אבולוציה

האבולוציה על פי היהדות: כל מה שחשוב לדעת

מהי עמדת היהדות בעניין האבולציה? התיאוריה, ההפרכות וההוכחות – כל הפרטים החשובים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בפרק קצר זה נציין את עמדת היהדות בעניין האבולוציה, ונפנה למספר מקורות, וזאת כיוון שבנושא זה כבר עסקו רבים וגדולים, ואין כאן מה להאריך.

 

המקורות היסודיים הם:

 

"וַיִּבְרָא אֱלֹהִים...

כָּל נֶפֶשׁ הַחַיָּה...

וְאֵת כָּל עוֹף כָּנָף לְמִינֵהוּ...

וַיִּבְרָא אֱלֹהִים אֶת הָאָדָם"

(בראשית א', כ'-כ"ז).

 

"שברא בריותיו שלמים...

מעשה בראשית

בקומתם נבראו"

(במדבר רבה (וילנא) פרשת נשא פרשה י"ב).

 

מכאן נראה שלא שייך לדבר על אבולוציה.

יש להזכיר כאן את הנקודה שהוזכרה בפרק שעסק ב"מוצא החיים". השרש "ברא" הוא היחיד בעברית שמבטא יצירה יש מאין. כל פועל אחר מבטא יצירה בתהליך אחר. נשים לב כי המילה "ברא" מתייחסת באופן ישיר רק ליצורי המים (היום החמישי לבריאה), העופות (היום החמישי לבריאה) והאדם עצמו (היום השישי לבריאה). היווצרות יצורי היבשה מופיעה כך:

 

"וַיַּעַשׂ אֱלֹהִים אֶת חַיַּת הָאָרֶץ לְמִינָהּ,
וְאֶת הַבְּהֵמָה לְמִינָהּ,
וְאֵת כָּל רֶמֶשׂ הָאֲדָמָה,
לְמִינֵהוּ"

(בראשית א', כ"ד).

 

מהתורה עולה כי בעלי החיים ביבשה נוצרו בתהליך אחר, שאיננו כולל את הפועל "ברא".

דיון ארוך בסוגיית האבולוציה מופיע בספר "המהפך 2" מאת הרב זמיר כהן. תמצית ממנו מופיעה בסרטון "אבולוציה" באתר "יהדות בבדיקה מדעית" על פי הספר הנ"ל, ואין לנו אלא להפנות הקורא למקורות אלו להמשך עיון. כאן נביא רק תקציר ההפרכות לתאוריית האבולוציה, המובאות במקורות האמורים:

א. תארוך היווצרות האדם: נמצאו ממצאי בני אדם ותרבות אנושית המתוארכים למיליוני שנים לפני מועד היווצרות האדם לכאורה על פי תורת האבולוציה. ועיין עוד בפרק "התארוך המדעי".

ב. בני אדם ודינוזאורים: נמצאו ממצאי ציורי קיר המעידים על בני אדם ודינוזאורים שחיו זה לצד זה. זאת בעוד על פי תורת האבולוציה, הדינוזאורים נכחדו זמן רב לפני היווצרות האדם.

ג. מערכות זרות: בבעלי חיים שונים נתגלו מערכות שלא ניתנות להיות מוסברות על ידי אבולוציה הדרגתית, אלא מחייבות הופעה מיידית, באופן שלם, ללא הדרגה.

ד. צורות הביניים: לא נמצאו צורות הביניים של בעלי החיים. מדובר ביצורים שאמורים היו לכאורה להימצא על פני כדור הארץ במשך מאות אלפי ומיליוני שנים.

ה. שכל ישר: על פי תאוריית האבולוציה, כנפי הציפורים נוצרו מקשקשי הדינוזאורים שהתארכו. טיעון לא משכנע, לכל הדעות ובלשון עדינה.

ו. ציפורים ועופות: אין לאבולוציה למעשה כל הסבר מניח את הדעת כיצד נוצרו הציפורים והעופות (אלא אם כן מקבלים את התאוריה ה-"משכנעת" על קשקשים שהפכו לנוצות וכנפיים).

ז. זכר ונקבה: אין לאבולוציה כל הסבר מניח את הדעת כיצד נוצרו הזכר והנקבה בטבע. נזכיר שמדובר במנגנון הרבייה הנפוץ בעולם החי.

ח. התארוך המדעי: קיימות בעיות קשות באמינות התארוך המדעי, עיין בפרק "התארוך המדעי". תארוך שגוי למעשה שומט את הקרקע תחת תאוריה מדעית זו, המנסה להביא ראיות לכאורה מתארוכי מאובנים של בעלי חיים מהעבר הרחוק.

ט. החיים עצמם: האבולוציה לא מסבירה, וגם לא מנסה להסביר (!), כיצד נוצרו החיים הראשוניים. למדע אין למעשה הסבר כיצד נוצרו החיים. ועיין עוד בפרק "מוצא החיים".

הטקסט לקוח מתוך הספר "עולמות משתלבים". להורדה וקריאת הפרק בקובץ PDF, היכנסו לכאן >>

הכותב בעל תואר B.Sc בפיסיקה בהצטיינות מהטכניון.

תגיות:אבולוציהיהדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה