חדשות בארץ

25 מטרות הותקפו ברצועה, צה"ל הגביר את התקיפות בדיר אל בלאח

התקיפות כוונו כלפי מחבלים ותשתיות טרור ברצועה כולל אזור שצה"ל לא פעל בו עד כה קרקעית. הפלסטינים טוענים שבאחת התקיפות נהרגו עובדי סיוע שעסקו בחלוקת מזון, צה"ל בודק

פעילות ברצועה (צילום: דובר צה"ל)פעילות ברצועה (צילום: דובר צה"ל)
אא

(צילום: דובר צה"ל)

ביממה האחרונה, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בעזה מעל 25 מטרות טרור בהן מחסני אמל"ח, ותשתיות טרור נוספות. כך דיווח היום (שלישי) דובר צה"ל. חלק מהתקיפות בוצעו באזור דיר אל בלאח, בו לא פעל צה"ל עד היום קרקעית, ולפני מספר ימים החל לתקוף בו מן האוויר.

במקביל, לוחמי אוגדה 98 ממשיכים בלחימה בחאן יונס, שם חוסלו מחבלים והושמדו מחסנים של אמצעי לחימה. צוות הקרב של חטיבת הקומנדו חיסל מחבלים באמצעות ירי מדויק, בין היתר על ידי ירי צלפים.

לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7 חיסלו חוליות מחבלים במרחב הקרארות שבחאן יונס, במסגרת הפעילות בשיתוף חיל האוויר, כלי טיס תקף מספר מחבלים מהאוויר ומחסן אמצעי לחימה.

בעזה טוענים: עובדי סיוע נהרגו בתקיפה ישראלית במרכז הרצועה

הפלסטינים טוענים כי חמישה עובדי סיוע נהרגו בתקיפה אווירית בדיר אל-בלח. לטענתם, מדובר בעובדי אירגון World Central Kitchen שנהרגו בתקיפת רכב. הארגון עוסק בעיקר בחלוקת הסיוע שהגיע מקפריסין דרך הים. ארבעה מההרוגים הם בעלי אזרחויות זרות מפולין, אירלנד, בריטניה ואוסטרליה.

מצה"ל נמסר כי החל בתחקור מעמיק של האירוע על ידי הדרגים הבכירים ביותר, "לשם הבנת כלל הנסיבות של התקרית. בצה"ל עושים מאמצים רבים כדי לאפשר מעבר בטוח של סיוע הומניטרי, ועובדים בשיתוף פעולה ובתיאום מלא עם ארגון WCK במטרה לתמוך במאמציהם לספק מזון וסיוע הומניטרי לתושבי רצועת עזה".

דוברת המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, אדריאן ווטסון, הגיבה לתקרית ואמרה: "אנו שבורי לב ומודאגים מאוד מהתקיפה. יש להגן על עובדי סיוע הומניטרי כשהם מספקים אותו - אנו קוראים לישראל לחקור במהירות מה קרה".

תגיות:עזהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה