חם ברשת

"חיסלנו אותם לאור יום": נשיא איראן מאיים עלינו – הרשת לא נותרה אדישה

נשיא איראן מאיים: "זה לא יעבור ללא תגובה", כתבים ישראלים הגיבו גם הם לחיסול הצמרת האיראנית שמיוחס לישראל בדמשק. אוהד חמו: "זו הסרת כפפות"

נשיא איראן, איברהים ראיסי (צילום: shutterstock)נשיא איראן, איברהים ראיסי (צילום: shutterstock)
אא

נשיא איראן, איברהים ראיסי, הגיב הבוקר (שלישי) על המתקפה המיוחסת לישראל, שבוצעה אמש באזור השגרירות האיראנית בדמשק. במהלך התקיפה, כזכור, חוסל מפקד כח קודס בסוריה ולבנון, מוחמד רזא זהדי. יחד איתו, חוסלו גם 6 קצינים נוספים במשמרות המהפכה. ראיסי איים כי טהרן תגיב על החיסול.

"התקיפה הישראלית על הקונסוליה בדמשק לא תעבור ללא תגובה", אמר בתחילת דבריו, והוסיף: "האויב הציוני צריך לדעת שהם לא ישיגו את המטרות שלהם. חזית ההתנגדות מתחזקת מבחינת כוחה וגם מבחינת שנאתה כלפי האויב".

אמש הגיב גם שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר עבדאללהיאן, לחיסול. הוא טען כי "נתניהו יצא מאיזון בגלל ההפסדים בעזה ואי-השגת יעדי המלחמה שלו. התוקפנות הזו היא הפרה של כל הנורמות הדיפלומטיות והאמנות הבינלאומיות. אנו רואים בישראל אחראית להשלכות הצעד הזה. הקהילה הבינלאומית צריכה לנקוט עמדה נחרצת נגד הפשעים הללו".

גם ברשת לא נותרו אדישים לחיסול. יאיר אלטמן, הכתב המשפטי של ערוץ 14, צייץ הבוקר בטוויטר כי "צמרת הטרור האיראנית שחוסלה בבניין הקונסוליה לאור יום. ישראל מבצעת מהלך שעד כה לא בוצע. כמעט מכריחה את איראן להיכנס למלחמה או להכניס את חיזבאללה אליה. האיראנים מבולבלים מהביטחון הישראלי, מנסים להסביר אותו - מה ישראל יודעת שאיפשר לה לעשות מהלך כזה ללא חשש? ומחשבים את צעדיהם. יכולותיהם לתגובה מוגבלות כפי שהסברתי בפרשנות אמש".

גם פרשני חדשות 12 הגיבו על החיסול. העיתונאי אוהד חמו כתב: "זה האיראני החשוב ביותר בסוריה ובלבנון, מעליו נמצא רק קאאני. אם ישראל אחראית לחיסול הזה - זו הסרת כפפות".

העיתונאי ירון אברהם כתב: "חיסול דרמטי, מאוד ממוקד, שאפו אדיר למי שעשה את זה. אם יש קהילות מודיעין שמסוגלות לעשות את זה - אנחנו מברכים. ישראל הרשמית לא מקבלת אחריות, אבל הציוץ של שר האוצר והשר במשרד הביטחון - וי ירוק בטוויטר - מזכירה את ההתחכמות של דני דנון בחיסול סאלח אל-עארורי. יש כאלה בישראל שגם אם הם חברי קבינט הם שוברים את העמימות ואת מרחב ההכחשה הישראלי על דעת עצמם. שיקוליהם כנראה עימם".

האלוף במיל' תמיר היימן הוסיף: "אם אומנם חוסל מפקד הגיס האיראני שאחראי לסוריה וללבנון, זה אחד החיסולים החשובים ביותר והמשמעותיים ביותר שבוצעו, אולי החשוב ביותר מאז חיסול סולימאני, מפקד כוח קודס. מהדווי הוא המפקד הבכיר בחזית הצפון של כוח קודס, ממונה על הפעלת חיזבאללה והמליציות השיעיות בסוריה ובפועל האיש הבכיר ביותר בחזית הצפונית במקרה של מלחמה עם ישראל. ‏נראה שאיראן משלמת סוף סוף מחיר על כך שידה מאחורי רוב הפעילות ההתקפיות מול ישראל - גם זו שראינו באילת".

תגיות:איראןחיסול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה