חדשות בארץ

מחבלי הנוח'בה, שתקפו בעוטף, לחוקריהם: "היינו עושים זאת שוב"

חוקרי המשטרה, המנהלים את חקירותיהם של מרבית המחבלים שנעצרו בעזה, בזמן אירועי הטבח ובמהלך הלחימה, חשפו כי מרביתם לא הביעו חרטה. לדבריהם, "גם מי שהביע חרטה היא לא תמיד נשמעת כנה"

מחבלים נכנעים בעזה (צילום: דובר צה"ל)מחבלים נכנעים בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

חוקר ביחידת להב 433, המופקדת על חקירתם של מרבית מחבלי הנוח'בה שנעצרו ביום התקיפה על יישובי העוטף, ובמהלך הלחימה בעזה, חשף כי מרביתם לא מביעים חרטה על המעשים.

רפ"ק מושיק רחמים, ראש מחלק ביחידה הארצית לחקירות פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433, ומי שמפקד על מאגר חוקרים, חשף היום (שלישי) בפני "מעריב" פרטים על חקירת המחבלים.

לדבריו, "זו הרגשה נוראית להגיע ולחקור את הזוועות האלה שבוצעו באותה שבת שחורה. מדובר בעבירות חמורות ביותר. כל זה מול אזרחים תמימים, ילדים וטף - וזה הקושי הגדול. במלחמות, איכשהו, אנחנו מוכנים לזוועות – כי זה צבא מול צבא. אבל ברגע שהפגיעה היא בחסרי ישע - מבוגרים, ילדים ותינוקות - הקושי הוא רב".

רחמים מציין כי שמרבית המחבלים משתפים פעולה בחקירה אם כי חלקם גם משקרים: "כשאנחנו מלקטים ואוספים ראיות נגדם ומצליחים לחבר את הפזל ובהמשך מטיחים בפניהם את הראיות - אין להם הרבה ברירה, אלא להודות בעבירות החמורות".

לשאלה האם המחבלים מסבירים את המניע ומביעים חרטה, השיב: " אמרו שקיבלו הוראה. הם התאמנו שנים על תקיפה של יישובים, התאמנו על מודלים כאלו ואחרים, איך חודרים ליישובים וקיבלו הוראות מפורשות – לשחוט. חלקם מביעים חרטה, אבל זו חרטה לא כנה".

החוקר סיפר כי חלק מהמחבלים איימו עליו במהלך חקירה ומרביתם הדגישו כי היו חוזרים על המעשים: "אמרו שהיו עושים זאת שוב. את חלקם שאלנו ,'אם אני מסיר ממך את האזיקים כעת, מה אתה מסוגל לעשות'? התשובה הייתה חד־משמעית וחזרה על עצמה – 'אני מסוגל לרצוח אותך ואת כל היושבים בחדר'. זו תשובה ששמענו מלא מעט מחבלים ולא פעם אחת. זה דרך עולם שלהם. 'אתה יהודי, אני צריך לשחוט אותך ולרשת אותך', הם אמרו".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלחקירת מחבליםלהב 443

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה