניקיון.

עצות כלליות שטובות לשני הטיפוסים:

  • הקפידו להחזיר כל פריט למקומו לאחר השימוש.
  • עשו סדר קצר בבית לפני שאתם הולכים לישון.
  • נקטו בגישה חיובית והתמקדו ביתרונות של בית מסודר.

מזהים את עצמכם או אחד מבני הבית כצרצר או כחיפושית? כתבו לנו בתגובות.

תגיות:סדרארגון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה