בריאות ותזונה

נראה אם עניתם נכון: כמה ביצים ביום יעלו לכם את הכולסטרול?

שנים חשבנו שאכילת ביצים מעלה את הכולסטרול, אבל מחקר חדש מפריך את השמועות ועושה סדר

אא

במשך שנים הזהירו אותנו להימנע מאכילה מופרזת של ביצים מתוך חשש שנעלה את רמת הכולסטרול, אבל מחקר חדש מפריך את השמועות בעניין. המחקר נערך במכון המחקר דיוק בצפון קרוליינה, והוא מצא מה קרה לרמת הכולסטרול אחרי אכילה מופרזת של ביצים.

ביצים מכילות שמונה רכיבים תזונתיים חיוניים כמו חלבון, שומנים טובים ונוגדי חימצון. בנוסף, הן אחד ממקורות המזון הטובים לצריכת ויטמין D.  הביצה נחשבת למקור טוב לרכיב החשוב לתפקוד הכבד, המוח והשרירים. החלבון מסייע גם לתחושת שובע ובניית שריר.

במחקר החדש נבדקו 140 אנשים שסבלו ממחלת לב או שהיו בסיכון גבוה אליה. הם התבקשו לאכול 12 ביצים או יותר בשבוע, או לחלופין לצרוך פחות משתי ביצים בשבוע. הנבדקים התבקשו לצרוך ביצים מועשרות, כאלה המכילות יותר חומצות שומן אומגה 3, ויטמינים ופחות שומן רווי מביצים רגילות. אלה ביצים יקרות יותר מביצים רגילות בשל סוג האוכל שמקבלות התרנגולות. 

החוקרים עקבו אחר המשתתפים במשך ארבעה חודשים, ואלה הממצאים: אלה שאכלו 12 ביצים מועשרות בשבוע נמצאו כבעלי רמות כולסטרול דומות לאותם אנשים שלא צרכו ביצים. אצל אוכלי הביצים נרשם שיפור בעמידות להורמון אינסולין, שמוריד רמת סוכר בדם. כמו כן, משתתפים מעל גיל 65 זכו בעליית רמות כולסטרול טוב – HDL, ולירידה בכולסטרול רע – LDL.

המחקר מומן על ידי חברת שיווק ביצים, מה שהעלה חשדות לגבי אמינותו, אך לדברי החוקרים הוא היה אמין. כיום, ההמלצה של דיאטנים בישראל היא לא לצרוך יותר משתיים עד שלוש ביצים ביממה. מחקר משנת 2019 מצא שאכילת ביצה אחת ליום מפחיתה סיכון להתקף לב.

תגיות:מחקרביציםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה