חדשות בארץ

חומר מודיעיני הקשור לחטופים נתפס בשיפא; ניסיון לקדם לעסקה לפני חג פסח

צה"ל עדכן כי הכוחות שלחמו במרחב בית החולים סיימו את הפעילות, ומצאו גם סרטוני "זוועות" מיום המתקפה על יישובי העוטף. ארגון הטרור הציע לשחרר חטוף כל כמה ימים והמשמעות היא כי גם אם תהיה עסקה, בחג הפסח מרבית החטופים יישארו בשבי

מיצג למען החטופים (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)מיצג למען החטופים (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

עם הודעת צה"ל היום (שני) כי הלוחמים שפעלו במרחב בית החולים שיפא בעזה סיימו את המבצע הצבאי, נחשף כי חומר מודיעיני הקשור לחטופים נתפס במטה ששימש את החמאס, בשטח בית החולים.

בנוסף, בחדשות 12 דווח כי התגלו סרטונים מיום הטבח בעוטף, שצולמו על ידי מחבלים המתעדים את מעשיהם, המתארים זוועות נוספות שביצעו ביישובים הישראלים. החומר המודיעיני, על פי גורמים ביטחוניים, סייע לקבל תמונת מצב מסוימת לגבי החטופים.

ניסיון לקדם עסקה לפני חג הפסח

המשא ומתן לשחרור חטופים מעזה תמורת אסירים פלסטינים נקלע למבוי סתום, אולם המצרים והקטארים מנסים להניעו מחדש, במיוחד לאור ההערכה שצה"ל יפעל ברפיח, דבר שחמאס אינו מעוניין בו.

משלחת ישראלית המורכבת מאנשי צה"ל, שב"כ ומוסד נמצאת בקהיר והמצרים הזמינו לשם נציגים מהחמאס והג'יהאד האיסלאמי אולם אלה סירבו להגיע. בישראל היו רוצים לראות עסקה מוגמרת לפני חג הפסח.

בכאן 11 דווח כי החמאס, באמצעות המצרים, העביר מסר לישראל, לפיו אם זו תענה לדרישה לסגת מציר נצרים ולהחזיר את תושבי צפון עזה לבתיהם, החמאס עשוי לקבל את המתווה שהוצע לו. עם זאת, בארגון הטרור דרשו כי שחרור חטופים ייעשה בשלבים, לאורך 40 ימי ההפוגה שהוצעה לו, ולא מידי יום. ההצעה של חמאס היא לשחרר חטופים כל כמה ימים ולא ברצף. משמעות הדבר, שאם תתרחש עסקה - חלק מהחטופים שצפויים להשתחרר ישהו בשבי החמאס גם במהלך חג הפסח.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אמש למשא ומתן. לדבריו, החמאס מקשה כל הזמן את עמדותיו: "בזמן שישראל הגמישה עמדות - חמאס הקשיח עמדות. הוא דורש את ביטול המסדרון במרכז הרצועה והחזרת מחבלי החמאס לצפון הרצועה. לדרישות חמאס יש השלכות ביטחוניות שלא אפרט. עם הקושי שבשבר צריך לנהל את המשא ומתן בקור רוח ונחישות מושכלת. זו הדרך. הטענה שאם כל יומיים נסכים לעוד ויתור ועוד ויתור זה ההפך מהאמת. המטרה היא לא להגיד שאנחנו רוצים עסקה, אלא להשיג שחרור".

כ-100 מתנדבים ובני משפחות חטופים מטעם פורום תקווה, שהגיעו היום לכנסת קיימו צעדה שקטה במשכן הכנסת באמירה חד משמעית לגייס את כל הכוח לסוגיית החטופים: "לא העת לפוליטיקה ולא העת להפגנות המפלגות את העם", אמרו בפורום תקווה והוסיפו: "חובה עלינו להגביר את הלחץ הצבאי כדי להשיב את כל החטופים כמה שיותר מהר". מנגד, מטה משפחות החטופים פנה לנתניהו ודרש לקדם עסקה ולהעביר הוראה למשלחת בקהיר: "תן פקודה לצוות המקצועי - 'לא חוזרים בלי עסקה'. החזר את החיים לשיקום לפני שיהיה מאוחר".

תגיות:חטופים בעזהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה