חדשות בארץ

הבית הלבן בתום שיחה עם השר דרמר: "המטרה היא ניצחון על חמאס"

השר רון דרמר וראש המל"ל צחי הנגבי שוחחו וירטואלית עם בכירים בבית הלבן. הצדדים הסכימו: "ישראל תתחשב בחששות הממשל בקשר למבצע ברפיח". שר הביטחון יואב גלנט: "פועלים בכל מקום בכל יום כדי למנוע את ההתעצמות של האויבים"

רון דרמר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)רון דרמר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

השר לעניינים אסטרטגיים, רון דרמר וראש המל"ל צחי הנגבי, קיימו היום (שלישי) שיחה וירטואלית עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן ועם היועץ האמריקני לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן. השיחה עסקה בפעולה אפשרית מצד צה"ל ברפיח, סוגיית החטופים והמשך הכנסת הסיוע לרצועה.

שיחה זו התקיימה במקום הפגישה שאמורה הייתה להיערך בשבוע שעבר בוושינגטון ובוטלה בהוראת ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר שארה"ב לא הטילה וטו על החלטת מועצת הביטחון הקוראת להפסקת אש בעזה.

הבית הלבן פרסם הודעה בתום השיחה וציין כי זו נמשכה כשעתיים. בהודעה נמסר כי "הוסכמה המטרה: ניצחון על חמאס". האמריקנים הביעו את דאגותיהם באשר למבצע ברפיח, ולפי ההודעה - הישראלים הסכימו להתחשב בחששות אלו. הצדדים סיכמו שתהיינה פגישות המשך, כשפגישת פנים אל פנים צפויה כבר בשבוע הבא.

כזכור, נתניהו מסר שלשום הצהרה לתקשורת והתייחס לפעולה העתידית ברפיח. לדבריו, אושרו תוכניות לפעולה צבאית וזו תתבצע: "אנחנו ניכנס לרפיח ונחסל את גדודי החמאס כי אין ניצחון בלי כניסה לרפיח וחיסול הגדודים. הלחץ האמריקני לא מעכב פעולה ברפיח. יש שיקולים אחרים. צה"ל נערך לפינוי האוכלוסייה האזרחית ולמתן סיוע הומניטרי. זה לוקח זמן, אבל זה ייעשה".

גלנט: "פועלים בכל מקום כדי למנוע את ההתעצמות של האויבים"

שר הביטחון יואב גלנט, אירח היום בלשכתו את חברי ועדת חוץ וביטחון של הכנסת. טרם הפגישה רמז כי ישראל עומדת מאחורי התקיפה בסוריה, בה חוסלו בכירי משמרות המהפכה: "אנחנו נמצאים במלחמה רב-זירתית, בהתקפה ובהגנה. אנחנו מקבלים לכך עדות בכל יום, כולל בימים האחרונים, ופועלים בכל מקום בכל יום כדי למנוע את ההתעצמות של האויבים שלנו וכדי להבהיר לכל מי שפועל כנגדנו, בכל רחבי מזרח התיכון, שהמחיר על פעולה כנגד ישראל, יהיה מחיר כבד".

"חמאס חדל לתפקד כארגון צבאי ברוב חלקי רצועת עזה. הלחץ הצבאי היה ונשאר הגורם העיקרי והמשמעותי ביותר להשבת החטופים". גלנט הוסיף כי המידע שמגיע מחקירות של מחבלים שנתפסים, "מביא אותנו חזקים יותר למשא ומתן ומאפשר לקבל החלטות קשות. אני מחויב להחזיר את כל החטופים אל ביתם ואני אקדם כל מתווה שיאפשר את הנושא הזה".

תגיות:רון דרמראנתוני בלינקןשיחות עם ארה"במלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה