חדשות בארץ

כלי טיס עוין נפל ליד נמל רמון בערבה; צה"ל הביע צער על מותם של עובדי סיוע בעזה

כוחות הביטחון וההצלה תרגלו אירוע תקיפה על נמל התעופה רמון, סמוך לאילת. התרגיל הופסק לאלתר בעקבות כלי טיס עוין ששוגר מכיוון מזרח. צה"ל על הרג עובדי הסיוע הזרים בתקיפה המיוחסת לחיל האוויר: "בוחנים את האירוע לעומק, כדי להבין את הנסיבות של איך זה קרה"

שדה התעופה רמון (צילום: Moshe Shai/Flash90)שדה התעופה רמון (צילום: Moshe Shai/Flash90)
אא

כלי טיס עוין, ששוגר לעבר ישראל ממזרח, התפוצץ לפני הצהריים (שלישי) כמאתיים מטרים משטח שדה התעופה רמון, הסמוך לאילת. בצה"ל ציינו כי "זוהתה נפילה בצד ירדן צפונית לשדה. התרגיל הופסק והאירוע מתוחקר".

כזכור, אתמול שוגר כטב"ם ממולכד לעבר העיר אילת, הוא פגע במבנה בתוך שטח צבאי בעיר וגרם לנזק, ללא נפגעים. המיליציות הפרו איראניות בעיראק לקחו אחריות על שיגורו. בצה"ל טענו אתמול שהכלי זוהה באוויר, אבל לא סיפקו הסבר מדוע לא יורט.

צה"ל הביע צער על הרג עובדי הסיוע בעזה

דובר צה"ל, תת אלוף דניאל הגרי, שוחח היום עם מייסד ארגון WCK, השף חוזה אנדרס, ששבעה מעובדיו נהרגו בזמן תקיפה אווירית של צה"ל באזור דיר אל בלח. העובדים נהרגו בשעה שהיו בדרכם לחלק סיוע הומניטרי שהגיע מקפריסין לעזה, דרך הים. הפלסטינים טוענים שהותקף הרכב בו נסעו. ארבעה מההרוגים הם בעלי אזרחויות זרות מפולין, אירלנד, בריטניה ואוסטרליה. שלושת הנוספים הם פלסטינים.

הגרי מסר כי "הלילה התרחש אירוע בעזה שהוביל למותם הטראגי של עובדי המטבח העולמי המרכזי, בעת שהם מילאו את שליחותם החיונית – להביא מזון לזקוקים לכך. כצבא מקצועי המחויב לחוק הבינלאומי, אנחנו מחויבים לבחון את פעולותינו באופן מעמיק ושקוף. דיברתי עם השף חוזה אנדרס והבעתי את התנחומים העמוקים ביותר של צה"ל, למשפחות ולכל ארגון המטבח העולמי המרכזי. אנחנו מביעים גם צער כנה למדינות השותפות שלנו, שעשו וממשיכות לעשות הכל כדי לעזור לנזקקים לכך".

על פי דובר צה"ל, הצבא בוחן את האירוע לעומק, "כדי להבין את הנסיבות של מה שקרה ואיך זה קרה. אנו נקיים תחקיר לבחינת האירוע החמור הזה, להפקת לקחים במטרה להפחית את הסיכוי להישנות מקרים כאלה. האירוע יתוחקר על ידי מנגנון התחקור המטכ"לי - גוף עצמאי, מקצועי ומומחה".

בצבא הוסיפו כי בחודשים האחרונים צה"ל עובד בשיתוף פעולה צמוד עם המטבח העולמי המרכזי, כדי לסייע להם למלא את משימתם, להביא מזון וסיוע הומניטרי לתושבי עזה. הארגון הגיע לסייע גם לישראלים אחרי אירועי הטבח בשבעה באוקטובר, אחד מהארגונים הראשונים שעשו זאת.

תגיות:כלי טיס עויןשדה תעופה רמוןהרג עובדי סיוע בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה